Ik hou gewoon niet van mensen die op de "bandwagon" springen als een groep opeens bekend wordt en dan gaan doen alsof zij 's werelds grootste fan zijn. (Daarmee wil ik niet bedoelen dat dit laatste op u van toepassing is) Ik vind gewoon dat je altijd nogal rijkelijk laat bent met het "ontdekken" van goede groepen. Meestal zijn die groepen dan ook nog eens bekend geworden met een supercommercieel nummer dat echt geschreven is met het doel om een hit te scoren in het achterhoofd en dat stelt me dan wel teleur (vooral van die groep zelf dan).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het zevende muziek-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenIk hou gewoon niet van mensen die op de "bandwagon" springen als een groep opeens bekend wordt en dan gaan doen alsof zij 's werelds grootste fan zijn. (Daarmee wil ik niet bedoelen dat dit laatste op u van toepassing is) Ik vind gewoon dat je altijd nogal rijkelijk laat bent met het "ontdekken" van goede groepen. Meestal zijn die groepen dan ook nog eens bekend geworden met een supercommercieel nummer dat echt geschreven is met het doel om een hit te scoren in het achterhoofd en dat stelt me dan wel teleur (vooral van die groep zelf dan).
En zeg ik dat ik een superfan ben? Dat ben ik van geen enkele groep, geloof mij.OK, er zijn een paar groepen waar ik het iets meer voor heb, maar alles doen om die groep te kunnen zien of alles van en over die groep kopen? Ho maar. Een paar CD's zullen wel volstaan. Daar draait het tenslotte om.
Ik ga niet actief op zoek naar nieuwe groepen om mij als de eerste fan te kunnen voordoen. Wat ik leer kennen, merk ik op de radio, op TV of op een festivalletje. En dan nog koop ik het niet direct. Toch niet altijd. Soms koop ik hun muziek zelfs gewoon niet. Andere keren koop ik eens iets dat me misvalt ook.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat ik meer metal-CD's in huis zou halen, mocht ik er meer van kennen, maar dat is niét het geval. En ik heb eerlijk gezegd noch de zin, noch de tijd om mij daar serieus mee bezig te houden.
Wat de kwaliteit van muziek betreft: er zijn zoveel factoren die daarbij in rekening gebracht moeten worden. Een kalm onbekend nummer met een half diepzinnige tekst, kan heel goed zijn, maar daarom nog niet origineel of technisch uitstekend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk ben er trouwens van overtuigd dat ik meer metal-CD's in huis zou halen, mocht ik er meer van kennen, maar dat is niét het geval. En ik heb eerlijk gezegd noch de zin, noch de tijd om mij daar serieus mee bezig te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk BerichtenIk ben altijd bereid te helpen...
Oja, en smijt diene Papa Roach eens buiten ja, dat is muziek voor pubers die opstandig gedrag vertonen tov hun ouders
Ga u eens Destroy Erase Improve halen van Meshuggah. Den dag da ge da weet te appreciëren klappen we weer verder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenIk hou gewoon niet van mensen die op de "bandwagon" springen als een groep opeens bekend wordt en dan gaan doen alsof zij 's werelds grootste fan zijn. (Daarmee wil ik niet bedoelen dat dit laatste op u van toepassing is) Ik vind gewoon dat je altijd nogal rijkelijk laat bent met het "ontdekken" van goede groepen. Meestal zijn die groepen dan ook nog eens bekend geworden met een supercommercieel nummer dat echt geschreven is met het doel om een hit te scoren in het achterhoofd en dat stelt me dan wel teleur (vooral van die groep zelf dan).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten²nd that.
Oja, en smijt diene Papa Roach eens buiten ja, dat is muziek voor pubers die opstandig gedrag vertonen tov hun ouders
Ga u eens Destroy Erase Improve halen van Meshuggah. Den dag da ge da weet te appreciëren klappen we weer verder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenJe hebt dan ook mensen die van de "bandwagon" springen omdat "hun" groep ineens bekend wordt en dus per definitie sell-out en commercieel is, omdat ze dan ineens het gevoel niet meer hebben bij de "muziek-elite" te horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk BerichtenIk ben altijd bereid te helpen...
Ooit eens een paar dagen naar Kink Aardschok geluisterd, maar de meeste daar gedraaide nummers waren toch niet mijn ding. Sommige nummers klonken ronduit happy, en dat vind ik nu net niet passen bij metal. Met een beetje verbeelding hoorde ik Schlagernummers met electrische gitaren. Of overdrijf ik nu?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenJe hebt dan ook mensen die van de "bandwagon" springen omdat "hun" groep ineens bekend wordt en dus per definitie sell-out en commercieel is, omdat ze dan ineens het gevoel niet meer hebben bij de "muziek-elite" te horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk BerichtenProg fan ?
De ritmische complexiteit van Meshuggah vind ik wel ongelofelijk om naar te luisteren ( Textures doet dat ook niet slecht trouwens)
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMerci.
Met een beetje verbeelding hoorde ik Schlagernummers met electrische gitaren. Of overdrijf ik nu?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenOja, en smijt diene Papa Roach eens buiten ja, dat is muziek voor pubers die opstandig gedrag vertonen tov hun ouders
De rest van de CD nog maar half gehoord.
Meshuggah zit niet slecht qua sound, maar ik moet dat eerst een paar keer gehoord hebben.
Een groep waar ik alle CD's van heb, is Fear Factory. Ooit één keer een nummer van gehoord op Metalopolis en direct alles beginnen kopen van die band. Telkens er een nieuw album was, heb ik dat gekocht zonder er ook maar iets van gehoord te hebben. En dat is mij nog nooit slecht bevallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk hoorde onlangs deze en vond hem direct weer goed: http://www.youtube.com/watch?v=wTq5Dd138zo
(youtube is hier geblokkeerd)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEn dat is?
(youtube is hier geblokkeerd)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenNiet in het bijzonder. Luister naar vanalles, van "hair-metal" tot Cannibal Corpse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk BerichtenLol, dat is juist zowat het enige genre dat ik niet kan uitstaan, hair-metal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
Dat kan. Amon Amarth vind ik bv ook zo, dat is precies "hoem pa pa" metal
Comment
-
-
Comment