Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schouppe wil slechts 0,2 promille voor jongeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
    't Probleem is tegenwoordig de alcohol niet meer, maar wel dat veel van die jongetjes in 't weekend zo high als Bob Marley achter het stuur kruipen.
    Daar zou veel strenger tegen moeten worden opgetreden.
    ²

wraakroepend is dat dit niet gebeurt omdat controleren op drugsintoxicatie complexer en moeilijker is dan iemand in een teut te laten blazen, het zoveelste bewijs dat verkeersveiligheid helemaal geen issue is, maar boetes uitschrijven aan de laagst mogelijke kostprijs des te meer

Comment

Als het van mij afhangt mogen ze die regel doorvoeren... Als je met de auto rijdt en wil drinken dan moet je ook de gevolgen maar dragen als ze u pakken.

Comment

Absurd idee, waarom alleen voor de -22jarigen, of zij die hun rijbewijs nog maar pas hebben

Ofwel voor iedereen ofwel voor niemand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
          Als het van mij afhangt mogen ze die regel doorvoeren... Als je met de auto rijdt en wil drinken dan moet je ook de gevolgen maar dragen als ze u pakken.
          Je hebt gelijk, maar denk je dat die maatregel ook iets zal uithalen? Daar gaat het vooral om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwit wart Bekijk Berichten
            Beter onmiddellijk 0,0 voor iedereen.
            Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
            Bwa, da's wat overdreven. Anders kunnen we geen mosselen met witte wijn, stoofvlees met trappist in of likeurpralines meer eten.
            Oorspronkelijk geplaatst door zwit wart Bekijk Berichten
            Dat is binnen de 30 seconden al verdampt
            Ik treed zwit wart bij, 0,0 voor iedereen. Dat je juist stoofvlees gegeten hebt met trappist in gade echt niet merken ze

Dus voor zowel alcohol als drugs de nultolerantie.

Comment

En natuurlijk een pak meer controles hierop. En minder snelheidscontroles

Comment

Omdat die nog bijna geen ervaring achter het stuur hebben?

En waarom mogen de xtc-slikkers bij een controle gewoon doorrijden?

Liever een vent van 50 achter het stuur met twee pinten op dan een 19-jarige koorknaap die twee pillen heeft geslikt.
                Iemand die dronken is mag dan al veel ervaring hebben, zijn rijkwaliteiten lijden daar automatisch onder. En de risicogroep voor alcoholgebruik situeert zich mijns inziens niet in de jonge groep.

Maar wat kan je erop tegen hebben als men die 0.2 voor iedereen doorvoert?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Je hebt gelijk, maar denk je dat die maatregel ook iets zal uithalen? Daar gaat het vooral om.
                  Geen idee, want echt veel controles op alcohol doen ze bij mijn weten niet, maar iedereen weet dat drinken en rijden niet samengaat dus dan mogen ze de limiet van mij ook zeer laag leggen... Het zal allesinds afschrikken. Maar zoals ik hier ook lees, op drugs wordt bijna nooit gecontroleerd en dit komt bijna evenvaak voor...

Maar ik heb liever dat ze meer alcohol controles doorvoeren dan snelheidscontroles ... Want zoals ze ooit staan te flitsen in het midden van de nacht wanneer er geen kat op de baan is, DAT heeft niks met veiligheid te maken, en alcohol/drugs controles wel...

Comment

't Probleem is tegenwoordig de alcohol niet meer, maar wel dat veel van die jongetjes in 't weekend zo high als Bob Marley achter het stuur kruipen.
                    Daar zou veel strenger tegen moeten worden opgetreden.
                    wie onder invloed van drugs rijdt is echt een gekke zotte zak...

dat is véééél erger dan onder invloed van alcohol rijden...

vandaar dat ik zoveel fiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                      wie onder invloed van drugs rijdt is echt een gekke zotte zak...

dat is véééél erger dan onder invloed van alcohol rijden...

vandaar dat ik zoveel fiets
                      Op da van die fiets na, is da precies een quote van Florr
                      1991 BMW E30 318is

Comment

Vooral meer controles zou al een begin zijn. Ik ben nog nooit tegengehouden geweest voor een alcoholcontrole.

Comment

'k zou die regel zo niet toepasssen, omdat je dan teveel reactie zou krijgen van jongeren ... min of meer terecht, ik zie niet waarom er bij jongeren met andere regels zou moeten gehanteerd worden.

Dus, puur omwille van het discriminerend aspect : neen

Maar wel, 0.2 promille voor IEDEREEN. Voila. En, controles daar waar de regels overtreden worden ...

En binnen een koppel jaar kunnen we dan naar 0.1 of 0.0

Comment

Dus iemand die twee pinten drinkt, is dronken in jouw ogen?
                            De risicogroep voor drugsgebruik siuteert zich wel in die groep.

Ik denk vooral dat men deze maatregel wil doorvoeren om de combinatie alcohol - drugs terug te dringen.
                            Als je rijdt moet je maar bekwaam genoeg zijn om te zeggen dat je niet drinkt. Meer woorden hoef je daar echt niet vuil aan te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                              Jean-marie Den Paffer, SML
                              Mannekes! Ik dacht dat we in een vrije staat leefden! De regels zijn al streng genoeg! Laat het maar zo als het is! Ik trek er mij toch niets van aan! Wekelijks rij ik na de uitgang (pint of 15) naar huis, nog nooit iets tegen gekomen, want na 15 pintjes ben ik nog niet zat en kan ik nog perfect met auto rijden + 's nachts rijdt er bijna geen volk op de weg! Het probleem is niet de "zatte chauffeur"! Het probleem IS de "chauffeur met overdreven snelheid"!
                              Wa minder pillekes pakken bij het uitgaan denk.. dan komt het terug met zijn voetjes op de grond!

Comment

oei, hoeveel promille is een halve fles wijn? want ik ga nog al veel op restaurant, enja daar drink ik toch steevast een halve fles witte wijn en soms rooie (alst echt goeie is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                  Wa minder pillekes pakken bij het uitgaan denk.. dan komt het terug met zijn voetjes op de grond!
                                  en het strafste is diegene die graag al eens wat sneller rijden, leggen de schuld bij de dronkaards en vice versa...

Comment

teveel.

Comment

dan moet dat der niet doorkomen! niets smaakt beter bij het eten op restaurant, dan een wijntje... en ben toch al 2 keer tegengehouden nadat ik op restaurant ben geweest, en telkens er met een BOB sleutelhanger er van door gegaan, dus laat het maar zoals het is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        En natuurlijk een pak meer controles hierop. En minder snelheidscontroles

Zo denk ik er ook over!

Neen serieus, ik rij nu ongeveer 5 jaar en heb nog nooit moeten blazen. En ook al dikwijls 's nachts, 's avonds en 's morgens op de baan geweest. Ik hou me er aan om max 1 pintje te drinken. Van mij mogen ze zeker meer controles doen. Tienne Rules

Comment

Die verlaging zal niet veel effect hebben. De verhoging van de alcoholcontroles dés te meer.

Comment

Working...
                                          X