Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schouppe wil slechts 0,2 promille voor jongeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Jongeren zijn een risicogroep... maar zat = zat. Daar gaat die verlaging van de limiet weinig aan veranderen. Dat is net zoals de snelheidsverlaging van 90 naar 70. Als er dan iemand aan 140 tegen een boom knalt, wat gaat dat bordje van 70 daar nu aan veranderen?

Op 10 jaar tijd nog maar 1 controle gehad, ik doe minstens 35.000 km per jaar en nog nooit moeten blazen. Dat is de realiteit.

Verlaag dat cijfer naar een belachelijke 0,2 promille, en je pakt occasioneel eens iemand die eigenlijk niet gepakt moet worden. Misschien onderschat ik de invloed van alcohol, maar de reflexen van een jonge kerel met 0,2 promille zijn wellicht nog altijd sneller dan die van een ouwe vent. Het verschil is, dat die ouwe venten op zekere leeftijd beseffen dat hun reflexen erop achteruit gaan. Daarom rijden ze veel voorzichtiger, desalniettemin rijden ze nog altijd in het verkeer.

't Is al tot in het oneindige gezegd geweest, maar men zou echt die pakkans moeten vergroten. Je zou denken dat ze daarvoor het geld van het boetefonds kunnen gebruiken, maar 't dient waarschijnlijk weer om het gat in de begroting op te vullen ipv de verkeersveiligheid te dienen.
    = juist

Comment

Etienne= omhooggevallen onbekwame en uiterst smerige eikel.

Qua taalgebruik is dit het enige dat aanvaardbaar blijft voor op een forum, het is nog een eufemisme .
      Last edited by ; 23/04/2008, 19:11.

Comment

mij boeit het niet, ik drink toch NIETS als ik moet rijden.
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

ik drink niks als ik rij

Comment

ik drink ook niet als ik rij

maar 0.0 gaat tegen onze bourgondische natuur, en die moeten we koesteren, samen met onze culinaire tradities

als je s'avonds eens eens doorzakt, duurt het veel te lang om aan de 0.0 te zitten
            dan moet je al 2 dagen hebben om te kunnen recupereren

Comment

het is gewoon simpel !
              er lopen bij controles te weinig mensen tegen de lamp (buiten een paar parlementairen)
              en in de begroting is een bepaald bedrag ingecalculeerd dat van dit soort van cotroles moet komen .
              nu beseffen ze dat ze niet aan dat bedrag gaan komen dus wat doen ze .
              ipv de controles op te voeren ,die tenslotte ook veel geld kosten ,halen ze het promillegehalte naar beneden ,wat dan een groter risico inhoud voor de gecontroleerden .

gewoon een oude politieke truk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                het is gewoon simpel !
                er lopen bij controles te weinig mensen tegen de lamp (buiten een paar parlementairen)
                en in de begroting is een bepaald bedrag ingecalculeerd dat van dit soort van cotroles moet komen .
                nu beseffen ze dat ze niet aan dat bedrag gaan komen dus wat doen ze .
                ipv de controles op te voeren ,die tenslotte ook veel geld kosten ,halen ze het promillegehalte naar beneden ,wat dan een groter risico inhoud voor de gecontroleerden .

gewoon een oude politieke truk .

Denk je dat nu echt?

Comment

Nultolerantie. Gedronken hebben = NIET rijden. Punt. En niet alleen voor jongeren.

Comment

ik ga direct in de verdediging maar echt, 0 betekent geen feesje to pakweg 0100 als je om 0730 op je job moet zijn...met pakweg 6 pilsjes achter je kiezen

Comment

Ik vind dat ook, 0,0. Dan moet er niemand 'rekenen'
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                        Ik vind dat ook. Dan moet er niemand 'rekenen'
                        je hebt gelijk

Comment

velen zwijken voor groepsdruk.

Ik ben het eens met bobo. Zero tolerance is correct en perfect haalbaar maar totnogtoe niet eenvoudig te combineren met onze cultuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            je hebt gelijk
                            En als ik ergens met de fiets heenga omdat ik dan ongestraft kan drinken, heb ik meteen weer ongelijk hoor. Want dat is ook niet toegestaan.
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

dan nog heb je de volgende dag geen 0.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Nultolerantie. Gedronken hebben = NIET rijden. Punt. En niet alleen voor jongeren.
                                Ik denk dat Flor het account van Gilles gekraakt heeft.

Ik drink eigenlijk zo goed als nooit, of ik nu moet rijden of niet. Ik drink hooguit een aperitiefje en één glaasje wijn bij de maaltijd op restaurant. Als je daarna nog niet op de baan mag komen, waarmee zijn we dan bezig? Als je echt meent dat dit gevaarlijk is, dan kan je best asap stoppen met die autovakanties van hier tot in Nurnberg, want vermoeidheid is zonder twijfel een groter gevaar en best reëel bij dergelijke trips. Misschien een tachograaf installeren om rij-en rusttijden te kunnen controleren, en smijt er ook ineens een snelheidsbegrenzer op die via GPS je snelheid vergrendeld.

Comment

Ik zou nultolerantie jammer vinden. Als ik aan de ring ben drink ik wel eens een pintje daar bij Brünnchen, of in Adenau bij Pinocchio.

Comment

0-toleratie = géén monchérie's meer eten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      dan nog heb je de volgende dag geen 0.0
                                      True, met een lever die anderhalf uur tijd nodig heeft om en standaardglas alcohol uit je bloed te filteren... Weer rekenen.
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

ik denk dat 0,0 niet echt haalbaar is. 0,2 daarintegen is perfect haalbaar! Maar dan wel zonder de zever van de jongeren. De iets oudere personen die op restaurant gaane een wijn drinken hebben niet minder op dan een (normale, niet zuipschuit) jongere die uitgeweest is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          0-toleratie = géén monchérie's meer eten?
                                          Volgens sommigen verdampt dat

Comment

Working...
                                          X