Mededeling

Collapse
No announcement yet.

korting op diesel wagens die standaard zijn uitgerust met roetfilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Vandaag bevestiging van de garage gehad dat ze de 200 euro gaan overschrijven. Wel jammer dat je er zo moet achter zitten en dat ze zelf foute info (132 ipv 129 gr) verstrekken, maar ja.

    Comment


    • #22
      Ge hebt ze, dat is het belangrijkste zekers .

      Comment


      • #23
        het belangrijkste was dat je toen door de overheid werd aangezet om in een “propere” diesel te investeren, en dat toen veel mensen ervan profiteerden, nu worden diezelfde mensen door diezelfde overheid “gekloot”.....

        Comment


        • #24
          overheid is altijd de meest onbetrouwbare partner in vanalles

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            overheid is altijd de meest onbetrouwbare partner in vanalles
            Vooral omdat het wisselende partners zijn, de ene voor U al beter dan de andere... en de ene zet 2 stappen vooruit om dan 3 stappen achteruit te gaan... en omgekeerd...

            Comment


            • #26
              was deels ook bewuste misleiding hoor, belgie scoorde en scoort slecht op co² en diesels lagen nu eenmaal een stuk lager

              Comment


              • #27
                CO2 was een belangrijke factor inderdaad en waarschijnlijk kende de overheid destijds de schadelijke milieu effecten van dieselwagens niet goed (NOx, roet/fijnstof). Soms moet een mening al eens herzien worden. Toen ik in 2008 mijn eerste leasebak kreeg was de keuze voor diesel evident, de enige andere wagen die een laag verbruik kon voorleggen destijds was de toyota prius, en wie wou daar nu mee rijden. Vandaag de dag zijn er veel alternatieven die minder belastend zijn voor het milieu dan diesel. Het lijkt me niet verkeerd dat de overheid aanstuurt op het aanschaffen van zulke alternatieven. Huidige eigenaars van diesel zijn nu ook niet zo ontzettend gekloot, kost hooguit een paar honderd euro per jaar extra aan verkeersbelasting en je blijft profiteren van een laag verbruik. Grootste slachtoffers zijn diegene die een <= Euro 4 dieselstoof moeten verkocht zien te krijgen. Maar een wagen van die leeftijd is sowieso niet zo heel veel meer waard.

                Comment


                • #28
                  Die verhoging van taks valt al bij al toch redelijk mee? Enfin, voor een zware oudere diesel zal je wrs wel een pak meer betalen. Maar voor een modern dieseltje valt dat nog redelijk goed mee imo.
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                  Comment


                  • #29
                    Bij mij is' toch 200 euro extra denk ik

                    Comment


                    • #30
                      zit zelf nog aan 774

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Bij mij is' toch 200 euro extra denk ik
                        Bij ons ook nog 150 euro hoor, maar IK vind dat nog redelijk meevallen. Da's 12,5 euro per maand.

                        Soit, mijne volgende (een Nissan QQ) zal terug een diesel worden, zelfs met 15k km per jaar zal die voordeliger uitkomen.
                        2012 Abarth 500 'esseesse'

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                          Vooral omdat het wisselende partners zijn, de ene voor U al beter dan de andere... en de ene zet 2 stappen vooruit om dan 3 stappen achteruit te gaan... en omgekeerd...
                          als burger van dit surreeel deel van de wereld begrijp je dat, als je wil investeren als buitenlander

                          Comment


                          • #33
                            Vlaanderen maakt inderhaast bijna 1 miljoen euro extra subsidies vrij voor wie zijn personenwagen met een roetfilter uitrust. Het aantal aanvragen is in een paar maanden tijd maar liefst vertienvoudigd, een gevolg van de invoering van de eerste lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen, maar ook omdat andere steden dat voorbeeld volgen. Zonder roetfilter mogen eigenaars van oudere wagens immers straks al deze steden niet meer in.

                            Comment


                            • #34
                              Heel simpel, ik ga niet meer shoppen in LEZ-zones, als er nog veel mensen hetzelfde doen gaan de handelaars en de horeca het verschil zien, en zullen de regels versoepeld worden. De soep wordt nooit zo heet gedronken als opgediend !

                              Comment


                              • #35
                                Aan de drukte te zien in Antwerpen vorig weekend heb je niet veel vriendjes.
                                De trend is gezet, de diesel wordt gebannen uit de stad op termijn.

                                Comment


                                • #36
                                  Slightly off topic: er wordt door de autolobby meer dan genoeg metaal op onze wegen geduwd om de snelwegen en de steden vol te krijgen.

                                  Autolobby hoeft niet eens vol gas te geven

                                  Zonder alle registers open te trekken behaalde de autolobby deze week twee belangrijke zeges. De
                                  optie om bedrijfs wagens te ruilen voor loon lijkt van de baan en er komt na Dieselgate geen Europees
                                  controleorgaan.

                                  ‘Er valt niet zwart op wit te bewijzen waar de autosector gelobbyd heeft, maar je voelt wel de invloed in het Dieselgate*dossier’, zegt Bart Staes, Europarlementslid voor Groen. In navolging van het uitstootschandaal rond Volkswagen stelde het Europees Parlement deze week de regels voor de auto-industrie op scherp. Maar de invoering van
                                  een Europees controleorgaan werd op de valreep weggestemd, waardoor de Brusselse autolobby haar slag thuishaalde.
                                  ‘Op zich is er niets mis mee dat bedrijven hun belangen uitdragen, maar ik stel me vragen bij de verwevenheid
                                  tussen sommige politici en lobbyisten’, zegt Staes. ‘Sommige parlementsleden zijn - al dan niet betaald - marionetten geworden van de lobby.’
                                  Na de financiële sector is de auto-industrie de grootste lobbygroep bij de Europese instellingen. De sector gaf
                                  in 2014 meer dan 20 miljoen euro uit om nadelige maatregelen weg te masseren, blijkt uit het EU-lobbyregister.
                                  Volkswagen is de grootste autolobbyist met een jaarbudget van 2,8 miljoen euro. Daimler spendeert jaarlijks ruim
                                  2,5 miljoen euro om te wegen op het Europese beleid en BMW 1,25 miljoen euro. De toplui van de Europese autobedrijven
                                  steken daarnaast regelmatig de koppen bijeen op het hoofdkwartier van de belangenorganisatie ACEA,
                                  een prestigieus pand in de Europese wijk in Brussel.

                                  Cash-for-cars

                                  Ook in België haalde de autosector deze week opgelucht adem. Door een unaniem advies van de vakbonden en de werkgevers aan de regering lijkt de kans klein dat de bedrijfswagens in ons land volledig zullen worden ingeruild voor extra nettoloon (zie inzet). Dat zogenaamde cash-for-car principe is fors ingeperkt in het voorstel van de
                                  sociale partners over het mobiliteitsbudget, waarmee werknemers hun bedrijfswagen zullen kunnen inruilen voor alternatieve vervoersmiddelen, zoals een openbaar vervoerabonnement of een fiets.
                                  Het belang daarvan voor de autosector kan moeilijk overschat worden. Als bedrijfswagens ingeruild mogen worden voor nettoloon, verwachten KBC-analisten dat de verkoopvolumes van de Belgische Volkswagen-importeur D’Ieteren jaarlijks met 4 procent dalen. De autodivisie van D’Ieteren zou dan 18 procent verliezen van haar winst voor belasting (vorig jaar 81 miljoen euro). Ook andere premiummerken zoals Mercedes, BMW of Volvo zouden volgens KBC een zware impact ondervinden. Maar ‘zonder de cash-for-caroptie is het zeer waarschijnlijk dat de impact op de verkoop van nieuwe wagens zeer beperkt blijft.’
                                  De auto-industrie is niet tegen het mobiliteitsbudget an sich, zolang die pot geld enkel aan vervoer gespendeerd kan worden. De leasingmaatschappijen en distributeurs zijn er als de dood voor dat de lucratieve markt van bedrijfswagens een duik neemt als de mensen in de plaats een mooi nettobedrag krijgen waarmee ze bijvoorbeeld
                                  goedkope tweedehands wagens kopen.

                                  Mobiliteitskaart

                                  Verschillende politici erkennen dat er met hen contacten waren met de autosector over het mobiliteitsbudget. ‘Ze
                                  willen geen cashcomponent om zeker te zijn dat het volledige budget naar mobiliteit gaat’, zegt Open VLD-Kamerlid
                                  Egbert Lachaert. ‘De leasingmaatschappijen werken aan een mobiliteitskaart die voor verschillende mobiliteitsvormen kan gebruikt worden en cash for cars zou dat plan doorkruisen.’
                                  De sector bestelde al meerdere studies om het economische belang van de bedrijfswagens in de verf te zetten. Jaarlijks
                                  worden in ons land voor 6,6 miljard euro bedrijfs wagens gekocht. Tel daar nog eens onderhoud, verzekeringen,
                                  vlootbeheer, wegenbelasting en brandstof bij en de 800.000 bedrijfswagens in ons land vertegenwoordigen een economische waarde van 11 miljard euro per jaar, of 2,6 procent van het bruto binnenlands product (bbp).
                                  Met onderhoud en leasing zijn bedrijfswagens goed voor rechtstreeks 10.000 jobs, becijferde Renta, de federatie
                                  van leasingmaatschappijen en autoverhuurders.
                                  ‘Uiteraard zijn er contacten om politici te overtui gen van onze visie en het economische belang voor de autosector’,
                                  zegt Frank Van Gool, algemeen directeur van Renta. ‘Maar wij zijn niet zwaar aan het lobbyen.’ Enkele van de argumenten die de politici voor de voeten kregen: bedrijfswagens worden dubbel zo snel vernieuwd als privévoertuigen en de aankoopprijs ligt hoger. Dat komt de auto-industrie en ook de staatskas ten goede. Bedrijfswagens vervangen
                                  door nettoloon zou mensen naar tweedehandswagens drijven, die vervuilender zijn en het verkeer in ons
                                  land zou slechts met 3 procent afnemen.

                                  'Water in de wijn doen'

                                  Toch weet ook de sector dat het halsstarrig vasthouden aan de bedrijfswagen geen optie is. ‘We zullen water bij de
                                  wijn moeten doen’, zegt Joost Kaesemans van de automobielfederatie Febiac. ‘Het landschap verandert en het
                                  mobiliteitsbudget zal een impact hebben op de autoverkoop. Mensen zullen nog steeds vaak een leasewagen
                                  nemen, maar dan misschien een kleinere, aangevuld met openbaar vervoer of een fiets.’
                                  We kunnen geen metaal de weg op blijven duwen, vindt ook Van Gool van de leasingsector. ‘Als de wegen dichtslibben,
                                  stuikt de automarkt alsnog in elkaar. Het traditionele zakenmodel van leasingmaatschappijen staat door
                                  het fileprobleem onder druk en we willen in dat veranderende landschap de regie in handen houden als verschaffer
                                  van bedrijfsmobiliteit in di verse vormen. Sommige leasingmaatschappijen bieden al bedrijfsfietsen aan of
                                  openbaar vervoerabonnementen in combinatie met bedrijfswagens.’
                                  Bron: http://www.tijd.be/politiek-economie...&ts=1491814207

                                  Ik vind het redelijk pervers: we staan met z'n allen lekker gezellig in de file omdat het goed is voor de economie en de autosector in het bijzonder. Want ohjee we zouden dat leasingbudget netto wel eens aan andere toffe dingen kunnen besteden (waar de economie ook wel bij zou varen!).
                                  Terwijl er duidelijk geen plek is voor extra wegens: in de steden kunnen wegen niet verbreed worden en buiten de steden ziet niemand graag een nieuwe snelweg in zijn achtertuin verschijnen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Aan de drukte te zien in Antwerpen vorig weekend heb je niet veel vriendjes.
                                    De trend is gezet, de diesel wordt gebannen uit de stad op termijn.
                                    ja, maar aan deze termijn zal nog zeker gesleuteld worden naargelang de vervaldagen zullen naderen... wacht maar dat de euro4's en euro5's aan de beurt zullen komen...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Wie daar MOET zijn, die kan "gestraft" worden omdat hij / zij geen andere keuze heeft ... wie daar WIL zijn, die kan echter wél kiezen ...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                        ja, maar aan deze termijn zal nog zeker gesleuteld worden naargelang de vervaldagen zullen naderen... wacht maar dat de euro4's en euro5's aan de beurt zullen komen...
                                        Vandaag in de krant: voor het eerst sinds 1997 zijn er meer benzineautos verkocht dan diesels.

                                        En ik ben er zeker van dat de autoverkoop weer hoog staat. Een pak mensen met een 10+ jaar oude diesel vervangen die wat vroeger.
                                        Iedereen die geen 20k per jaar doet schakelt zonder nadenken over op benzine. Antwerpen loopt voor op de rest, zelfs mensen die amper één keer per jaar in Antwerpen komen zien de bui hangen en danken hun oude auto af.
                                        Goede zaak voor de economie en voor de luchtkwaliteit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X