Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het zevende muziek-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TechThing Bekijk Berichten
    Amon Amarth speelt Melodic Death Metal. De lyrics zijn geïnspireerd door Noorse mythologie. Kwestie van uw kennis omtrent Metal en Amon Amarth ietsje bij te schaven.
    Ja en? Wat boeit dat? Het klinkt hoe het klinkt. Al was het geinspireerd op Paganistische black-metal met lyrics over Mega Mindy....

Oorspronkelijk geplaatst door TechThing Bekijk Berichten
    .... Je kan perfect populair zijn (zie Iron Maiden, Blind Guardian, Cannibal Corpse, Kreator, ...) zonder aan integriteit in te boeten.
    LOL

Je kan Cannibal Corpse toch moeilijk even populair noemen als Iron Maiden.
    Kijk al maar eens naar de grootte van de zalen waar ze in spelen

Comment

• doe mij maar dit!

+ YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• nice

Jay-Z feat. Rihanna & Kanye West -- Run this Town

+ YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Triootjes zijn duidelijk in, in de r&b scene.

Of is dat om Rihanna te beschermen voor als ze Chris Brown weer tegen komt?

OT

Het liedje begint maar goed te klinken na een paar luisterbeurten.

Comment

• Deze blijft ook vet

4 minutes House remix

+ YouTube Video

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Ja en? Wat boeit dat? Het klinkt hoe het klinkt. Al was het geinspireerd op Paganistische black-metal met lyrics over Mega Mindy....

LOL

Je kan Cannibal Corpse toch moeilijk even populair noemen als Iron Maiden.
              Kijk al maar eens naar de grootte van de zalen waar ze in spelen
              Over Amon Amarth: dat boeit zeer zeker. Qualitative Metal and history combined, altijd een topper. Imho. Nuja, elk z'n meug, natuurlijk. By the way: ofwel zijn de lyrics pagan/heidens ofwel gaan ze over Mega Mindy. Pagan slaat niet op de muziek, wel op de lyrics en dat kan ik gelijk welk genre voorkomen (Power, Death, Black, Thrash, ...). Maar dat wist je, veronderstel ik.

En wat populariteit betreft: de grootte van de zalen is van geen tel, of toch niet zoveel als aantal fans. En ik had het wel over populariteit BINNEN de Metalwereld. CC is geen underground bandje dat nog maar 5 jaar bezig is en moeite heeft om op grote festivals te spelen of grote aantallen fans aan te trekken. Same thing met de andere genoemden.
              Last edited by ; 27/08/2009, 09:40.

Comment

Druk. Hele dagen op en af naar Brussel, tussendoor proberen wat te lezen, reviewen, enz... Tijd voor 't forum hier heb ik quasi niet, tenzij nu eens een momentje da'k dacht "waarom niet?".
                Ah.
                2009 een goed jaar geweest totnutoe ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                  Ah.
                  2009 een goed jaar geweest totnutoe ?
                  Wat mij betreft wel, ja. Een overzichtje van de lijst voor m'n Best Of 2009:

Enkel studioalbums é. De lijst is vanzelfsprekend niet compleet, want ik verwacht nog andere zeer goeie releases of zaken die al uit zijn die ik nog moet beluisteren (bijv. Syrach, Ensiferum, Manegarm, Vader, Sonata Arctica, Arkona, Dying Fetus, Illdisposed, At Vance, Paradox, Vanden Plas, Arch Enemy, Contradiction, Nile, ...). Er zijn ook enkele EPs/MCDs of zelfs live albums die ik de moeite waard vond, maar daar ga ik geen lijst van maken.
                  Last edited by ; 27/08/2009, 13:42.

Comment

• Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                      Deze blijft ook vet

4 minutes House remix

+ YouTube Video
                      niet slecht

Comment

En wat populariteit betreft: de grootte van de zalen is van geen tel, of toch niet zoveel als aantal fans. En ik had het wel over populariteit BINNEN de Metalwereld. CC is geen underground bandje dat nog maar 5 jaar bezig is en moeite heeft om op grote festivals te spelen of grote aantallen fans aan te trekken. Same thing met de andere genoemden.
                        Ja ok, maar als je als groep als doel hebt "de massa" te bereiken moet je toch ergens de commerciëlere toer opgaan. Stel dat CC de ambitie zou hebben even groot te worden als Metallica, dat kunnen ze nooit als ze blijven vasthouden aan hun huidige stijl. Daar zijn nu eenmaal niet genoeg fans van, van dat genre.

Comment

• + YouTube Video

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Ja ok, maar als je als groep als doel hebt "de massa" te bereiken moet je toch ergens de commerciëlere toer opgaan. Stel dat CC de ambitie zou hebben even groot te worden als Metallica, dat kunnen ze nooit als ze blijven vasthouden aan hun huidige stijl. Daar zijn nu eenmaal niet genoeg fans van, van dat genre.
                            Ik snap het punt dat je aanbrengt, maar indien CC (of gelijk welke andere populaire Metalband) de "massa" wou bereiken, hadden ze allang radiovriendelijke liedjes gemaakt. Simpel van structuur, van inhoud, van "playability" en zeker geen cover art zoals men al die jaren gebruikt heeft. Je kan de commerciële toer opgaan (zie Iron Maiden, Hammerfall, Children Of Bodom, In Flames, Nightwish, ...) zonder een Popband te worden. Voorbeelden van bands die de massa wilden bereiken, maar weinig succes boekten en teruggingen naar de Metal (of hun vroegere stijl, tout court):

Exodus, Grave Digger (als Digger), Kreator, Paradise Lost, Saxon, Scorpions, Slayer, ...

Comment

• Tribute to Dinka

+ YouTube Video

Comment

• + YouTube Video

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  Tribute to Dinka

+ YouTube Video
                                  Pfff... genieten waar zit matthi nu

Nog een vrij leuke:
                                  + YouTube Video
                                  Last edited by Br3cht; 27/08/2009, 21:31.

Comment

• OMG...ik zit met tranen in mijn ogen terwijl 'k dit luister...zo ongeloofelijk mooi
                                    + YouTube Video

Comment

• Kende die eerste nog niet! Goede remix!

en Deadmau5 is terug goed bezig... heeft ook tijdje geduurd.

Comment

• WB, hoe heet dat liedje wat in de Merc S van Matthi afspeelde daar 's nachts toen we aan het rondtoeren waren in Antwerpen??

Was zo beetje instrumental muziek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                          WB, hoe heet dat liedje wat in de Merc S van Matthi afspeelde daar 's nachts toen we aan het rondtoeren waren in Antwerpen??

Was zo beetje instrumental muziek
                                          vocals? denk één of andere massino podcast maar bent niet zeker..

Comment

Working...
                                          X