Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een maat van mij zingt bij een rapgroepje. Ze hebben nu hun eerste cd uit, ik vind het echt zeer goed.
luister zelf ook maar eens, franse en engelse rap/hip hop.
Een maat van mij zingt bij een rapgroepje. Ze hebben nu hun eerste cd uit, ik vind het echt zeer goed.
luister zelf ook maar eens, franse en engelse rap/hip hop.
Rap/hiphop in de Sint-Michielskerk !?! ... dat is eens een ander accoustiek, hé !
'L'Ame Buccale' ... hmm...
'Bucal' betekent niet 'oraal', 'verbaal'.
Het komt van 'bouche' en bij 'bouche' denk ik meer aan eten en sex (aan sensualiteit, dus) En doet dus net wél denken aan de hiphop waar ze zich van willen distanciëren.
... of aan medische toestanden ('hygiène bucale', bvb), allemaal heel erg fysische connotaties.
Ze hadden de groep beter 'L'Ame Vocale' genoemd.
'Vocal' komt van 'voix' en dan was de referentie naar 'verbaal' (naar intellectualiteit, dus) veel duidelijker geweest
(aangezien het hun bedoeling was : zie http://www.amebuccale.net/labNL.htm)
... maar goed ... 'L'Ame Buccale' ... kan ook dichterlijke vrijheid zijn, natuurlijk.
Idd. Telkens wanneer ik hem bezig zie baal ik weer enorm dat ik destijds hun concert in Antwerpen gemist heb. Ik had tickets maar helaas was hij ziek geworden.
Heel grote artiest imo.
Ook grappg hoe die mannen van DLS-band met zo nen smile spelen.
Wel sterk op geïmproviseerd.
Rap/hiphop in de Sint-Michielskerk !?! ... dat is eens een ander accoustiek, hé !
'L'Ame Buccale' ... hmm...
'Bucal' betekent niet 'oraal', 'verbaal'.
Het komt van 'bouche' en bij 'bouche' denk ik meer aan eten en sex (aan sensualiteit, dus) En doet dus net wél denken aan de hiphop waar ze zich van willen distanciëren.
... of aan medische toestanden ('hygiène bucale', bvb), allemaal heel erg fysische connotaties.
Ze hadden de groep beter 'L'Ame Vocale' genoemd.
'Vocal' komt van 'voix' en dan was de referentie naar 'verbaal' (naar intellectualiteit, dus) veel duidelijker geweest
(aangezien het hun bedoeling was : zie http://www.amebuccale.net/labNL.htm)
... maar goed ... 'L'Ame Buccale' ... kan ook dichterlijke vrijheid zijn, natuurlijk.
Emilie heeft een mooie stem.
Geen idee wat ze met de naam willen bedoelen.
Daarvoor reikt mijn frans niet ver genoeg. Ik zal het eens vragen
Comment