Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tankkaart ... welke kiezen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wij gebruiken tankkaarten van Q8 op dit moment, volgend jaar gaan we het contract herbekijken en kan het zijn dat we overschakelen van merk. Op ons eigen tankstation is het nu reeds al een 2 tal jaar Esso die de brandstoffen levert (voorheen ook Q.

Comment

Hier 'n tankkaart van AXA, 't is eigenlijk gewoon 'n gestripte Maestro-kaart, 'k kan er enkel mee tanken, geen geld van m'n werkgever z'n rekening afhalen

En tot nader order stopt 't nog niet, net nog 'n rist aangevraagd voor 'n klant omdat bij z'n huidige bank de service stopgezet werd.

Soit, 't is merkonafhankelijk & met factuur...
      Last edited by ; 17/12/2008, 16:22.

Comment

DKV is inderdaad geen optie, geen enkel station in m'n buurt en ik ga niet elke keer 5km rijden om te tanken. Ik heb 3 express tankstations in een straal van 1km :-)

KBC zijn antwoord was "je kan je visa of je bankkaart gebruiken"
        Maar zij verstaan precies niet goed dat ik dan m'n BTW kwijt ben ...

Comment

Ik zat ook met tankkaarten van de kbc, wij hebben gekozen voor de tankkaarten van Q8...

Ik vind dat wel ambetant dat ik nu gebonden ben aan een merk, maar ja het was dit of de esso...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 4rings Bekijk Berichten
            Ik vind dat wel ambetant dat ik nu gebonden ben aan een merk, maar ja het was dit of de esso...
            Met de moto is dat nog een groter probleem, die tank zit er snel door als je eens de zondag gaat cruisen

Vrees dat er toch niets anders zal op zitten, heel spijtige zaak want iedereen vraagt er wel om.
            Niemand die een bedrijfje in tankkaarten wil beginnen?

Comment

Heeft axa ook geen tankkaarten? Ik heb hier een tankkaart liggen van de esso

Comment

inderdaad een scheisse probleem

=> gewoon bij ING een kaart aanvragen en probleem uitleggen...ING heeft intern een programma dat detecteert waar je overal in Europa tankt en geeft je elke maand een mooi overzichtje (bedrag + btw)...dit geldt als factuur...problem solved
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

Comment

ons pa hier had 'tzelfde probleem... heeft dan maar nu eentje van shell besteld. Q8 is onvoorstelbaar duurder dan andere tankstations
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

ik heb nu eentje van POWER => octa+, avia en power stations kan ik ermee bezoeken ... hier in 't brussels nog nie veel stations tegengekomen van die merken ?
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                      Heeft axa ook geen tankkaarten?
                      Ja dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        ik heb nu eentje van POWER => octa+, avia en power stations kan ik ermee bezoeken ... hier in 't brussels nog nie veel stations tegengekomen van die merken ?
                        die kaarten van power gaan trouwens zeer gemakkelijk stuk. Ik denk dat op die 2 jaar al 30% van onze kaarten zijn vervangen

En ook de kaartlezers in de stations zijn niet echt consequent. In het ene station bijna nooit problemen, in een ander 1 op de 2 keer 'ongeldige kaart'

Comment

Dit staat op de website van KBC

Je kan bij hen een kaart krijgen van zowel ESSO als Q8 (of beide) maar je moet er wel dik voor betalen !

Je krijgt wel steeds 5 cent korting per liter, dus dat valt goed mee en compenseert de jaarlijkse kostprijs ruimschoot ...

Brandstof tanken kan ook overzichtelijk, goedkoper en fiscaal aantrekkelijk (november 200

Door de voortdurend schommelende brandstofprijzen is het geen sinecure om uw verbruikskosten bij te houden. Maar u weet zo ook wel dat er aan een tankbeurt vandaag de dag een stevig prijskaartje hangt. Bovendien volstaan tankbewijzen niet om uw brandstofverbruik fiscaal in mindering te brengen. De exclusieve VAB-Tankkaart voor zakelijke cliënten van KBC biedt u hiervoor een gepaste en voordelige oplossing.

Q8 of Esso
                          De kaart is geldig in ofwel alle Belgische Q8-stations, ofwel alle Belgische Esso-stations. Bij de aanvraag van uw kaart dient u op te geven welk merk u verkiest. Wilt u zowel bij Q8 als bij Esso tanken? Dat kan ook: u krijgt dan twee tankkaarten en u ontvangt per merk een apart verbruiksrapport en een factuur. Zowel Esso als Q8 heeft overigens meer dan 300 tankstations in België. U vindt de adressen op www.q8.be of op www.euromap.be/esso, of op de Belgische wegenkaart die u gratis in hun tankstations kunt verkrijgen.
                          Bijzondere korting
                          Met deze exclusieve kaart krijgt u sowieso een korting van 5 cent excl. btw per liter op de officiële maximumprijs die wordt vastgelegd door het Ministerie van Economische Zaken. Vermelden Esso of Q8 een lagere prijs aan de pomp? Dan wordt automatisch deze lagere prijs aangerekend.
                          Handig voor uw administratie
                          U kunt de kaart zowel voor personenwagens als voor vrachtwagens aanvragen. Ze draagt de naam van uw zaak, maar u kunt er desgewenst ook de naam van de chauffeur en/of de nummerplaat van de wagen op laten vermelden. Die gegevens staan hoe dan ook op de factuur; u moet ze immers opgeven als u de kaart aanvraagt. Wilt u ook verbruiksrapporten? Dan dient u bij elke tankbeurt de kilometerstand en het referentienummer van de wagen in te tikken aan de betaalautomaat. Dat referentienummer kiest u vrij.
                          Uitgestelde betaling
                          VAB rekent om de twee weken af, per domiciliëring via uw KBC-rekening waarvoor u de toestemming gaf op het aanvraagformulier. U krijgt voor elke afrekening uiteraard een factuur (al dan niet elektronisch), waarop al uw tankbeurten staan vermeld. Hebt u meer dan één tankkaart aangevraagd? Dan staan de tankbeurten netjes per kaart gegroepeerd op de factuur. Doordat VAB u een factuur bezorgt, kunt u de kosten van uw brandstof en van de jaarlijkse bijdragen ook fiscaal in mindering brengen.
                          Prijzen en extra voordeel met KBC-Business Comfortrekening
                          Als u akkoord gaat met elektronische facturering via KBC-Online, KBC-Online for Business, Isabel of via e-mailalert en beveiligde website, betaalt u jaarlijks een cliëntbijdrage van 25 euro excl. btw, onafhankelijk van het aantal afgenomen kaarten. Kiest u voor papieren facturen, dan beloopt deze jaarlijkse cliëntbijdrage 45 euro excl. btw.
                          Daarnaast betaalt u per kaart jaarlijks een bedrag van 15 euro excl. btw. Bent u als kaartaanvrager houder, medehouder of solidaire medehouder van een KBC-Business Comfortrekening, dan bedraagt de jaarlijkse kaartbijdrage maar 10 euro.
                          VAB rekent automatisch en jaarlijks uw cliënt- en kaartbijdragen af via de machtiging op uw rekening.
                          Meer informatie?U hoeft geen lid te zijn van VAB om de voordelen te genieten van deze tankkaart, die KBC als enige Belgische bank aanbiedt. Vraag ze aan via uw KBC-kantoor, waar u ook alle verder gewenste informatie krijgt, en binnen 3 weken valt ze bij u in de bus.
                          Last edited by ; 18/12/2008, 10:52.

Comment

Bert,

Zo'n esso express is gemiddeld 14cent goedkoper dan de officiele prijs, loopt nogal op als je veel km doet. Dus dan vraag je beter gewoon een Esso-card aan, m'n moeder heeft die ook. Die 5cent korting is peanuts (maar uiteraard beter dan niets )

Ik heb eens gemailed naar Fortis hoe het daar zit met hun functie, als ik antwoord heb hoor je het

Comment

opletten daarmee.
                              snap trouwens niet wat jullie allemaal zeggen over jaarlijkse kosten. ik heb een tankkaart van jet en die is gratis aangevraagd en koste niets qua activering. zelfde geval bij esso.
                              en die extra korting krijg je altijd met een tankkaart. (heeft niets met kbc te maken) weet wel dat ik op 10jaar tijd nog geen enkele keer van die korting kunnen gebruikmaken heb. waarom? omdat die telt op de maximumprijs. en aangezien de meeste tankstations onder de maximumprijs zitten krijg je al een "voordeliger" tarief en dus geen extra korting.

kijk dus gewoon bij welke firma je wil tanken en bestel rechtreeks bij hun een tankkaart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                opletten daarmee.
                                snap trouwens niet wat jullie allemaal zeggen over jaarlijkse kosten. ik heb een tankkaart van jet en die is gratis aangevraagd en koste niets qua activering. zelfde geval bij esso.
                                en die extra korting krijg je altijd met een tankkaart. (heeft niets met kbc te maken) weet wel dat ik op 10jaar tijd nog geen enkele keer van die korting kunnen gebruikmaken heb. waarom? omdat die telt op de maximumprijs. en aangezien de meeste tankstations onder de maximumprijs zitten krijg je al een "voordeliger" tarief en dus geen extra korting.

kijk dus gewoon bij welke firma je wil tanken en bestel rechtreeks bij hun een tankkaart.
                                Probleem is , hoe vraag je die aan bij esso ?
                                Op hun site staat enkel een telefoon nummer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                  Bert,

Zo'n esso express is gemiddeld 14cent goedkoper dan de officiele prijs, loopt nogal op als je veel km doet. Dus dan vraag je beter gewoon een Esso-card aan, m'n moeder heeft die ook. Die 5cent korting is peanuts (maar uiteraard beter dan niets )

Ik heb eens gemailed naar Fortis hoe het daar zit met hun functie, als ik antwoord heb hoor je het
                                  Als de prijs lager ligt dan die met korting krijg je uiteraard de laagste prijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Probleem is , hoe vraag je die aan bij esso ?
                                    Op hun site staat enkel een telefoon nummer
                                    beter zoeken

Comment

@tuscani: factuur krijg je nooit gratis

En t'gaat om het principe, waarom zou ik per jaar 200euro moeten uitgeven om te kunnen tanken? Dan koop ik met dat geld wel iets anders :p

T'duurt ff maar uiteindelijk komt het wel in orde als je die esso card aanvraagt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Dit staat op de website van KBC

Je kan bij hen een kaart krijgen van zowel ESSO als Q8 (of beide) maar je moet er wel dik voor betalen !

Je krijgt wel steeds 5 cent korting per liter, dus dat valt goed mee en compenseert de jaarlijkse kostprijs ruimschoot ...

Das toch ni duur?
                                        Ik betaal 50€ / jaar voor de tankkaart functie (dus voor het opsturen van de facturen).
                                        En die 5cent das enkel op de maximumprijs. Die wordt enkel gehanteerd op de snelwegen denk ik.

Comment

@dragonfly
                                          ik moet tuscani bijtreden.
                                          ik tank bij lukoil vroeger jet en heb geen extra kosten bij men facturatie.

heb als bewijs een factuur ingescand
                                          toon gerust waar er ergens extra kosten aangerekend zijn

Last edited by wisali; 24/07/2009, 18:20.
                                          wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                          X