Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DAKLOZE ritjes!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Veel geld voor wat het maar is, Visa motor erin en opgelost.
    Goedkoper.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    Das waar, in ieder geval nog veel plezier ermee.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Thx!

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Morgen zeker nog eens een mooie toer rijden met het prachtige weer
        Een klein tip, morgen is de Westerschelde tunnel tolvrij, dus een mooie rit door Zeeland is dan weer een stuk goedkoper. En met een open dak door die tunnel geeft een leuk geluid, alhoewel het wel oppassen is met de traject controle.
        Last edited by SToRM81; 23/09/2016, 16:10.
        '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• onlangs nog door de Westerscheldetunnel gereden... is idd een orgasme voor het oor indien met cabrio of moto
          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Als je van Zelzate komt heb je nu nog een korte extra tunnel bij Terneuzen die ook leuk is om doorheen te rijden
            '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• maak je er een mooi dagje van met een shiny TT'ke , kom je na enkele uren terug aan je wagen ...

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Stoffig!

Comment

• Blijft toch zalig. Elke dag rij ik na het werk met het dak open terug en haal ik de kindjes ook in de openlucht van school. Wát een nazomer!
                  De auto is hier op het juiste moment gekomen..

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                    Blijft toch zalig. Elke dag rij ik na het werk met het dak open terug en haal ik de kindjes ook in de openlucht van school. Wát een nazomer!
                    De auto is hier op het juiste moment gekomen..

Hier van hetzelfde. Eerste cabrio en dan meteen zo een mooi weer! Je ziet ook heel veel cabrio's rijden.

Comment

• Ja, vooral dicht.

Comment

• DAKLOZE ritjes!

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                        Ja, vooral dicht.
                        Mja idd ook vaak dicht, ben die discussie al is gestart en die mensen zullen wel een reden hebben zeker. Met een MX-5 heb je weinig excuus, daarvoor gaat het veel te gemakkelijk. :-)

Comment

• Als het niet echt loeiheet is en ik moet verder dan 10km met de kinderen op de achterbank, rij ik ook dicht. De kinderen waaien anders zowat weg.

Een 4zitter met kinderstoelen achterin (die eerst weg moeten eer het netje erin kan), wat dus niet gebeurt voor korte stukjes, heeft vaker een excuus dan een 2zitter hoor

Als ik alleen ben rij ik heel vaak open, maar om bovengenoemde reden, meestal zonder netje. Bij mindere temperaturen is de voorwaarde om open te rijden echt wel dat er niemand achter zit en dat het netje kan staan. En dat is bijlange niet altijd zo.. Enkel voor een langer stuk wordt die moeite gedaan. Ik ga geen 3x per dag kinderstoelen verwijderen en het net opzetten. Voor kortere stukken (70kmu) kan het wel zonder net, als er niemand achter zit, maar je wil echt niet op de autostrade rijden zonder net bij 18 graden.. Geloof mij

Het hangt echt af van het gebruik. Hier wordt hij als 2e auto gebruikt en zitten er bij 8 van de 10 ritten kinderen vanachter. Dat kan je noet met bv jouw situatie vergelijken. Voordat ik kinderen had had ik nog geen cabrio maar een vespa. Daar reed ik toen ook de hele winter mee, weer of geen weer. Moest ik toen een cabrio hebben gehad, zou het net er standaard instaan en zou hij enkel bij regen dicht zijn. Daar ben ik 100 procent zeker van!

Comment

• Gisteren is een van de buren hier mij op het werk komen halen met zijn Mercedes slk, was lang geleden dat ik nog in een cabrio had gezeten.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Eergisteren (27 september 2016) een roadtrip gedaan van de langste brug in België (de Temsebrug over de Schelde) tot de hoogste toren in Hasselt (Skylounge, Radisson Hotel).
                              Een 'normale' route stuurt je langs de autosnelwegen (via Brussel of Antwerpen) of via de gewestwegen (via verschillende steden oa Mechelen, Leuven, ...).

Een 'ambetantigheid' is dat ik op de gps van de Mazda MX-5 -nog steeds- geen GPX-routes kan uploaden.
                              Dat ging dus via enkele tussenpunten (die kan je wel aanduiden): Elewijt,Tielt-Winge en Zoutleeuw met de instelling 'kortste weg'.
                              Dit dus bewust om de vele knelpunten die de avondspits zou veroorzaken te ontwijken.
                              En met succes.
                              We zijn wel bijna 3 uur onderweg geweest, maar da's met de MX-5 geen straf natuurlijk.

Dit is de gereden route:

GPS-bestanden (gpx- en kml-bestand) vind je HIER.

Enkele beelden van onderweg:

De terugweg deden we -met het dak open- via de autosnelweg langs Antwerpen en Sint-Niklaas, kwestie om nog dezelfde dag thuis te geraken.
                              Het dak van m'n MX-5 gaat zelden dicht... 't moet al meer dan spatregen of bijna vrieskou zijn voor we gesloten rijden.
                              Nu ja, 'k heb de wagen pas van augustus 2016 (vorige maand dus)... dat van die bijna-vrieskou moet zich nog bewijzen natuurlijk.
                              Het dak doe ik natuurlijk ook pas open als het opgedroogd is, dat schijnt een must te zijn...?

Comment

• Deze voormiddag een toerke gedaan van 100 km met de Corvette , zalig bij zo een mooi weer.
                                Z4 M40i

Comment

• Zo een open dak is ook wel handig wanneer er u iemand de pas afsnijd en nog is vies bekijkt ook omda ge claxonneert, kunt ge uwe fuck you vinger nekeer goed laten zien! Beetje slechte dag gehad gisteren, meestal laat ik da gewoon over mij gaan, maar nu...

Comment

• Haha ja.
                                    Onlangs reed er een fietser in het midden van de straat, en ik ging hem volgens hem redelijk dicht over. Ik reed traag en hij had mij waarschijnlijk niet horen afkomen. Hij riep "o, zot". Ik stopte, en vroeg waarom ik zot was, hij reed in 't midden van 't straat, en dat ik hem toch niet omver gereden heb ?
                                    Hij verschoot dat ik hem gehoord had, had waarschijnlijk niet direct gezien dat ik open reed :-)
                                    Hij zei ja sorry, dat was van 't verschieten dat ik dat zei. Hij was direct al veel stiller :-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                      Haha ja.
                                      Onlangs reed er een fietser in het midden van de straat, en ik ging hem volgens hem redelijk dicht over. Ik reed traag en hij had mij waarschijnlijk niet horen afkomen. Hij riep "o, zot". Ik stopte, en vroeg waarom ik zot was, hij reed in 't midden van 't straat, en dat ik hem toch niet omver gereden heb ?
                                      Hij verschoot dat ik hem gehoord had, had waarschijnlijk niet direct gezien dat ik open reed :-)
                                      Hij zei ja sorry, dat was van 't verschieten dat ik dat zei. Hij was direct al veel stiller :-D

Heb vaak dat fietsers me niet horen afkomen, dotje gas met de koppeling ingeduwd, horen ze mij meestal wel komen dan.
                                      Heb al is gehad dat er een vrachtwagenchauffeur naast mij kwam staan om de weg te vragen ook.
                                      De herfst is toch ook wel leuk open rijden, zeker als er een zonnetje zit, mooie kleuren bladeren van de bomen ook momenteel en als die in het rond vliegen als ge aant rijden zijt. Genieten!

Comment

• Vandaag en de komende dagen wordt het echt genieten voor de cabrio rijders

Comment

• Kut dat de mijne nog niet klaar is, nog een maand wachten
                                          Gegarandeerd een klote zomer eens ik kan rijden.

Comment

Working...
                                          X