Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DAKLOZE ritjes!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik gebruik bij echt warm weer , de airco ook zenne ...
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      airco aan met dak open???? meen je dat nu? verwarming ok, is motorwarmte hoofdzakelijk maar airco? die energie verlies je toch stande pede zou ik zeggen

ja nee motorrijden is natuurlijk een volledig andere ervaring, dat weet ik wel. en geen zorgen, altijd aangepaste kledij hier hoor.

Natuurlijk is airco zééééééér aangenaam in een open cabrio !
      Het is namelijk WARMER dan in een gesloten auto omdat de zon zijn volle warmte straalt op de inzittende
      Je heb toch ook warmer in de zon dan in de schaduw hé !

Een koude briesje is dan mééér dan een plezier om een beetje af te koelen.
      Last edited by blue8300; 30/06/2012, 18:15.
      2014 Porsche Boxster 981
      2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Ik zet de airco ook wel af en toe aan als het dakje open is.
        Wat eerder gezegd werd, de Fiat zou ik zelf ook nooit in "cabrio" kopen. Maar ik vind het wel een schattig ding, tgaat makkelijk open en dicht en het rijdt nog wel leuk.
        De wind stoort me niet, vergeleken met de motor is dit wind stil ;-)

Het enige grote nadeel aan de 500C is de belachelijk kleine koffer klep !

Comment

• welke vinden jullie ervaringsdeskundingen een leuke zuinige cabrio die in winter + zomer bruikbaar is (ook in brussel, dus best geen stoffen dak ivm veiligheid..), met 2 zitplaatsen is genoeg, bagageruimte onbelangrijk. iets wat voor lange tijd 'satisfies', niet wat je direct beu bent. te zware motor is niet ideaal ivm verzekering. klein is handig ivm parking, en het zou een enkel voertuig zijn, dus ook geschikt voor lange saaie autostrade ritten en niet enkel voor fun. ben ook niet technisch dus ook betrouwbaar zijn is een must.
          opel tigra? mazda mx5 met hardtop? bmw 3 laatste generatie (wel nog duur en best groot), renault megane cc, 207cc?

Comment

welke vinden jullie ervaringsdeskundingen een leuke zuinige cabrio die in winter + zomer bruikbaar is (ook in brussel, dus best geen stoffen dak ivm veiligheid..), met 2 zitplaatsen is genoeg, bagageruimte onbelangrijk. iets wat voor lange tijd 'satisfies', niet wat je direct beu bent. te zware motor is niet ideaal ivm verzekering. klein is handig ivm parking, en het zou een enkel voertuig zijn, dus ook geschikt voor lange saaie autostrade ritten en niet enkel voor fun. ben ook niet technisch dus ook betrouwbaar zijn is een must.
            opel tigra? mazda mx5 met hardtop? bmw 3 laatste generatie (wel nog duur en best groot), renault megane cc, 207cc?
            Uit jouw lijst de MX-5 met hardtop.

Comment

• VW Eos. De eerste modellen hadden wat problemen met water dat door het dak zou lekken, maar dat lijkt opgelost. Volgens mij ook de ruimste achterbank van alle cabrio's uit die klasse, en zo onopvallend en saai dat niemand de neiging krijgt het ding te vandaliseren.

Alternatief een oude MX5, maar die komen enkel met stoffen dak. De nieuwere met kunststof dak lijkt me een beetje te veel blingbling en dat gaat in Brussel ook niet werken.

206/7 CC is ook altijd een leuk bakje, niet te schreeuwerig, parkeert makkelijk. Tigra Twintop heeft ook een grote koffer, en ik vond de 1.4 benzine al vlot. Megane lukt ook nog, maar de nieuwste heeft ook weer een futuristisch uiterlijk dat misschien wel nog werkt in de Europese wijk maar daarbuiten niet meer.

Comment

welke vinden jullie ervaringsdeskundingen een leuke zuinige cabrio die in winter + zomer bruikbaar is (ook in brussel, dus best geen stoffen dak ivm veiligheid..), met 2 zitplaatsen is genoeg, bagageruimte onbelangrijk. iets wat voor lange tijd 'satisfies', niet wat je direct beu bent. te zware motor is niet ideaal ivm verzekering. klein is handig ivm parking, en het zou een enkel voertuig zijn, dus ook geschikt voor lange saaie autostrade ritten en niet enkel voor fun. ben ook niet technisch dus ook betrouwbaar zijn is een must.

MX-5 RC natuurlijk !! Deze antwoord aan al je eisen.
                Ze worden best betaalbaar en bestaan al in 1800cc, wat genoeg is om al vééééél rijplezier te beleven.
                Een echte klein sport wagen, uiterst betrouwbaar en kost niet in onderhoud.

Maar je moet niet bang van diefstal met een stoffendak... men kan vééél gemakelijker een raam inslaan dan te proberen door de stoffen dak te kruipen met zijn metalen structuur
                2014 Porsche Boxster 981

Comment

ikzelf heb uit het rijtje de 207 cc met 1,6 thp motor (150 pk) en ben hier uiterste tevreden van!
                  super leuk wagentje met het nodige vermogen
                  2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• bedankt voor de reacties.
                    207cc is idd leuk en erg betaalbaar (heeft de 206 in vgl tot 207 cc grote nadelen?), mx5 ook maar dat is toch alweer minder geschikt voor het stad denken (parkeren) plus de verzekering zal best duur zijn voor mij als twintiger.

een EOS, zeker na de facelift, hoe saai ook, trekt me ook wel aan. met ene lekkere DSG bad erin lijkt me dat helemaal top, maar in zo ene uitvoering wel best duur nog. en ik wil al geen 1,4 tsi want daar zijn teveel problemen mee geweest.

nuja ik kijk wel wat het word, eventually.

bedankt voor de reacties!

Comment

bedankt voor de reacties.
                      207cc is idd leuk en erg betaalbaar (heeft de 206 in vgl tot 207 cc grote nadelen?), mx5 ook maar dat is toch alweer minder geschikt voor het stad denken (parkeren) plus de verzekering zal best duur zijn voor mij als twintiger.
                      !
                      Waarom zou een MX-5 probleem geven in stad ?
                      De wagen is bvb kleiner dan een 207cc en heeft een kortere draai cirkel dankzij achterwielaandrijving. (ook 250kg lichter bvb)

Verzekering zal alleen te maken hebben met de pk's (126pk voor de 1800cc)
                      Je kan zelf een Mazda verzekering nemen en deze zijn redelijk goedkoop.

Neem vooral geen diesel, dat past echt niet met een cabrio => lawaai van de motor als je open rijdt
                      Last edited by blue8300; 03/07/2012, 07:24.
                      2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                        De wagen is bvb kleiner dan een 207cc en heeft een kortere draai cirkel dankzij achterwielaandrijving. (ook 250kg lichter bvb)

Neem vooral geen diesel, dat past echt niet met een cabrio => lawaai van de motor als je open rijdt
                        Ik denk dat een mx5 de best bang for your buck is. de mijne een NA 270€ verz. en 264€ taks das toch geen geld voor de fun die je ermee hebt
                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten

heb eens met een golf diesel cabrio gereden, en vond het fluiten van de turbo nog wel leuk eigenlijk.. maar goed. voor het geluid rijd ik wel op mijn yamaha mt01 :-) alsof ik ooit het geld zou hebben, in een maserati die klinken echt fenomenaal.

bizar, de mx5 is inderdaad korter dan een 207cc, dat had ik niet verwacht, hij lijkt erg uitgestrekt, vermoedelijk heb je door zijn lage bouw de indruk dat hij langer is. optisch bedrog dus.
                          spijtig dat het verbruik wat hoog is (gemiddeld op spritmonitor voor 700+ mx5'en(alle motoren en alle generaties) 8,5 liter, toch niet niks vind ik (maar ja ik maak niet gigantisch veel kms dus dat is ook weer geen gigantisch probleem).
                          vinden jij het dan een geschikte stadsmotor, mij lijkt een 206 of 207 gewoon meer daarvoor gemaakt te zijn, kwestie van zicht en bouw, en een mx5 meer voor de buitenwegen, maar dat kan maar een foutieve indruk zijn natuurlijk, wie ben ik immers.

Comment

heb eens met een golf diesel cabrio gereden, en vond het fluiten van de turbo nog wel leuk eigenlijk.. maar goed. voor het geluid rijd ik wel op mijn yamaha mt01 :-) alsof ik ooit het geld zou hebben, in een maserati die klinken echt fenomenaal.

bizar, de mx5 is inderdaad korter dan een 207cc, dat had ik niet verwacht, hij lijkt erg uitgestrekt, vermoedelijk heb je door zijn lage bouw de indruk dat hij langer is. optisch bedrog dus.
                            spijtig dat het verbruik wat hoog is (gemiddeld op spritmonitor voor 700+ mx5'en(alle motoren en alle generaties) 8,5 liter, toch niet niks vind ik (maar ja ik maak niet gigantisch veel kms dus dat is ook weer geen gigantisch probleem).
                            vinden jij het dan een geschikte stadsmotor, mij lijkt een 206 of 207 gewoon meer daarvoor gemaakt te zijn, kwestie van zicht en bouw, en een mx5 meer voor de buitenwegen, maar dat kan maar een foutieve indruk zijn natuurlijk, wie ben ik immers.
                            Verbruik, ja inderdaad een mx-5 zuip ietsje meer... maar daartegen heb je een zéér groot rijplezier dat je bij geen andere auto van die prijsklas kan terugvinden (baanligging, stijfheid chassis, remmen, echt CABRIO gevoel zelf bij de RC versie, enz)
                            Voor een NC1.8 mag je rekenen op een gemiddeld van 7.5l als je normaal rijdt, en 8,5 als je sportief rijdt (6.5l als je als een pépé rijdt, 9l als je hééééél sportief rijdt). (eigen ervaring op 2 jaar)

In stad is er echt geen een vorm van probleem behalve de 'geringde hoogte' als dit als een probleem kan gezien worden.
                            Zichtbaarheid zij-achteraan is ook wat minder, maar dat is ook zo bij een 207cc (typisch cabrio)

Een 207cc is vermoedelijk praktischer in stad, (oa achterbank voor boodschappen) maar levert nooit dezelfde rijervaring op kleine banen.
                            Maar geen een is echt gemaakt voor de autosnelweg. Ik heb wel 60.000km op een jaar gedaan met mijn laatste mx-5 en soms 1000km op een dag, dus het kan perfekt.
                            2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Hier heb je al keuze uit een paar budget cabrios:

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• vandaag was het niet echt weer om dakloos te rijden of je moest ervan profiteren tussen de regenbuien door
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichten
                                  vandaag was het niet echt weer om dakloos te rijden of je moest ervan profiteren tussen de regenbuien door
                                  het weer is toch schitterend , nog niks regen gezien ...
                                  TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

vandaag was het niet echt weer om dakloos te rijden of je moest ervan profiteren tussen de regenbuien door
                                    's ochtends én 's avonds open gereden... Tweeënhalf uur in totaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                                      het weer is toch schitterend , nog niks regen gezien ...
                                      hier aan de kust is het andere koek en ei, nog steeds aan het regenen trouwens...
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Laat mij raden.... VW freak ?
                                        2014 Porsche Boxster 981

Comment

hier aan de kust is het andere koek en ei, nog steeds aan het regenen trouwens...
                                          Het is wel prachtig warm en zonnig weer geweest vandaag tot 18 uur... toch in zeebrugge
                                          2014 Porsche Boxster 981

Comment

Working...
                                          X