Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schouppe wil slechts 0,2 promille voor jongeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schouppe wil slechts 0,2 promille voor jongeren

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Staatssecretaris van Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) wil de alcohollimiet voor jonge automobilisten verlagen tot 0,2 promille. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Volgens Schouppe kan dat het hoge aantal alcoholgerelateerde verkeersdoden laten dalen.

Onderzoek wijst uit dat bestuurders tot 24 jaar drie keer zo vaak betrokken raken bij dodelijke ongevallen. Alcohol verhoogt het risico nog meer. Ook beroepschauffeurs zouden zich in de toekomst aan de 0,2 promille-grens moeten houden. (belga/tdb) 23/04/08 06u49

ene zn reactie daarop:

Jean-marie Den Paffer, SML
    Mannekes! Ik dacht dat we in een vrije staat leefden! De regels zijn al streng genoeg! Laat het maar zo als het is! Ik trek er mij toch niets van aan! Wekelijks rij ik na de uitgang (pint of 15) naar huis, nog nooit iets tegen gekomen, want na 15 pintjes ben ik nog niet zat en kan ik nog perfect met auto rijden + 's nachts rijdt er bijna geen volk op de weg! Het probleem is niet de "zatte chauffeur"! Het probleem IS de "chauffeur met overdreven snelheid"!

15 pintjes Daar kan de Flor een puntje (of pintje) aan zuigen

edit: artikel op vrt:

Sommige reacties zijn toch echt marginaal. Opsporen wie de jean marie is en rijbewijs afpakken.

Comment

ik vind dit eigenlijk zo slecht nog niet
      in Spanje is het 0,2 promille zeker?

Comment

Op zich vind ik het niet slecht om 0,2 als limiet te hebben, maar dan voor iedereen EN een verhoogde pakkans.
        Nu kunnen ze niet eens de limiet van 0,5 voldoende controleren.
        Langs de andere kant zorgt de limiet van 0,2 dat je minder snel geneigd gaat zijn om de
        drinkgrens op te zoeken.

Comment

waarom enkel jongeren ?

omdat er geen jongeren in het parlement zitten ?
          ik zeg maar wat é.

Comment

Lijkt me wel goed. Dronken achter het stuur zitten kan ik écht niet tegen.

Alleen dan wel voor iedereen, zoals er al een paar hadden gezegd. En dit zeg ik binnen 10 jaar nog (lees: als ik niet meer tot die 'jongeren' behoor..)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
              waarom enkel jongeren ?

omdat er geen jongeren in het parlement zitten ?
              ik zeg maar wat é.
              ech hé

Het zijn vaak net jongeren die het drinken laten wanneer ze met de auto rijden. Mensen van rond de 40 denken dat ze na X aantal consumties nog altijd even goed rijden....

Ik vind dus weeral één van die belachelijke uitspraken... Worden die mensen echt betaald per idee ze kunnen verzinnen?

Comment

Het zijn wél jongeren die de grootste risicogroep vormen of niet?

Comment

Pff, hoeveel ongevallen gebeuren niet door een combinatie van onaangepaste snelheid en het feit dat ze niet beseffen dat hun auto totaal anders reageert als er 4 man inzit?
                  1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

Ja, maar dat is enkel bij dodelijke ongevallen, wat niet direct te wijten is aan alcoholmisbruik. Ik wil dat onderzoek wel eens beter bekijken, want je kan soms getallen bij elkaar nemen en het anders laten uitkomen dan het in werkelijk is.

Comment

Het idee is goed maar dan wel voor iedereen.

Comment

Ik vind dat ook niet slecht. Vroeger keek ik ook niet echt om een pintje meer of minder, de kans op controle was klein en ik was er heilig van overtuigd dat ik kon drinken en vooral dat ik kon rijden als ik gedronken had.

Sinds ik 2 patotters van kinderen heb en die zie opgroeien ben ik anders tegen de zaak gaan aankijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

Als ik soms zie in welke staat m'n (oudere) familie op feesten nog de auto gaat besturen stel ik mij daar inderdaad vragen bij.

't Zal eerder een mengeling zijn van beiden.

Comment

15 pinten en niet zat, yeah right

Comment

Sommigen kunnen al eens een pintje extra verzetten eh.

1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                15 pinten en niet zat, yeah right
                                Kan ik ook. Hij zegt er immers niet bij over welke tijdspanne dat gespreid is

Comment

Beter onmiddellijk 0,0 voor iedereen.

Comment

Jongeren zijn een risicogroep... maar zat = zat. Daar gaat die verlaging van de limiet weinig aan veranderen. Dat is net zoals de snelheidsverlaging van 90 naar 70. Als er dan iemand aan 140 tegen een boom knalt, wat gaat dat bordje van 70 daar nu aan veranderen?

Op 10 jaar tijd nog maar 1 controle gehad, ik doe minstens 35.000 km per jaar en nog nooit moeten blazen. Dat is de realiteit.

Verlaag dat cijfer naar een belachelijke 0,2 promille, en je pakt occasioneel eens iemand die eigenlijk niet gepakt moet worden. Misschien onderschat ik de invloed van alcohol, maar de reflexen van een jonge kerel met 0,2 promille zijn wellicht nog altijd sneller dan die van een ouwe vent. Het verschil is, dat die ouwe venten op zekere leeftijd beseffen dat hun reflexen erop achteruit gaan. Daarom rijden ze veel voorzichtiger, desalniettemin rijden ze nog altijd in het verkeer.

't Is al tot in het oneindige gezegd geweest, maar men zou echt die pakkans moeten vergroten. Je zou denken dat ze daarvoor het geld van het boetefonds kunnen gebruiken, maar 't dient waarschijnlijk weer om het gat in de begroting op te vullen ipv de verkeersveiligheid te dienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwit wart Bekijk Berichten
                                      Beter onmiddellijk 0,0 voor iedereen.
                                      Bwa, da's wat overdreven. Anders kunnen we geen mosselen met witte wijn, stoofvlees met trappist in of likeurpralines meer eten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                        Bwa, da's wat overdreven. Anders kunnen we geen mosselen met witte wijn, stoofvlees met trappist in of likeurpralines meer eten.
                                        Dat is binnen de 30 seconden al verdampt
                                        .

Comment

Working...
                                        X