Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het zevende muziek-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenDrumsound and bassline smith
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Zoek ook maar eens ''G dub'' op
jump up clown step style, bongle resized g dub remix
Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk BerichtenDilinja is wel vrij goed naar mijn mening, Ed Rush & Optical ook...
heb je 'n gedetaileerd lijstje met al je materiaal?
@Hans, eens het zover blijkt te zijn zal ik je een lijstje bezorgen!
ben nog beetje aan't twijfelen, maar een van dees ga'k de DN-S3700's bestellen denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenWould?, Again, Grind en Them Bones schat ik persoonlijk toch hoger in maar ik ben al blij dat je Channel Zero niet overschat.) Het is trouwens al heel lang geleden dat ik daar nog naar geluisterd heb, zou dat nog eens vanonder het stof moeten halen want ik herinner me er nog bitter weinig van.
En Channel Zero overschatten? Bwa, het is een leuke metalgroep, maar ik kan er tig opnoemen die ik pakken beter vind. Was het niet op hun eerste CD dat ze in elk nummer hetzelfde truukje opvoerden van riff spelen, stop, gitaar valt in met andere riff, drum valt in ... stop, gitaar valt in met andere riff, drum valt in ... stop enzovoort om van de ene riff naar de andere over te gaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenbah denon
de dubbele cd-spelers zijn zonder meer goed, de single-top's verkies ik (zoals 90% van het dj/audio-volk) toch pioneersnochtans jammer als je ziet hoeveel meer functies je ervoor in de plaats krijgt.
Denon heeft lange tijd op een aantal vlakken ietsje achter gelopen op pioneer ('t is natuurlijk ook maar wat je gewoon bent), maar dat blijkt met de 3700's volledig omgekeerd te zijn (bekijk het als bijvoorbeeld als de Audi A8 die enkele generaties heeft nodig gehad om langs de S-klasse te komen staan, maar nu minstens zo goed is).
Deze vegen simpelweg de vloer met de CDJ 1000, daar blijkt men niet omheen te kunnen. De grootste pioneerfreaks blijken ervoor te vallen, op bepaalde zeer grote beurzen zijn ineens merkbaar minder CDJ's te zien, enz... Pioneer ziet het zelf ook, want een upgrade van de 1000's is gepland, al zullen ze sterk uit de kast mogen komen om hetzelfde aan te bieden als denon. Het enige wat nog niet 100% geweten is, is de werking van de spelers eens ze een tijdje 'on the road' zijn geweest, maar daar maak ik me niet echt zorgen over...
neem maar eens de tijd om ermee te leren werken, en je bent verkocht!
De review die ervoor zal zorgen dat uw volgende een Denon is:
http://www.aboutdj.nl/reviews/cd-spe...n-dns3700.html
Comment
-
Na een jaar begin ik deze CD eindelijk te appreciëren:
+ YouTube Video
Toen hij uitkwam weet ik nog dat ik hem maar had afgedaan als een goedkope Feeder-cloon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenIk snap je reactie, want indd 90% van het dj-volk blijkt het een beetje moeilijk te hebben met de paar knopjes die meer op een denon staan dan op een pionochtans jammer als je ziet hoeveel meer functies je ervoor in de plaats krijgt.
Denon heeft lange tijd op een aantal vlakken ietsje achter gelopen op pioneer ('t is natuurlijk ook maar wat je gewoon bent), maar dat blijkt met de 3700's volledig omgekeerd te zijn (bekijk het als bijvoorbeeld als de Audi A8 die enkele generaties heeft nodig gehad om langs de S-klasse te komen staan, maar nu minstens zo goed is).
Deze vegen simpelweg de vloer met de CDJ 1000, daar blijkt men niet omheen te kunnen. De grootste pioneerfreaks blijken ervoor te vallen, op bepaalde zeer grote beurzen zijn ineens merkbaar minder CDJ's te zien, enz... Pioneer ziet het zelf ook, want een upgrade van de 1000's is gepland, al zullen ze sterk uit de kast mogen komen om hetzelfde aan te bieden als denon. Het enige wat nog niet 100% geweten is, is de werking van de spelers eens ze een tijdje 'on the road' zijn geweest, maar daar maak ik me niet echt zorgen over...
neem maar eens de tijd om ermee te leren werken, en je bent verkocht!
De review die ervoor zal zorgen dat uw volgende een Denon is:
http://www.aboutdj.nl/reviews/cd-spe...n-dns3700.html
bovendien vind ik de rubberen play en cue geen topper, liever een plastieken knop. ondervind ik niet alleen bij Denon, ook numark heeft van die rubberen dingen... totaal geen direct contact naar mijn gevoel
ik draai met cd's en wat ik nodig heb is een deftig (niet meedraaiend) joghwheel, play en cue en volgende/vorige. cd-text mag er eigenlijk ook nog bij
het enigste wat misschien nog handig zou zijn is 'n usbpoort voor een paar nummers waar je geen cd meer voor kan branden...
natuurlijk zoals je zegt, blijft het een kwestie van gewenning e.d. toch kan je er niet om heen dat pioneer de meest gebruiksvriendelijkste (knoppenlayout, UI...) en betrouwbaarste table-topspelers zijn. en juist dat maakt ze zo populair2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtendat is 't hem juist bij Denon, er zitten naar mijn mening, altijd veel te veel toeters en bellen op. als ik effecten wil, neem ik wel een effectenbak of die op 't mengpaneel
bovendien vind ik de rubberen play en cue geen topper, liever een plastieken knop. ondervind ik niet alleen bij Denon, ook numark heeft van die rubberen dingen... totaal geen direct contact naar mijn gevoel
ik draai met cd's en wat ik nodig heb is een deftig (niet meedraaiend) joghwheel, play en cue en volgende/vorige. cd-text mag er eigenlijk ook nog bij
het enigste wat misschien nog handig zou zijn is 'n usbpoort voor een paar nummers waar je geen cd meer voor kan branden...
natuurlijk zoals je zegt, blijft het een kwestie van gewenning e.d. toch kan je er niet om heen dat pioneer de meest gebruiksvriendelijkste (knoppenlayout, UI...) en betrouwbaarste table-topspelers zijn. en juist dat maakt ze zo populair
We komen van de DN-S1000's, en 'k gebruik tot nu ook vrijwel enkel de dingen die je opsomt, dus in principe voldoen die dingen om fijn mee te draaien (indd, cd-text is ongelofelijk handig, 'k zou het niet meer willen missen!). Maar zo'n CDJ 1000, DN-S 3700 of iets van die klasse is altijd iets geweest wat een beetje 'tot de verbeelding' spreekt, als je op die kleine basis table-tops staat te prullen.
Daar er nu normaal gezien een stevige som vrij komt door de verkoop is het mogelijk om zoiets in huis te halen, dus die kans gaan we niet laten liggen ('k kan het ook in m'n witte kar of iets anders steken, maar dat gaan we eens niet doen). Ineens ook een deftige koptelefoon en oorstoppen erbij kopen, kwestie van het gehoord toch zoveel mogelijk te ontzien!
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten'k Snap uw punt, 't is dat'k altijd met denon gedraaid heb en die rubberen dingen gewoon ben. Kan me indenken dat dat indd niet alles is als je die pioknoppen gewoon bent.
We komen van de DN-S1000's, en 'k gebruik tot nu ook vrijwel enkel de dingen die je opsomt, dus in principe voldoen die dingen om fijn mee te draaien (indd, cd-text is ongelofelijk handig, 'k zou het niet meer willen missen!). Maar zo'n CDJ 1000, DN-S 3700 of iets van die klasse is altijd iets geweest wat een beetje 'tot de verbeelding' spreekt, als je op die kleine basis table-tops staat te prullen.
Daar er nu normaal gezien een stevige som vrij komt door de verkoop is het mogelijk om zoiets in huis te halen, dus die kans gaan we niet laten liggen ('k kan het ook in m'n witte kar of iets anders steken, maar dat gaan we eens niet doen). Ineens ook een deftige koptelefoon en oorstoppen erbij kopen, kwestie van het gehoord toch zoveel mogelijk te ontzien!
koptelefoon heb ik paar maand geleden ook laatste keer in geïnvesteerd. 't is de standaard uit de muziekindustrie geworden, de HD-25, maar de versie met krulkabel (C-13). elk onderdeeltje kan vervangen worden, dus hoef ik ook geen nieuwe koptelefoon meer te kopen. klinkt formidabel neutraal en helder en dat voor tegenwoordig slechts 150 euroalles gaat naar mijn blauwe kar nu
ivm oordoppen: zijn de beste investeringen vind ik!
geldt trouwens voor iedereen hier die regelmatig naar concerten/clubs gaat (en dat doen muziekliefhebbers wel denk ik): op maat gemaakte oordopjes kosten je tussen de 80 en 150 euro. het lijkt veel, maar ik ga in tegenstelling tot mijn leeftijdsgenoten niet op mijn 25e doof zijn. zit ook een pak comfortabeler en werken beter dan die gele proppen die ze uitdelen op festivals e.d.2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
-
enkele nachtliedjes...
Au revoir Simone. New yorks zussenduo die ergens in een kelder een minikeyboard gevonden hebben. Beetje coco rosie, maar een pak minder geitewollensokkenstyle en meer poppy.
Komt binnenkort een nieuwe CD met onder andere deze: Knights of wands
+ YouTube Video
Kleerup - Thank you for nothing!
kerel is echt immens goed in wat ie doet! zalige soundscapes ook
+ YouTube Video
Kim Hiorthoy - Alt Måste Bli Anorlunda
noorse laptopkunstenaar. Is gewoon perfect in het creeren van die dromerige sferen. Jammer genoeg nog nooit live aan het werk kunnen zien
+ YouTube Video
Four tet - she moves she.
Door ayco duyster beschreven als een "folkie met een laptop"
+ YouTube Video
Comment
-
Zalig geflipt nummer!!!
james rabbit - these are perfect waves
Geen idee qua genre of stijl... maar het maakt me gewoon megablij.
+ YouTube Video
Comment
-
Iemand die mij nog meerdere songs kan doorspelen in de trend van deze?
+ YouTube Video
Zalige schijf imo..
Thx
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenHeeft er nog iemand drum & bass aanraders? Iets waar ook het groot publiek los op gaat (en nee, geen pendulum ofzo)...
Btw, voor degenen die er mee bezig zijn: waarschijnlijk verkopen we achter enkele weken heel onze discobar (prolite truss, geluidsset, scans, laser, eventueel DN-S1000's, ...). We hebben er de voorbije jaren zeer fijne momenten mee gehad, maar de tijd ontbreekt. Alles vliegt buiten en er komt een nieuwe mix-set in de plaats, om enkel verder te gaan met het draaien...
Comment
Comment