Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het zevende muziek-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo voel ik mij ook doorgaans

Wat vind je van deze van Bon Iver eigenlijk?

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
      Zo voel ik mij ook doorgaans

Wat vind je van deze van Bon Iver eigenlijk?

+ YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
      Vind ik echt heerlijk. En de lak aan profesionele producte maakt het geheel nog een hoop beklijvender. Hoe persoonlijk muziek kan zijn
      www.flickr.com/photos/bramvds
      www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        Ik luister ook redelijk vaak dnb. Overwegend Hold your color van Pendulum, veder ken ik eigenlijk niet veel artiesten of muziek de me echt aanspreekt. Het is vooral op feestjes dat dnb mij aanspreekt. Jammer dat deze niet zo talrijk zijn en ik ook maar een kameraad heb die daar mee heen wilt gaan. Net nu het 7 mei Breakdown is in the Ritz met TC oa., zit hij op weekend met de chiro
        weekendje naar de UK trekken, dnb scene is daar massive.

bon, als we dan toch bezig zijn, beetje mellow dnb posten

+ YouTube Video

+ YouTube Video

blijft 1 van de betere jungle tracks

en als't iets actiever mag

+ YouTube Video
        Last edited by ; 02/05/2010, 03:00.

Comment

• iets totaal anders

+ YouTube Video

+ YouTube Video

918 - U ain't knowing
          Last edited by ; 02/05/2010, 03:07.

Comment

• Zwaar genieten!
            + YouTube Video

Comment

• + YouTube Video

Comment

• + YouTube Video

Comment

• + YouTube Video

Comment

• Ook 's 'n beetje dubstep plaatsen zie :
                    + YouTube Video

+ YouTube Video

't Is normaal mijn genre niet, maar soms heb 'k van die momenten dat ik die vettige baselines best wel kan appreciëren.

-edit-
                    Voor de liefhebbers: vrijdag is 't Breakdown @ Ritz Hasselt.
                    Last edited by sibi; 04/05/2010, 00:22.
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• + YouTube Video

Wat een nummer. Om nog maar te zwijgen van het lichtjes episch te noemen refrein.
                      www.last.fm/user/lender

Comment

• + YouTube Video

+ YouTube Video

Comment

• Jongens wat een album. Mensen die iemand verloren hebben aan kanker houden het niet droog. Wat een emotionele opdoffer van formaat. Ik heb er van bij de eerste luisterbeurt meteen de lyrics bij genomen, en ik werd er gewoon stil van. De manier waarop de zanger de woorden uit zijn mond laat komen is zo persoonlijk en 'haunting' dat je gewoon vastgekluistert zit aan de muziek. De hele cd is een concept plaat, wat dus doorheen heel de cd een verhaal vertelt. In dit geval:

Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
                          The album tells an explicit story (in first and second person narrative) of a man meeting a depressed and abusive bone cancer patient in the Sloan Kettering Cancer Ward where he is working, falling in love, and eventually watching her die while he is beside her. Memories, regret and grief recur throughout the album.
                          Een pracht van een plaat, en een van mijn betere ontdekkingen. Ik hield het bij sommige nauwelijks droog. Een cd moet al heel erg goed zijn om me zo diep te raken, zeker een concept album. Maar de manier waarop ze het verhaal vertellen is gewoon zo mooi dat je heel de cd aan een stuk doorluistert.

Een nummertje (misschien wel het mooiste van allemaal)

+ YouTube Video

Neem er ook meteen de lyrics eens bij:

With the door closed, shades drawn, the world shrinks
                          Let's open up those blinds
                          But someone has to sweep the floor
                          Pick up her dirty clothes
                          That job's not mine
                          Now that everyone's an enemy, my heart sinks
                          Let's put away those claws
                          I don't blame them for their curtains-calls
                          Because I pulled the rope
                          I want to call them back out for applause

Spring and Thompson on the first of May is horrible
                          We hid in catacombs
                          So now I'm sleeping next to mousetraps
                          In a bed of all our clothes
                          While I hope that she won't come home
                          It was easier to lock the doors and kill the phones
                          Than to show my skin
                          Because the hardest thing
                          Is never to repent for someone else
                          It's letting people in

Well you can come inside
                          Unlock the door, take off your shoes
                          But this might take all night
                          To explain to you I would have walked out those sliding doors
                          But the timing never seemed right
                          When your helicopter came and tried to lift me out
                          I put its rope around my neck
                          And after that you didn't bother with the airlift or the rescue
                          You knew just what to expect

That with the door closed, shades drawn
                          We're dead enough
                          They don't open from outside
                          And someone has to speak with their teeth behind their tongue
                          To never let that right be denied
                          We can't rely on photographs and visitation time
                          But I just don't know where to begin
                          I want to bust down the door
                          If you're willing to forgive
                          I've go the keys, I'm letting people in

Don't be scared to speak
                          Don't speak with someone's tooth
                          Don't bargain when you're weak
                          Don't take that sharp abuse
                          Some patients can't be saved
                          But that burden's not on you

Don't ever let anyone tell you you deserve that
                          Ik weet dat er nauwelijks op de youtube links wordt geklikt, maar ik zou hiervoor echt een uitzondering voor willen vragen. Muziek op zijn best.
                          www.last.fm/user/lender

Comment

• + YouTube Video

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                              + YouTube Video

Wat een nummer. Om nog maar te zwijgen van het lichtjes episch te noemen refrein.
                              Ik vind hen wel goed maar ik vind dat ze zo typisch klinken als een Schotse band.
                              We Were Promised Jetpacks, The Twilight Sad en recentelijk ook Biffy Clyro tappen uit hetzelfde vaatje maar uiteindelijk smaakt het iets beter uit de glazen die zij gebruiken.

Comment

• Nouja, als een schotse band klinkt als een schotse band dan heb ik daar niets op tegen het is niet dat ik zoveel schotse bands heb staan, dus voor mij is het een leuke afwisseling. Ontzettend sterke groep vind ik.
                                www.last.fm/user/lender

Comment

Jongens wat een album. Mensen die iemand verloren hebben aan kanker houden het niet droog. Wat een emotionele opdoffer van formaat. Ik heb er van bij de eerste luisterbeurt meteen de lyrics bij genomen, en ik werd er gewoon stil van. De manier waarop de zanger de woorden uit zijn mond laat komen is zo persoonlijk en 'haunting' dat je gewoon vastgekluistert zit aan de muziek. De hele cd is een concept plaat, wat dus doorheen heel de cd een verhaal vertelt. In dit geval:

Een pracht van een plaat, en een van mijn betere ontdekkingen. Ik hield het bij sommige nauwelijks droog. Een cd moet al heel erg goed zijn om me zo diep te raken, zeker een concept album. Maar de manier waarop ze het verhaal vertellen is gewoon zo mooi dat je heel de cd aan een stuk doorluistert.

Een nummertje (misschien wel het mooiste van allemaal)

+ YouTube Video

Neem er ook meteen de lyrics eens bij:

Ik weet dat er nauwelijks op de youtube links wordt geklikt, maar ik zou hiervoor echt een uitzondering voor willen vragen. Muziek op zijn best.
                                  Ik post weinig op dit forum, maar hier wil ik toch even bevestigend op antwoorden. Dat album is inderdaad een parel, waarvan Bear misschien nog de meest toegankelijke song.

+ YouTube Video

Bedankt voor deze bijdrage! Het is door posts als deze (en die van Kaiser Chief) dat ik dit topic blijf volgen.

Comment

• Bear is inderdaad een ontzettend mooi nummer. Het klinkt heel erg vrolijk, maar eigenlijk is het ook zo ontzettend donker. Zijn nogal discussies over het onderwerp. Het lijkt er sterk op dat het gaat over Abortus, maar aangezien het een concept plaat is zou het in mijn ogen evengoed over de kanker zelf kunnen gaan. Prachtige lyrics in dat nummer trouwens.

There's a bear inside your stomach
                                    The cub's been kicking you for weeks
                                    And if this isn't all a dream
                                    Well then we'll cut him from beneath
                                    Well we're not scared of making caves
                                    Or finding food for him to eat
                                    We're terrified of one another
                                    And terrified of what that means
                                    But we'll make only quick decisions
                                    And you'll just keep my in the waiting room
                                    And all the while I'll know we're fucked
                                    And not getting unfucked soon
                                    When we get home we're bigger strangers than we've ever been before
                                    You sit in front of snowy television, suitcase on the floor
                                    Hoe een F bomb in een ontzettend poëtische manier kan gebruikt worden...
                                    www.last.fm/user/lender

Comment

• Nieuwe van Hurts:

+ YouTube Video

Singles volgen elkaar eindelijk wat sneller op dus een album staat er dus hopelijk snel aan te komen.

Nog een paar dagen en het nieuwe National album is er

Comment

• + YouTube Video

Comment

+ YouTube Video

Op FatCat festival enkele jaren geleden deze groep "Poke" horen spelen.

Was in een oud fabrieksgebouw waar plots alle lichten uitgingen behalve die ene spot waarop de zanger z'n microfoon uitzette en gewoon puur akoustisch en alleen dat nummer begon te spelen.

Pijnlijk knap gewoon.

Comment

Working...
                                          X