Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DAKLOZE ritjes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
    Ik ben ook van plan zowat het hele jaar open te rijden. Echter niet altijd als de kinderen achter zitten en de snelheid boven de 70 gaat. Dan waait het daar echt hard.
    Als ik alleen ben is "droog" voldoende als parameter. Niks zo mooi als op een warme zomernacht met het dak open huiswaarts te keren.

    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk


    +1
    Z4 M40i

    Comment


    • Ik rij met de Spider ook open zodra het droog is en niet vriest. Dat ding maakt meer herrie met het dak erop dan eraf, en ik heb een berenmuts, handschoenen en zelfs een fleece dekentje aan boord voor de frissere momenten...
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
        Omdat er iemand naast je zit die het liever dicht heeft... (mijn vierjarige spruit, bijvoorbeeld, want hij vindt de zon in zijn gezicht lastig)
        Omdat je net van de snelweg afkomt, en het het te lawaaierig was met het dak open...
        Omdat je lang haar hebt, en het lastig is als het voortdurend in je gezicht waait...
        Omdat de zon te hard schijnt, en je geen zin hebt in een zonneslag...
        Omdat de koffer volzit, en je de dak niet kan platleggen...
        Omdat je een telefoongesprek verwacht, en dat is lastiger met het dak open...

        Enzovoort, enzoverder.
        -wie het niet kan verdragen rijd met mij gewoon niet mee!
        -ik rij amper autosnelweg, nog geen enkele keer met de cabrio, zou ik eerlijk gezegd ook niet open rijden, maar heb het voornamelijk over cabrio rijders in de steden en platteland
        -mijn vriendin heeft daar geen last van met haar lang haar, juist dat het een beetje in de war is nadien maar who cares? Je kan ook altijd een klak opzetten ofzo, doe ik trouwens altijd als ik cabrio rij
        -zonneslag, geen probleem met een klak op, maar had al vermeld als je in de file staat dat ik het dak ook wel is even zou dicht doen met de airco op, maar file? De cabrio gebruik ik voor fun ritjes maw, nooit file
        -de koffer is een aparte ruimte in de MX-5, dus da probleem heb ik niet
        -bellen en auto rijden zou moeten verboden worden! Ik wil ni lastig gevallen worden als ik aan het cruisen ben!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
          Raampjes naar beneden, dat is ook weer zo'n typische parameter om te bepalen of iemand wel 'voldoet' om cabrio te rijden. :p

          Moet er misschien nog lidgeld betaald worden om tot de elite van cabriorijders te horen?

          Schande, ik heb dit weekend met de kap toe gereden! Drie dagen continu zwaar werken in de tuin in volle zon, die 15 minuten in de auto kon ik eindelijk ff ontsnappen aan de stekende zon met zalig koude airco!

          Oei en vanochtend op de e314 wel met de kap open maar met de raampjes omhoog om 7u 's ochtends, sorry sorry dat ik geen gehoorschade wil oplopen! De oordopjes worden trouwens kortelings besteld!

          Edit: niet slecht bedoeld he deze post, ik wou maar ff mijn gedacht zeggen dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wilt. Leven en laten leven
          Iedereen doet wat em wil e, volledig mee eens. Maar kan het gewoon niet vatten, we hebben al zo weinig lekker weer hier in België en als je zelf dan het dak nog dichtlaat, waarom rij je dan met een cabrio? Heb al gereden bij temperaturen rond de 30 graden, zonder airco, geen enkel probleem! Mensen worden week door het voortdurend gebruik van de airco. Merk zelf ook dat ik minder hitte kan verdragen dan vroeger.
          Raampjes omhoog doe ik ook boven de 70 km/u, geen schande, zolang het dak maar open blijft!

          Comment


          • DAKLOZE ritjes!

            Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
            Men vraagt zich idd af waarom zulke mensen dan geen dichte kopen . Ik vind het heerlijk, bij de Spyder gaat het dak alleen dicht voor de keuring of als het onvoorzien begint te stortregenen onderweg.
            +1

            Btw de motor van de MX-5 klinkt gewoon veel beter als het dakje open ligt.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
              Iedereen doet wat em wil e, volledig mee eens. Maar kan het gewoon niet vatten, we hebben al zo weinig lekker weer hier in België en als je zelf dan het dak nog dichtlaat, waarom rij je dan met een cabrio? Heb al gereden bij temperaturen rond de 30 graden, zonder airco, geen enkel probleem! Mensen worden week door het voortdurend gebruik van de airco. Merk zelf ook dat ik minder hitte kan verdragen dan vroeger.
              Raampjes omhoog doe ik ook boven de 70 km/u, geen schande, zolang het dak maar open blijft!
              Je vergelijkt een daily met een funcar. In je vorige post zeg je dat je zelfs nog nooit autosnelweg gedaan hebt met de jouwe en je doet geen file etc... Nogal logisch dat je met een wagen die enkel bij mooi weer buiten komt (bij wijze van spreken) altijd met de kap open rijdt...

              Ik doe 30k km per jaar met de mijne. Doe die aantallen ook en je zal ook af en toe de kap toelaten om redenen die jij je nu niet kan inbeelden .

              Comment


              • heb 2 keer cabrio gehad en ik weet het klinkt onozel maar tis waar, ik heb daar schrik in, ik durf niet door apen te rijden en ik rij daar vaak door
                ik ben helemaal geen overdreven schrikkige mens, ik heb veel verbeelding dat wel...heb nl steeds het beeld dat er iemand met een engelse sleutel mijn schedel inslaagt

                das de enige reden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  heb 2 keer cabrio gehad en ik weet het klinkt onozel maar tis waar, ik heb daar schrik in, ik durf niet door apen te rijden en ik rij daar vaak door
                  ik ben helemaal geen overdreven schrikkige mens, ik heb veel verbeelding dat wel...heb nl steeds het beeld dat er iemand met een engelse sleutel mijn schedel inslaagt

                  das de enige reden
                  Helm dragen?

                  Comment


                  • durf ook niet met de moto rijden alhoewel ik het kan, een vespa 125 heb én graag met de brommer heb gereden

                    ander mensen durven niet tss 2 auto bij de aldi te parkeren, ieder heeft wat

                    Comment


                    • Met de Saab deed ik 40K km per jaar. Tweederde van de tijd was dat open. Dat andere derde gesloten was omwille van een praktische reden. Kou hoorde daar niet bij, ik heb nog bij -5 open rondgekard. En dan met bevroren poten op kantoor aankomen, ondanks de skihandschoenen . Te veel zon hoorde daar echter wel bij. Je hebt maar een keer koppijn van te veel cabriozon nodig (lees:zonnesteek) om je les te leren... Toen ik de caab pas had begreep ik evenmin waarom zo veel mensen gesloten reden. Maar met de jaren krijg je wat meer begrip voor de context van elk apart individu Gevolg: in Frankrijk het voorbije weekend heb ik in de 36 graden brandende middagzon altijd gesloten gereden. Kwestie van er op de andere momenten - voormiddag, late namiddag, 's avonds en 's nachts - beter van te kunnen genieten. En als je denk dat dat vreemd is, vraag je dan eens af hoe het komt dat in een land als Spanje quasi geen cabrio's rijden, en dat de UK in de EU het land is met de meeste cabrio's. Dat is alvast niet omdat in de UK de zon zo vaak van de partij zou zijn. De idee dat veel zon gelijk staat aan goed cabrioweer klinkt voor mij intussen als een beginnersfout.

                      Comment


                      • ja, zo is dat dus bramelo

                        Comment


                        • Heb 1 keer schrik gehad in de cabrio... Toen ik voor de lichten stond met daarop een hele tros duiven.

                          Comment


                          • DAKLOZE ritjes!

                            Mja ik sprak voornamelijk over het moment zelf. Het was ochtend, zeker niet te warm en toch ben ik veel cabrio's tegen met het dak dicht. Zag ni echt in waarom.

                            Eerlijk gezegd, 's morgens en 's avonds vind ik het leukst, weinig wind, geen brandende zon, ik kan mij genoeg momenten voorstellen dat ik ook eerder zou dicht rijden hoor. Maar ook als daily op dit moment had je eigenlijk geen reden om het niet te doen. Tenzij je koffer vol zat en het dak gewoon niet open kon, wat ik in een Porsche Boxster moeilijk kan voorstellen, waar het dakje ook zijn eigen plaats heeft.

                            Had ook altijd gedacht dat het benauwd zou aanvoelen in zo een kleine wagen, laag tegen de grond, met het dak open, maar heb eerder dit gevoel met het dak dicht.

                            Diezelfde ochtend veel vrachtwagens tegengekomen en de ene keer dat ik niet op mijn gemak was is dat er achter mij een vrachtwagen zigzaggend kwam afgereden met een bellende chauffeur! Kwam er nog is bij dat ik voor de lichten stilstond.

                            Bellen en rijden, die chauffeurs zouden ze gewoon hun rijbewijs moeten afpakken! Doodrijders zijn het!

                            Haha, nu ik eraan denk. Onlangs stopte een vrachtwagen naast mij om de weg te vragen, wat wel mogelijk is als je dak open ligt, spijtig genoeg kon ik em niet verder helpen.
                            Last edited by ; 19/08/2016, 11:17.

                            Comment


                            • Ff wat minder praten en wat meer beeldmateriaal.

                              Cabrioritjes bij 30 graden en geen wolkje aan de lucht....



                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                Ff wat minder praten en wat meer beeldmateriaal.

                                Cabrioritjes bij 30 graden en geen wolkje aan de lucht....
                                34 graden en wel wat wolkjes...

                                IRIDIUM
                                Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                                Groeipunt
                                Helderzienden

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichten
                                  34 graden en wel wat wolkjes...

                                  Waar is de like knop

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    Ff wat minder praten en wat meer beeldmateriaal.

                                    Cabrioritjes bij 30 graden en geen wolkje aan de lucht....



                                    Een auto met een targa dak kan je toch niet echt een cabrio noemen e. (graptjen!)
                                    Mooie kar trouwens! Goed idee van de ommezwaai, foto's zeggen meer dan zoveel woorden!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                      Een auto met een targa dak kan je toch niet echt een cabrio noemen e. (graptjen!)
                                      Dat noemen ze een windvanger.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Deze MX-5 ND 1.5 Skycruise Soul Red is mijn daily car sinds exact 2 weken (levering op vrijdagavond 5 augustus 2016).
                                        Inderdaad is het opvallend hoe vaak je cabriorijders met gesloten dak ziet rond rijden.
                                        Als je meer redenen hebt om met gesloten dak te rijden dan met open dak, kan je je de vraag stellen waarom je voor een cabrio gekozen hebt.
                                        Maar niemand hoeft z'n keuze te verantwoorden natuurlijk!

                                        Het kan bv. best zijn dat als je laat ons zeggen het MAS-museum in Antwerpen kruist, je even je dure polshorloge wilt showen aan het talrijke publiek en dat kan natuurlijk beter met een cabrio met het dak open...begrijp ik volkomen.
                                        BTW, ik draag geen horloge en heb er zelfs geen...

                                        Dakloze ritjes.
                                        Zolang het niet regent of de kap nog nat is van de regen en wanneer ik geparkeerd de wagen achter laat... dan heb ik tot nu toe met het dak steeds open gereden.
                                        Deze morgen een rit van het Waasland naar Antwerpen: met open dak, al van 6u 's morgens...

                                        Gisteravond van Antwerpen naar het Waasland: met open dak:


                                        De meeste foto's die ik van m'n wagen tot nu toe maakte zijn dan ook met open dak, nee... ik heb het niet speciaal voor de foto open gezet!







                                        Natuurlijk moet je met 'n opvallend rood karretje wél opletten waar je parkeert, of je mag het nadien aan het thuisfront weer gaan uitleggen:



                                        Als ik 'm parkeer, dan doe ik wel het dak dicht... vogelstront, een onverwachte regenbui, een grapjas in opleiding die 'n leeg blikje denkt in m'n auto te moeten gooien om punten te scoren...
                                        Ik heb m'n wagen nog maar 2 weken en gelukkig nog niks van dit alles meegemaakt, maar 'k probeer het toch wat te vermijden...



                                        Ook 's nachts (in het donker dus) rij ik vaak tot altijd open:




                                        Een ontmoeting met dé inspiratiebron voor Mazda, bij het tekenen van hun eerste ontwerp voor een roadster wat dan uiteindelijk de Miata-MX 5 zou worden.
                                        De Austin roadster! De eigenaar van deze mooie wagen (met links stuur want import uit de States) had deze wagen nog nooit gezien?
                                        Hij vertelde me ook dat z'n vrouw o-n-m-i-d-d-e-l-i-j-k verkocht zou zijn voor dit kekke karretje, ze wilt nooit met de Austin mee omwille van het rudimentaire comfort blijkbaar...







                                        Op minder dan een week tijd, dat ik m'n wagen had, kwam ik toch al bijna identiek dezelfde wagen tegen als de mijne.
                                        Ik heb de eigenaar toen niet gezien, ik had ook heel weinig tijd (moest afspraak halen) om deze onderstaande foto te maken...
                                        'k Vermoed dat het een Mazda MX-5 ND 2.0 is... hij stond immers iets lager op z'n poten (strakkere ophanging) en de buitenspiegels zijn in dezelfde koetswerkkleur.
                                        Mijn karretje heeft het unieke detail dat de buitenspiegels in pianolak gespoten zijn.
                                        Dit is geen eigen keuze maar eigen aan de 1.5 in Skycruise-uitvoering (en enkel voor de 1.5, niet bij de 2.0)
                                        De kleur van de buitenspiegels is niet zo belangrijk voor mij, moest het fluo-geel geweest zijn dan had ik dit natuurlijk laten vervangen..



                                        Last edited by Trobken; 20/08/2016, 09:58.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Dat noemen ze een windvanger.
                                          Dat is inderdaat het geval.
                                          De wind slaagt over het dak in de wagen. Tegen de achterruitvdie het allemaal terug naar voor blaast.
                                          Turbulentie begint als je boven de 90 rijd met de ramen ook naar beneden.
                                          Bij 120 moet je naar elkaar roepen.
                                          Dus bij -5 targa rijden zit er niet in.

                                          Maar blijft wel dikke fun om te doen op zeer warme dagen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X