Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jobstudent (17) sterft door ontplofte tractorband

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik vind het ook een amateuristisch bedrijf...

Ben er 1x geweest om te vragen of ze mijn slotbouten los konden krijgen (was de sleutel kwijt). Waarop die kerel er met een hamer op begint te kloppen en mijn velg begint te beschadigen.

Ik zeg: stop daar maar mee, je beschadigt mijn velg, en dat zijn dure velgen.

Waarop die kerel zegt: bwa, in imitatie 100 euro per velg.

Wtf kerel.. houd uw bakkes eens, ik heb geen immitatie en ik wens helemaal niet zo'n repliek te krijgen. Toen ben ik het afgebold en zei em dat dat dan 10 euro was. Ben in mijn auto gestapt en volle gas weggereden.

Wat een k*t bedrijf.

Uiteraard mijn oprechte medeleven met de getroffen familie.

Comment

Ik begrijp niet goed wat een jobstudent kan doen in een bandencentrale. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze banden laten monteren door mensen die daar geen opleiding voor gevolgd hebben.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Ik begrijp niet goed wat een jobstudent kan doen in een bandencentrale. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze banden laten monteren door mensen die daar geen opleiding voor gevolgd hebben.
        Banden monteren is een van de gemakkelijkste dingen die er zijn.

Maar meestal moeten die mannen gewoon de juiste banden gaan zoeken in het magazijn enzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          Ik vind het ook een amateuristisch bedrijf...

Ben er 1x geweest om te vragen of ze mijn slotbouten los konden krijgen (was de sleutel kwijt). Waarop die kerel er met een hamer op begint te kloppen en mijn velg begint te beschadigen.

Ik zeg: stop daar maar mee, je beschadigt mijn velg, en dat zijn dure velgen.

Waarop die kerel zegt: bwa, in imitatie 100 euro per velg.

Wtf kerel.. houd uw bakkes eens, ik heb geen immitatie en ik wens helemaal niet zo'n repliek te krijgen. Toen ben ik het afgebold en zei em dat dat dan 10 euro was. Ben in mijn auto gestapt en volle gas weggereden.

Wat een k*t bedrijf.

Uiteraard mijn oprechte medeleven met de getroffen familie.

wtf

Comment

Bwa, is niet moeilijk zenne, de banden van onze crossers hebben wij ook altijd zelf gewisseld.

[speculatie]

Een band ligt eigenlijk in een gootje op de rand van de velg. Ze trekken die gewoon in de velg en beginenn dan te blazen totdat die in dat randje plopt, soms moeten ze die vrij hard opblazen om dat daar in te krijgen, daarna laten ze de druk weg totdat ie juist staat voor dat type band.

Het zou me niets verbazen dat er dat is gebeurd met een beschadigde tractorband die zowiezo moeilijker op z'n plaats te krijgen zijn. Gewoon veel meer geblazen dat z'n max druk met het gedacht ze daarna terug iets af te laten.

[/speculatie]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              wtf
              No shit.

"ah u velg heeft geen middengat, die kunenn wij niet balanceren"

WTF

Comment

kzal het nooit vergeten.

ik was er gisteren nog geweest 5 minuten voor het gebeurde..

onderweg 3 politiecombi's, 1 MUG en 2 ambulance's tegengekomen...

Mijn innige deelneming aan de familie

Comment

Amai. Dit is erg! Zeer onverantwoord gedrag van diegene die hem moest leiden, maarjah... misschien had hij exact hetzelfde gedaan.

Comment

een velg van een tractor is niet te vergelijken met die van een vrachtwagen! Bij een tractor bestaat de velg uit twee delen en als het over een ietwat oudere velg gaat dan is de ring die de velg samenhoud in slechte staat.
                    dit verklaard waarschijnlijk ook dat de band "lekte".
                    om een voorbeeld te geven een 2tal weken geleden is bij mijn schoonvader zo een ring van een velg gebroken en is die ring er gewoon afgevlogen als je weet dat we die ring 20 meter verder gevonden hebben en gloeiend heet had dan weet je dat die jongen geen schijn van een kans maakte.Iedereen weet dat dergelijk handelingen moeten gebeuren in een kooi om de arbeider te beschermen maar sommige vinden dat allemaal bullshit en dan gebeurt zoiets
                    Ik vind dit weer een typisch voorbeeld van nonchalant zijn.
                    laat iedereen hier een les uit trekken.

hier zijn nog een paar voorbeelden

This incident investigation video is for health and safety purposes and does not include any graphic imagery.This educational video provides three examples o...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Ik heb 2 jaar geleden ook vakantiewerk gedaan in een bandencentrale (Decondé banden in Ravels).

In het begin wat uitleg gekregen en ze hebben het enkele keren voor gedaan en dat lukt goed, is opzich ook niet moeilijk.

Camions en tracktors moest ik eigelijk nooit volledig zelfstandig doen... daar was ik te traag voor (eer ik dat wiel van de camion had was de band al vervangen en het wiel er terug op als de baas het deed)
                      Ik vermoed dat die jongen zich vergist heeft qua bandendruk en idd zoals bij een camion een hoge druk er op heeft willen zetten... of die ring in het wiel die er is afgeschoten (als die velg nog zo'n ring had).

@carlito : ik heb hetzelfde gehoord, de baas werd weggeroepen via de telefoon en dan is het gebeurd...

@RRD : idd... ben er vroeger ook eens geweest met mijn ouders, een uitlijning van 2 uur

"Ga maar 10 minuutjes in de wachtzaal zitten, dan zal het wel klaar zijn"

In elk geval veel sterkte toegewenst aan de familie!

Comment

Geen woorden voor,
                        heb nog met hem samengewerkt en enkele keren op stap geweest dit jaar,
                        familie, vrienden en kennissen zijn zwaar gechoqueerd en ontmoedigd door dit
                        zeer spijtige ongeval. Doet je nadenken over het leven en beseffen dat het enorm kostbaar is..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                          Degene die hem heeft aangesteld op die bulldozer.
                          Zou ik niet durven zeggen !

Ben in mijn vorige carriere staande gehoude omdat ik een camionette met remorque bestuurde. Ik heb dus rijbewijs C

vereiste: remorque woog 2000kg - rijbewijs BE, last mag niet zwaarder zijn dan voertuig, dus niet in orde qua verzekering en heel de zever...

Ik zei moest van mijn baas: ze zeggen u bent de bestuurder dus 15 dagen rijverbod en een boete van 1000€, alles wel betaald door de baas maar zo zie je maar

Comment

Ja, maar jij bent daar vast terwerkgesteld veronderstel ik?
                            En dat is nog iets heel anders omdat jij een rijbewijs hebt en dus geacht bent om te weten wat je mag en niet, zeker omdat je ermee de openbare weg opgaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Die bandencentrale is hier in de buurt, wij gaan daar ook met onze auto's.

Volgens de verhalen hier klopt het verhaal in de krant hierboven niet.

Het "zou" de eigenaar zelf zijn die de band aan het oppompen was, maar weggeroepen werd omdat er telefoon was. Toen "zou" de jobstudent op eigen houtje de band willen oppompen hebben en is het drama gebeurd.

Welke van de verhalen correct is weet ik niet.
                              Ik had ook zoiets gelezen van dat de baas er samen mee aan bezig was en dat die even telefoon kreeg.
                              A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                Je kan banden checken of ze leegbereden zijn.

....

Dit is marmering (olifantenhuid)
                                Bedankt, Frigobox !

Dankzij dit topic ben ik mijn banden eens van dichterbij gaan bekijken.
                                Ik ben wel erg gaan schrikken ! Rechtsachter had ik heel veel van die marmering.

Blijkt dat mijn achterbanden al even oud zijn als mijn auto zelf is (11 jaar !). De tekening is nog mooi en heel diep (die zal nooit meer slijten, zegt de man van de bandencentrale), maar aan de zijkanten (vooral rechtsachter) zijn de banden helemaal beschadigd.
                                Sinds ik met de Scudo rijd was ik mijn auto niet meer zelf en ga ik naar de carwash, daardoor kijk ik niet meer van zo dichtbij naar mijn auto, terwijl ik vroeger mijn velgen heel grondig poetste, dan was het mij wel opgevallen.

De banden zijn besteld ... morgen mag ik ze gaan halen.

Bedankt voor het filmpje, krizie !
                                Last edited by ; 04/08/2008, 12:31.

Comment

In een tractor band zit niet veel druk ik dacht maar iets van +/-1,5 bar. Als je daar meer gaat inpompen +2bar dan krijg je door de grote van de band en hoeveelheid lucht een heel groot gevaar. Héél erg voor die jonge maar ik denk dat hij te lang is blijven pompen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                                    In een tractor band zit niet veel druk ik dacht maar iets van +/-1,5 bar. Als je daar meer gaat inpompen +2bar dan krijg je door de grote van de band en hoeveelheid lucht een heel groot gevaar. Héél erg voor die jonge maar ik denk dat hij te lang is blijven pompen.
                                    Ben daar niet zo zeker van. De band was deftig opgepompt geweest en liep vervolgens leeg terwijl de boer ermee aan het rijden was. Dit kan dus grote schade teweeggebracht hebben aan het karkas, waardoor bij +1 bar druk de band van de velg kan springen.

O ja, 1,5 bar is nogal weinig voor een tractor band. Dat is het terrein van de extra brede lagedruk banden voor de grote oogstmachines (bv voor de Michelins van 1050 breed). Deze lage druk dient om de insporing tijdens het gebruik te verminderen en zo structuurschade (beschadiging van de bodemstructuur door te diepe insporing) te vermijden. Sommige machines zijn zelfs voorzien van een systeem om de druk te regelen adhv de omstandigheden, want op zeer lage druk rijden op de weg zou tot gevolg kunnen hebben dat de band van de velg loopt.
                                    Dacht dat de gewone tractorbanden op een 3-tal bar reden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
                                      Bedankt, Frigobox !

Dankzij dit topic ben ik mijn banden eens van dichterbij gaan bekijken.
                                      Ik ben wel erg gaan schrikken ! Rechtsachter had ik heel veel van die marmering.

Blijkt dat mijn achterbanden al even oud zijn als mijn auto zelf is (11 jaar !). De tekening is nog mooi en heel diep (die zal nooit meer slijten, zegt de man van de bandencentrale), maar aan de zijkanten (vooral rechtsachter) zijn de banden helemaal beschadigd.

De banden zijn besteld ... morgen mag ik ze gaan halen.
                                      11 jaar!? Banden worden best, ook al is het bandenprofiel nog ok, na max. 3 jaar vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                        11 jaar!? Banden worden best, ook al is het bandenprofiel nog ok, na max. 3 jaar vervangen.

3 jaar ?
                                        De bandencentrale zei dat er 5 jaar garantie is. Dus zullen de banden het wel 5 jaar houden ?

In die 11 jaar heb ik wel de voorste banden wel een paar keer laten vervangen. Toen zeiden ze niets over de achterbanden.
                                        Ook bij het (netjes op tijd) laten onderhouden zei de garagiste niets over de banden.

Nu hebben ze me gezegd dat wanneer de voorste vervangen moeten worden ze de achterste daarvoor zullen gebruiken.
                                        Nu meen ik mij te herinneren dat het zo ging met mijn vroegere auto, maar toen legde ik meer km af en moest ik dus vaker banden vervangen.
                                        Geen idee waarom het met deze wagen niet gebeurde.

Ik weet nu ook hoe en waar ik de datum kan lezen op de banden. Voortaan zal het zeker zelf in het oog houden.

Mijn ventje is een doe-het-zelver in huis, hij kan werkelijk àlles (electriciteit, waterleidingen, verwarming en onderhoud ketel, metselen en tegels leggen, timmeren) maar heeft nooit een eigen wagen gehad (altijd leasingwagens van de firma) en is, wat betreft de wagens, nooit erg gemotiveerd geweest om er iets van te leren, anders zou hij zeker zelf alle onderhoud hebben leren doen. Op gebied van wagens ben ik dus niet geholpen.
                                        Last edited by ; 08/08/2008, 00:17.

Comment

11 jaar , sorry maar dat moet je toch wel weten dat zoiets ondertussen wel vervangen moet worden. Hoeveel km rij je gemiddeld per jaar, waarschijnlijk niet veel maar dan nog ?

En moeten ze zoiets eigenlijk niet bij de keuring merken?

Toch wel redelijk gevaarlijk.

Comment

Working...
                                          X