Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandenmerken..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
    Toyo maakt toch een zeer gewaardeerde hoge-prestatieband (Proxes T1?), al kan het natuurlijk wel dat de rest van hun gamma brol is...
    Ik heb geen ervaring met Toyo, op de Proxes R888 na (semislick), en daar ben ik ongelofelijk tevreden van. Simply stunning...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
      Fulda is rommel imo.
      Veel te zacht..
      Sommige Fulda's grippen nochtans echt zot hard, heb ik ervaring mee. Dat ze sneller slijten kan, daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Sommige Fulda's grippen nochtans echt zot hard, heb ik ervaring mee. Dat ze sneller slijten kan, daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
        Diegene die op mijn Alfa 75 zaten waren er door na 12000 km en in de regen niks van grip.
        Moet toegeven bij droog weer waren ze super.
        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Wellicht gaan het een stel Uniroyal Rainsport bandjes worden, klinkt toch wat betrouwbaarder dan een Wanli

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten
            Wellicht gaan het een stel Uniroyal Rainsport bandjes worden, klinkt toch wat betrouwbaarder dan een Wanli
            ik herriner mij ergens iets van dat die banden ook eerder slecht zijn

Comment

Unibroyal ?

Jep! Klaar voor het stort in mijn ogen. Ik heb geen goede ervaringen met die banden. Wel goede ervaringen met Dunlop SP Sport en Pirelli's. Nu heb ik Michelin Pilot Sport liggen. Momenteel tevreden over. Ik ben benieuwd hoe ze zich gedragen qua slijtage.

Ik moet zeggen dat mijn Dunlop SP Sport er wel rap door is gevlogen... Ik weet niet hoeveel kms juist maar het voelt toch snel aan. Van Kleber ben ik ook content! Was ik zelfs aangenaam door verrast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten

Vrijwel alles klinkt en is betrouwbaarder dan Wanli, het is schandalig dat Wanli hier verkocht mag worden want zo'n banden zijn ronduit onveilig. Het valt me soms op dat ik ze dikwijls op een BMW zie liggen.

Ik heb vroeger ook nog met Uniroyal Rainsport gereden. In het natte is die band behoorlijk goed maar er zijn banden die veel beter zijn zonder een naam die zo naar natte omstandigheden verwijst. Op het droge is hij eerder middelmatig te noemen, ik vond niet dat je met veel vertrouwen voluit kon gaan. Het grootste minpunt is echter de slijtage, ze slijten verschrikkelijk snel en dan vooral in het midden van de band.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Vrijwel alles klinkt en is betrouwbaarder dan Wanli, het is schandalig dat Wanli hier verkocht mag worden want zo'n banden zijn ronduit onveilig. Het valt me soms op dat ik ze dikwijls op een BMW zie liggen.

Ik heb vroeger ook nog met Uniroyal Rainsport gereden. In het natte is die band behoorlijk goed maar er zijn banden die veel beter zijn zonder een naam die zo naar natte omstandigheden verwijst. Op het droge is hij eerder middelmatig te noemen, ik vond niet dat je met veel vertrouwen voluit kon gaan. Het grootste minpunt is echter de slijtage, ze slijten verschrikkelijk snel en dan vooral in het midden van de band.
                  Dan waren ze te hard opgeblazen of lagen ze op een te smalle velg.

Comment

Ik las onlangs op 'n ander forum dat die banden zeer populair waren bij drifters, de E30 325i die gebruikt worden bij de driftcursussen op Zolder waren daarmee geschoeid, dacht ik, wegens spotgoedkoop en verregaande afwezigheid van grip.

Maar iemand die vaak met die auto's rijdt, zegt dat het de laatste tijd fel aan 't verbeteren is, dat de laatste Wanli's meer grip leveren dan vroeger.

(waarmee ik nog niet wil gezegd hebben dat het goeie banden zijn, ik loop er alvast altijd met een wijde boog omheen )

Comment

Mijn broer heeft ook een tijd met wanli gereden. Deze banden lagen op velgen die hij tweedehands had gekocht van iemand. Hij was daar toch niet geheel ontevreden van, zolang het niet regende Nu rijdt hij met yokohama s-drive en die zijn toch wel oneindig beter. Gelukkig heeft hij zich niet laten vangen en terug wanli's gekocht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Ik las onlangs op 'n ander forum dat die banden zeer populair waren bij drifters, de E30 325i die gebruikt worden bij de driftcursussen op Zolder waren daarmee geschoeid, dacht ik, wegens spotgoedkoop en verregaande afwezigheid van grip.

Dat geloof ik wel maar ik had het over BMW's waarmee dagelijks op de openbare weg wordt gereden. Soms zie ik zo'n band op een dure velg liggen en dan heb ik zoiets van koop dan een minder dure velg of geen velg en leg kwaliteitsbanden.

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten

Nope, de velg was niet te breed en ik controleerde zelf om de één a twee maand de bandenspanning die ik op 2-2,2 kg hield.

Comment

Dat geloof ik wel maar ik had het over BMW's waarmee dagelijks op de openbare weg wordt gereden. Soms zie ik zo'n band op een dure velg liggen en dan heb ik zoiets van koop dan een minder dure velg of geen velg en leg kwaliteitsbanden.

Nope, de velg was niet te breed en ik controleerde zelf om de één a twee maand de bandenspanning die ik op 2-2,2 kg hield.

????????
                          Last edited by ; 29/09/2008, 21:33.

Comment

Working...
                          X