Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dju, 't gaat niet, de M3 berline en de gewone '3 touring staan op de "foto" van de CC niet vanuit dezelfde hoek. Dus je kan niet waarheidsgetrouw een M3 touring shoppen.
BMW maakt wel carbon interieurlijsten voor de Z4 (accessoire), duur maar zeer knap.
't Probleem is die middenconsole. Die is bij de M3 gewelfd en in een soort soft-lak (die wel zéér aangenaam aanvoelt, je zou zweren dat 't een velletje nappaleder is), dus de middenconsole is altijd zwart. Jammer, dat BMW Individual daar maar snel 'n oplossing voor aanbiedt.
Niet goed nieuw verkopen =/= niet goed tweedehands verkopen.
Donkergroen metallic auto's verkopen misschien niet makkelijk nieuw, maar gaan als tweedehands even makkelijk de deur uit als een donkerblauwe of een donkergrijze.
Witte auto's verkopen nu misschien wel goed (wit-hype), maar worden de meest moeilijke bakken om verkocht te krijgen over enkele jaren.
Dat is waar, en volgens mij komt dit door het feit dat groene auto's doorgaans goedkoper verkocht worden in tweedehands dan grijze of blauwe omdat die kleur niet in de mode is (ik kan natuurlijk verkeerd zijn, maar dat gevoel heb ik).
Er zijn mensen die groen mooi vinden, er zijn er die groen afschuwelijk vinden, maar volgens mij zijn er méér mensen die groen lelijk vinden.
Ik denk dat je vooral veel mensen hebt die groen "lelijk" vinden als ze een nieuwe auto moeten kopen en dus het kleur kunnen kiezen, maar dat die mensen bij de aankoop van een tweedehandsauto daar doorgaans onverschrillig tegenover staan, of in ieder geval veel positiever dan bij aankoop van 'n nieuwe.
Groene auto's worden helemaal niet goedkoper verkocht dan andere kleuren. Of misschien wel, maar dan de "verkeerde" groentinten. Van dat cactusgroen zoals je bij VW kon krijgen b.v., ja logisch.
Met donkergroen bedoel ik kleuren zoals dat Audi diepgroen, of Porsche dark olive, of BMW diep groen. Veel mensen zién zelfs niet eens dat 't géén zwarte auto was die hen passeerde, maar een groene.
En als de prijs en de uitrusting goed zit van een tweedehandsauto, dan verkoopt 'ie.
Je zal uiteraard mensen hebben die 'm niet zullen nemen omdat 'ie groen is, maar dat zal de prijs niet doen zakken. Geloof ik echt niet.
Ware dat wél zo, dan zou je bij 'n leasing b.v. extra moeten dokken voor een kleur die zo'n weerslag heeft op de restwaarde. Dat is wél zo als je nu een gele, of een lichtgroen metallic auto koopt (bij "gewone" modellen, hè). Niet bij 'n donkergroene.
Bijkomend feit is dat mensen die bewust hun nieuwe wagen in een groene kleur kiezen, hun wagen ook meer onderhouden, al is dat misschien een beetje zwart-wit.
Ik heb een E36 328i sedan gehad, een groene en tweedehands gekocht. Ik vond die prachtig.
En een klassiek donkergroen metallic, zéker in combinatie met een mooi contrasterend interieur (beige of bruin) is toch véééél minder een kleur die echt op een veto zal stoten bij 2e hands kopers, dan b.v. uni rood, of geel, of goud/oranje metallic, of zelfs wit.
Zeer veel mensen zullen 't niet nemen bij 'n nieuwe auto, maar zeer weinig mensen zullen 't echt weigeren bij 'n tweedehandsauto.
En een klassiek donkergroen metallic, zéker in combinatie met een mooi contrasterend interieur (beige of bruin) is toch véééél minder een kleur die echt op een veto zal stoten bij 2e hands kopers, dan b.v. uni rood, of geel, of goud/oranje metallic, of zelfs wit.
Zeer veel mensen zullen 't niet nemen bij 'n nieuwe auto, maar zeer weinig mensen zullen 't echt weigeren bij 'n tweedehandsauto.
Denk ik.
Allemaal een kwestie van persoonlijke smaak hé . Ik zou in dat geval véél liever een uni rode wagen hebben dan een donkergroene. Maar dat hangt ook af van de wagen zelf enzoverder...
BMW maakt wel carbon interieurlijsten voor de Z4 (accessoire), duur maar zeer knap.
't Probleem is die middenconsole. Die is bij de M3 gewelfd en in een soort soft-lak (die wel zéér aangenaam aanvoelt, je zou zweren dat 't een velletje nappaleder is), dus de middenconsole is altijd zwart. Jammer, dat BMW Individual daar maar snel 'n oplossing voor aanbiedt.
Kan je over die middenconsole geen laag leder leggen? Dan heb je meteen alle kleuren van de regenboog!
Heb ik dat niet egdaan?Mja,was al zo lang geleden,ik was toen nog geen autoliefhebber,en aangezien we hem maar 3 weken gehad hebben weet ik daar ni echt veel van
Heb ik dat niet egdaan?Mja,was al zo lang geleden,ik was toen nog geen autoliefhebber,en aangezien we hem maar 3 weken gehad hebben weet ik daar ni echt veel van
"Lang geleden" en "BMW E46", die uitspraak klopt niet!
Comment