Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
Maar de huidige regeling met meting van 't alcoholpercentage in 't bloed (of de adem) is niet eerlijk. Allerminst, zelfs. Er zijn gasten die op 5 uur 12 pinten kunnen drinken, en met ferm verminderd dieptezicht en concentratie op baan kunnen, en nog net niet tekenen. En er zijn mensen die geen één glas wijn kunnen drinken zonder door de mand te vallen bij controle. Da's niet fair, en ik haat zo'n zaken.
Als ik aan 150 voorbij een flitsmachine knal op een moment dat ik 's avonds laat nog een dringende afspraak heb voor het werk, en dus wat sneller dan toegelaten rijd op een compleet lege autostrade met mijn auto die daar zeer goed tegen kan, en met voldoende "snelrij-ervaring" wat mezelf betreft, is mijn boete ook even hoog als voor die bestelwagenchauffeur die half slapend en met z'n ellebogen sturend (want ondertussen een broodje aan het etend) met z'n zwalpende en zwaar overladen Sprinter op klaarlichte dag op een halve meter langs de kont van een aan 120 per uur rijdend Matizke heen scheurt.
Je mag nooit te snel rijden, want dat is gevaarlijk. Wel, ik vind dat je dan ook nooit mag drinken als je rijdt, want dat is gevaarlijk. En 140 per uur rijden i.p.v. 120 is heus niet gevaarlijker dan 3 pinten drinken en dan rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door logic
Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane
Bekijk Berichten

Het grootste voordeel van die zero-tolerance is dat er niet meer gerekend kan worden. "Ik mag drinken, maar ni teveel." *zuipzuip* "Hé, is 't nu al teveel? Kweenie, allez nog enen for the road en dan zijn we weg." Een Florreke doen, dus. Als je wéét dat er NIET mag gedronken worden, en dat er kans is dat er wordt gecontroleerd, dan drink je niet. Dus da's beter.
Da's mijn visie.
Comment