Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Carrera en Steile inrit garage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

wij hebben net hetzelfde probleem, 996 carrera 4S met Turbo look geraakt ook niet in de garage wegens te steil. Er was al een knik gemaakt in de oprit dus de enige optie is om de inrit langer te maken (en dus uitbreken + opnieuw aanleggen) zodat hellingsgraad minder wordt.

Comment

ben ik blij dat ik me geen porsche kan permiteren, en geen huis met ondergrondse parking
      weer een hoop slapeloze nachten uitgespaard

Comment

Ik had hetzelfde voor met mijn Z3. Nieuwe oprit aangelegd en toen geraakte de A2 wel binnen, maar de Z3 altijd nog met een tik in het midden tegen de grond bovenaan aan de straatkant.

Na 6 maanden te wachten op gast die de klinkers kwam verleggen, gewoon iets heel simpel zelf gedaan... Heb mijn banden harder opgepompt tot het maximaal toegelatenen. Resultaat : hij raakt de grond niet meer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
          ben ik blij dat ik me geen porsche kan permiteren, en geen huis met ondergrondse parking
          same here

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
            We both know that isn't true

Comment

inrit foto

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              ne foto van de inrit eh
              Hier twee foto's de helling is gemeten die is 12 graden, afstand auto - grond 12,5 cm. Probleem is goed zichtbaar op foto 2

greetz Dreminee
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

enigste mogelijkheid is vrees ik de wagen hoger te leggen.
                want om die knik eruit te krijgen moet je dat laatste platte stuk heraanleggen, verhogen en dus schuin laten aflvoeien. Maar als je dat gaat doen ga je al het water in je garage krijgen. tenzij je ook nog eens de rooster gaat verleggen tot juist voor je poort. en je de rooster smaller maakt.
                Maar die kosten gaan ook niet mals zijn.

Comment

Ik zou een metalen plaat leggen die de helling minder stijl maakt.
                  Zo haal je de "knik" eruit en ga je niet meer slepen.
                  Je kan ze laten rusten tegen die betonnen peiler (links op de foto) en ze zowel links als rechts, en misschien best ook in het midden (zie rode bollen) vastleggen door bouten in de grond te boren.
                  Natuurlijk moet je wel ter hoogte van de afwatering perforaties laten maken in de plaat zodat het water kan wegvloeien.

Wij hebben thuis ook dit probleem gehad met de Porsche en we hebben de klinkers laten herleggen op dit principe zoals ik hierboven uitleg.
                  Jij kan dit natuurlijk niet doen maar volgens mij zal het wel lukken met die plaat daar het logischerwijze dezelfde denkpiste is.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by ; 13/09/2008, 11:08.

Comment

Ge zou misschien ne lift kunnen installeren... Weg met die schuine oprit! Gewoon gelijk met den asfalt maken en vlak voor de poort een autolift maken. Deurtjes open, hup binnenrijden, knopje 'garage' indrukken.
                    ZZZZzzzzzzzzoem, Ting!
                    Deurtjes schuiven open en binnenrijden!

Oftewel iets zoals op de foto...
                    (met dank aan Ceke )
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Last edited by ; 13/09/2008, 11:22.

Comment

Hoe komt 't trouwens dat op die linkse foto 't scheel van 't putteke in de breedte ligt en bij de tweede foto in de lengte?? Ik wilde zeggen dat ge bij Mister M3 zijn oplossing niemmer aan uw putteke kon, maar toen zak ik precies 't verschil..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister M3 Bekijk Berichten
                        Je kan ze laten rusten tegen die betonnen peiler (links op de foto) en ze zowel links als rechts, en misschien best ook in het midden (zie rode bollen) vastleggen door bouten in de grond te boren.
                        Natuurlijk moet je wel ter hoogte van de afwatering perforaties laten maken in de plaat zodat het water kan wegvloeien.

Wij hebben thuis ook dit probleem gehad met de Porsche en we hebben de klinkers laten herleggen op dit principe zoals ik hierboven uitleg.
                        Jij kan dit natuurlijk niet doen maar volgens mij zal het wel lukken met die plaat daar het logischerwijze dezelfde denkpiste is.
                        Ga je dan geen wateroverlast hebben in je garage bij hevige regen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                          Ga je dan geen wateroverlast hebben in je garage bij hevige regen?
                          Ne goeie rubber steken onder de poort he, da het water ni binnenkan, en als ge een heel stevig rooster legt ipv een simpele metalen plaat loopt het water daar wel volledig door hoor

Comment

leg gewoon in de lengte richting van de goot 2 kleine balkskes juist daar waar je banden komen

dan heb je nog genoeg rooster over om het water te laten wegvloeien.

je moet dan gewoon heel rustig over die balken rijden.

de foto met de grote groene plaat is natuurlijk ook een oplossing.
                            Denk echter dat de mijne stukken goedkoper is.

ps: vind dat er hier heel veel dit topic in het onnozele trekken.

ik zou blij zijn om zo'n porsche te hebben ook al zit ik met zo'n probleem. En ik denk dat al de rest dit ook vind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                              Hoe komt 't trouwens dat op die linkse foto 't scheel van 't putteke in de breedte ligt en bij de tweede foto in de lengte?? Ik wilde zeggen dat ge bij Mister M3 zijn oplossing niemmer aan uw putteke kon, maar toen zak ik precies 't verschil..
                              Gezichtsbedrog door de helling.

@dreminee: die oplossing van Mister M3 lijkt me wel wat. Is volgens mij op korte termijn de gemakkelijkste/mooiste oplossing. Zo 2 van die rails vind ik wat minder, niet echt estetisch goed en lijkt me ook niet echt gemakkelijk om daar steeds mooi en vlotjes over te rijden.

Comment

Gewoon 2 brede planken van 5cm dik om over te rijden, of zoals je zelf aangaf, van die geperforeerde oprijplaten, zoals je wel eens bij aanhangwagens of sleepwagens ziet. Kan je in de 4x4 shops wel vinden.
                                Je banden komen dan 5cm hoger, maar je neus kan op de helling wel nog 5cm verder zakken (zit immers tussen die planken, en heeft dus de volle diepte nog...
                                ----------------------------------------------------------------------------------
                                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                Pictures here: BMW 7 Series
                                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                It might need half a starsystem to turn around,
                                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

tip vr probleem

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                  mss verhuizen???

Comment

als je voor die lange platen zou gaan pas dan wel op voor je velgenrand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister M3 Bekijk Berichten

² ! zal het beste zijn en het goedkoopst !

Comment

Working...
                                      X