Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Eigenlijk zou de promillage op 0,0 moeten liggen. Als je nog moet autorijden, moet je gewoon niet drinken, KLAAR!
Van mij mogen ze die mensen (die met drank op, achter het stuur kruipen) ook harder aanpakken
Eigenlijk zou de promillage op 0,0 moeten liggen. Als je nog moet autorijden, moet je gewoon niet drinken, KLAAR!
Van mij mogen ze die mensen (die met drank op, achter het stuur kruipen) ook harder aanpakken
Rest het feit dat pakweg 0,4 promille weinig tot geen invloed heeft op je rijgedrag en dat je bij 0,0 promille zelfs geen voedsel, bereid met wat alcohol, naar binnen mag spelen.
Dus stel: je gaat naar een feestje, drinkt de hele tijd cola en water, maar speelt een vleesgerecht dat met bier is bereid naar binnen. Je rijdt naar huis, komt een alcoholcontrole tegen en hangt. Je zegt dan maar dat je niet eens wist dat er alcohol in het voedsel zat, maar moet toch een boete van pakweg 50 € betalen.
Rest het feit dat pakweg 0,4 promille weinig tot geen invloed heeft op je rijgedrag en dat je bij 0,0 promille zelfs geen voedsel, bereid met wat alcohol, naar binnen mag spelen.
Dus stel: je gaat naar een feestje, drinkt de hele tijd cola en water, maar speelt een vleesgerecht dat met bier is bereid naar binnen. Je rijdt naar huis, komt een alcoholcontrole tegen en hangt. Je zegt dan maar dat je niet eens wist dat er alcohol in het voedsel zat, maar moet toch een boete van pakweg 50 € betalen.
Toch weer niet dat fabeltje van "wat met gerechten met alcohol in" Als het goed bereid is ga je daar helemaal niets van merken
Ik dacht altijd dat alcohol 'vervloog' tijdens het koken?
Ik dacht altijd dat alcohol 'vervloog' tijdens het koken?
Ik ook, maar vervliegt het volledig? Of eerder drie kwart of zo?
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat je 0,0 promille in je bloed hebt na het verorberen van zo'n gerecht. Dergelijke gerechten worden ook niet echt bereid met drank met een zeer laag alcoholpercentage.
Ethanol heeft een kookpunt van rond de 78 graden. Ik betwjifel dat alle gerechten op meer dan 78°C bereid worden en dan nog lang genoeg zodat alle ethanol vervlogen is.
Dus niet alle alcohol zal vervlogen zijn.
Comment