Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DAKLOZE ritjes!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
    Omdat ze beschaamd zijn erin gezien te worden en het dak opzetten om zich weg te steken
    Ik begrijp da toch ni ze, de laatste dagen mogen we echt niet klagen met het weer en voor zo vaak dat da voorvalt moeten we daar toch van profiteren? Tenzij ze het zo gewend zijn van in de winter met het dak dicht rijden dat ze eigenlijk vergeten dat het open kan! Onze sjaal, muts en handschoenen zullen nog goed van pas komen, ik kijk al uit naar de zonnige winterdagen!

Ik kom vaak dezelfde madam tegen met ne Porsche Boxster, vandaag zelf nog 2 keer! En heb die nog nooit open zien rijden, zonde!

Daarentegen passeert er aan mijn deur bijna elke dag een MX-5 NB en die zijn dakje ligt ook altijd open, echte cabrio rijders noem ik dat!
    Last edited by ; 17/08/2016, 18:26.

Comment

• In elk geval, ge hebt gelijk. Als de gelegenheid zich voordoet, dak eraf. Het kan zijn hoor dat andere mensen er te veel bij nadenken.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Lamzakkerij bij een manuele.

Comment

• Da kan ook natuurlijk. Bij de nieuwe MX-5 kan je ni gemakkelijker hebben! Open in no time! De volle 2 sec!

Comment

• Vanaf gisteren staat hier ook een cabrio als 2e auto. Voorlopig te leen maar waarschijnlijk komt hij binnenkort voorgoed hierheen (afhankelijk van de gezondheid van de huidige eigenaar, mijn moeder). Voorlopig gaat er geen dak op.

Met de kinderen op de achterbank hou ik het wel héél rustig ivm de wind. Genieten!

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
              Kan er mij is iemand uitleggen waarom je met die zalige weer, wanneer je een cabrio hebt, met het dak zou dichtrijden?

Sinds ik er zelf een heb merk ik vaak op dat er met de dak dicht wordt gereden terwijl het weer ideaal is.
              Eigenlijk zolang het droog is gaat bij mij het dak eraf, airco is eigenlijk overbodige luxe tenzij je natuurlijk in de file staat in de volle zon, staat meestal af en ook nog maar amper gebruikt.
              Omdat er iemand naast je zit die het liever dicht heeft... (mijn vierjarige spruit, bijvoorbeeld, want hij vindt de zon in zijn gezicht lastig)
              Omdat je net van de snelweg afkomt, en het het te lawaaierig was met het dak open...
              Omdat je lang haar hebt, en het lastig is als het voortdurend in je gezicht waait...
              Omdat de zon te hard schijnt, en je geen zin hebt in een zonneslag...
              Omdat de koffer volzit, en je de dak niet kan platleggen...
              Omdat je een telefoongesprek verwacht, en dat is lastiger met het dak open...

Enzovoort, enzoverder.

Comment

• Men vraagt zich idd af waarom zulke mensen dan geen dichte kopen . Ik vind het heerlijk, bij de Spyder gaat het dak alleen dicht voor de keuring of als het onvoorzien begint te stortregenen onderweg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  Omdat er iemand naast je zit die het liever dicht heeft... (mijn vierjarige spruit, bijvoorbeeld, want hij vindt de zon in zijn gezicht lastig)
                  Omdat je net van de snelweg afkomt, en het het te lawaaierig was met het dak open...
                  Omdat je lang haar hebt, en het lastig is als het voortdurend in je gezicht waait...

Enzovoort, enzoverder.

+1
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Enzovoort, enzoverder.
                    Niks van! Het is een goed lijstje, voortdoen!
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Enzovoort, enzoverder.
                      In mijn geval enkel gesloten: als het +35 graden is, dan heb ik ook liever airco. Als het regent. als het - 12 graden is en de zon niet schijnt. Zon en 12 graden is namelijk wel aangenaam.

Koffer te vol was enkel op heen en terugreis verlof naar Zuiden.
                      Voor telefoon en autostrade is windscherm en ramen omhoog meer dan voldoende.
                      Mensen die klagen: dan zet ik aan hun zijde raam omhoog, zetelverwarming en airscarf aan en vraag ik volgende keer niet meer om mee te rijden met de cabrio.

Sinds ik cabriomodule heb, ligt het dak nog sneller open. Vroeger moest de SL echt stilstaan.
                      IRIDIUM
                      Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                      Helderzienden

Comment

• Ik heb een wit interieur in de Camaro, dit heeft als voordeel dat als die in de volle zon staat de zetels niet warm hebben .
                        Geen gevaar dat het vel van de billen aan de zetels hangt als je instapt.
                        Tijdens het rijden in de zon heeft wit interieur wel wat voordeel .
                        Stilstaan aan lichten of file in de volle zon is het minst plezant met een cabrio ,dan kan er wel een druppeltje zweet vloeien.
                        Daar het van mij een hobby auto is (ongeveer 4000km/jaar) rijd ik 99% met open dak.
                        Op t'werk was er een met een CLK cabrio waarvan het dak geen 2 X per jaar open ging ,was madam haar auto, zegen dat je met een cabrio rijdt klinkt chiquer hé .

Het liefst rij ik bij warm bewolkt weer, en nooit met zijruiten naar boven .
                        Heel veel rijden met zijruiten naar boven en met windnet, omdat ze anders te veel wind voelen,dan moet je geen cabrio kopen koop dan een auto met schuifdak.
                        Last edited by camaro 68 rs; 18/08/2016, 17:10.
                        Z4 M40i

Comment

• camaro geen airco ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            camaro geen airco ?
                            was optie in '68
                            Z4 M40i

Comment

• hoopte dat het op zo'n us-er al standaard was

Comment

• Raampjes naar beneden, dat is ook weer zo'n typische parameter om te bepalen of iemand wel 'voldoet' om cabrio te rijden. :p

Moet er misschien nog lidgeld betaald worden om tot de elite van cabriorijders te horen?

Schande, ik heb dit weekend met de kap toe gereden! Drie dagen continu zwaar werken in de tuin in volle zon, die 15 minuten in de auto kon ik eindelijk ff ontsnappen aan de stekende zon met zalig koude airco!

Oei en vanochtend op de e314 wel met de kap open maar met de raampjes omhoog om 7u 's ochtends, sorry sorry dat ik geen gehoorschade wil oplopen! De oordopjes worden trouwens kortelings besteld!

Edit: niet slecht bedoeld he deze post, ik wou maar ff mijn gedacht zeggen dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wilt. Leven en laten leven
                                Last edited by ; 18/08/2016, 16:47.

Comment

• Toen ik nog een cabrio had reed ik bijna altijd open, als het droog was. Zelf bij -1.
                                  Maar ook wel telkens de ruiten omhoog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                    Niks van! Het is een goed lijstje, voortdoen!
                                    ... omdat het eerder die dag geregend heeft, en je een soft top eigenlijk niet nat mag dichtvouwen (al helemaal niet als er een tonneau-cover bovenop ligt). Geldt trouwens ook voor een metalen plooidak, wegens risico op schimmelvorming in een warme natte ruimte.
                                    ... omdat je in de volle zon met een zwartlederen interieur met je hemd aan je zetel plakt, wat best lastig is
                                    ... omdat je net door de wasstraat bent gegaan, en je dak nog nat is
                                    Last edited by ; 18/08/2016, 17:21.

Comment

Nog eentje dan: omdat het eerder die dag geregend heeft, en je een soft top eigenlijk niet nat mag dichtvouwen (al helemaal niet als er een tonneau-cover bovenop ligt).
                                      Ook niet voor enkele uren?
                                      Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
                                        Raampjes naar beneden, dat is ook weer zo'n typische parameter om te bepalen of iemand wel 'voldoet' om cabrio te rijden. :p

Moet er misschien nog lidgeld betaald worden om tot de elite van cabriorijders te horen?

Schande, ik heb dit weekend met de kap toe gereden! Drie dagen continu zwaar werken in de tuin in volle zon, die 15 minuten in de auto kon ik eindelijk ff ontsnappen aan de stekende zon met zalig koude airco!

Oei en vanochtend op de e314 wel met de kap open maar met de raampjes omhoog om 7u 's ochtends, sorry sorry dat ik geen gehoorschade wil oplopen! De oordopjes worden trouwens kortelings besteld!

Edit: niet slecht bedoeld he deze post, ik wou maar ff mijn gedacht zeggen dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wilt. Leven en laten leven
                                        Helemaal mee eens, daarom zeg ik hier op het forum wat ik denk.
                                        Z4 M40i

Comment

• Ik ben ook van plan zowat het hele jaar open te rijden. Echter niet altijd als de kinderen achter zitten en de snelheid boven de 70 gaat. Dan waait het daar echt hard.
                                          Als ik alleen ben is "droog" voldoende als parameter. Niks zo mooi als op een warme zomernacht met het dak open huiswaarts te keren.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X