Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het zevende muziek-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Toegegeven, ik kende die drummer niet en toen ik hoorde dat Raymond vertrok, vreesde ik een beetje voor het typische van FF, maar damn, die kerel is zeker een waardig opvolger van de voormalige FF-drummer.
    We hebben het hier dan ook over Gene Hoglan die op Dark Angel's Darkness Descends drumde.

Ook één van mijn favoriete drummers, dat drumwerk in Death is Certain (Life is Not) blijft keer op keer kippenvel.
    Last edited by ; 13/03/2010, 22:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
      We hebben het hier dan ook over Gene Hoglan die op Dark Angel's Darkness Descends drumde.

Ook één van mijn favoriete drummers, dat drumwerk in Death is Certain (Life is Not) blijft keer op keer kippenvel.
      En dat is echt zo ne no-nonsense drummer he. Op de promo video van "the atomic clock" zie je hem zo uitleggen dat ze hem altijd vragen "what pedals do you use Gene? Axis? Iron Cobra's?" en zijn reactie: "hell no" en hij haalt daar zo een set vooroorlogse drumpedalen tevoorschijn

Comment

• + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Pas na bijna twee minuten een beetje variatie ...
          120d Hatch Edition Sport

Comment

+ YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Vet drumwerk (for sure), maar een beetje een vreemde melodie. En doe mij toch maar C. Burton Bell. Die kan echt zingen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Naar Dark Angel moet je niet luisteren voor variatie, maar ik wou maar aantonen wat voor een drummer Hoglan is. Da's niet de eerste de beste, maar echt een gerespecteerde legende. Een heel goede drummer, en ontzettend goed met de dubbele bassen.

Ir_Fuel, ben je fan van Pete Sandoval ?

Comment

Vet drumwerk (for sure), maar een beetje een vreemde melodie. En doe mij toch maar C. Burton Bell. Die kan echt zingen.
                  Goede metal vind je niet van de eerste keer goed.

Behalve misschien iets van Sabbath, Priest, Maiden enz...

Comment

Naar Dark Angel moet je niet luisteren voor variatie, maar ik wou maar aantonen wat voor een drummer Hoglan is. Da's niet de eerste de beste, maar echt een gerespecteerde legende. Een heel goede drummer, en ontzettend goed met de dubbele bassen.
                    Zoveel is duidelijk.
                    Heb ik ook nooit aan getwijfeld. De laatste van FF klinkt anders, maar daarop is ook wel te horen dat hij op vlak van dubbele bassen geenszins moet onderdoen voor Herrera.
                    Thx for sharing, btw.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Vet drumwerk (for sure), maar een beetje een vreemde melodie. En doe mij toch maar C. Burton Bell. Die kan echt zingen.
                      het is dan ook van een heel ander niveau dan FF of Metallica. En Hoglan is best wel meer dan simpelweg snel dubbelbassen hoor. VEEL meer.

Check dit dan eens

+ YouTube Video

Comment

Goede metal vind je niet van de eerste keer goed.

Behalve misschien iets van Sabbath, Priest, Maiden enz...
                        Die groepen zijn ook niet mijn ding hoor. Voor zover ik ze ken, klinkt het iets te happy happy joy joy. Ik overdrijf, maar je snapt me ongetwijfeld wel.

Bij FF had ik destijds binnen de tien seconden wel door dat die groep mijn ding zou zijn, al had ik toen nog helemaal geen ervaring met het genre. Toen ik voor het eerst een CD van die groep had, was er uiteraard ook wel een korte periode van gewenning nodig (zoals met zoveel CD's), maar na twee, drie keer, was ik er al helemaal weg van. Het ging trouwens om Demanufacture.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          het is dan ook van een heel ander niveau dan FF of Metallica. En Hoglan is best wel meer dan simpelweg snel dubbelbassen hoor. VEEL meer.

Check dit dan eens

+ YouTube Video
                          Wederom vreemd overkomende muziek, maar technisch zit die drum uiteraard zeer ingewikkeld in elkaar. En de snelheid is ook héél dik in orde.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Die groepen zijn ook niet mijn ding hoor. Voor zover ik ze ken, klinkt het iets te happy happy joy joy. Ik overdrijf, maar je snapt me ongetwijfeld wel.

Bij FF had ik destijds binnen de tien seconden wel door dat die groep mijn ding zou zijn, al had ik toen nog helemaal geen ervaring met het genre. Toen ik voor het eerst een CD van die groep had, was er uiteraard ook wel een korte periode van gewenning nodig (zoals met zoveel CD's), maar na twee, drie keer, was ik er al helemaal weg van. Het ging trouwens om Demanufacture.
                            Je hoeft die groepen niet goed te vinden, maar wat ik wou zeggen is dat die bvb toegankelijker zijn dan de nummers van Death die ir_fuel hier postte. Er is veel metal dat je, als je niet vertrouwd bent met het genre, absoluut niet goed gaat vinden of begrijpen van de eerste luisterbeurt. Dat moet je opnieuw beluisteren en laten bezinken en uiteindelijk zie je waarom iets goed is. Je moet het oor trainen.

Dus luister die twee nummers van hierboven binnen een tijd nog eens opnieuw en wie weet vind je het dan al iets beter. Nog niet noodzakelijk overtuigd, maar dat het al iets meer klikt.

Dat je van een fan bent van Fear Factory's Demanufacture weet ik ondertussen al sinds ik hier zeven jaar geleden begon te posten. No offence.

Comment

Dark Angel vind ik gewoon KAKA Die zanger loopt zichzelf voorbij. Van die typische simplistische eighties thrash. Nee dank u

Ir_Fuel, ben je fan van Pete Sandoval ?
                              Morbid Angel is ook mijn ding niet. Indrukwekkend wat hij kan, maar het is uiteindelijk meer sporten dan muziek spelen he Op dat gebied is de drummer van Nile nog veel impressionanter.

Comment

Je hoeft die groepen niet goed te vinden, maar wat ik wou zeggen is dat die bvb toegankelijker zijn dan de nummers van Death die ir_fuel hier postte. Er is veel metal dat je, als je niet vertrouwd bent met het genre, absoluut niet goed gaat vinden of begrijpen van de eerste luisterbeurt. Dat moet je opnieuw beluisteren en laten bezinken en uiteindelijk zie je waarom iets goed is. Je moet het oor trainen.

Dus luister die twee nummers van hierboven binnen een tijd nog eens opnieuw en wie weet vind je het dan al iets beter. Nog niet noodzakelijk overtuigd, maar dat het al iets meer klikt.

Dat je van een fan bent van Fear Factory's Demanufacture weet ik ondertussen al sinds ik hier zeven jaar geleden begon te posten. No offence.
                                Tuurlijk moet het oor getraind worden.

Ik wou gewoon aangeven dat het begonnen is met Demanufacture. Ik vind zowat alles van FF super. En dat wist je idd al.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Dark Angel vind ik gewoon KAKA Die zanger loopt zichzelf voorbij. Van die typische simplistische eighties thrash. Nee dank u

Morbid Angel is ook mijn ding niet. Indrukwekkend wat hij kan, maar het is uiteindelijk meer sporten dan muziek spelen he Op dat gebied is de drummer van Nile nog veel impressionanter.
                                  Meh, 80's thrash blijft het beste.
                                  Nile staat op mijn to do list, maar ben er niet echt in the mood voor momenteel.

Comment

Wederom vreemd overkomende muziek, maar technisch zit die drum uiteraard zeer ingewikkeld in elkaar. En de snelheid is ook héél dik in orde.
                                    om verder te gaan

Geen Gene Hoglan, maar daarom niet minder interessant

+ YouTube Video

Comment

• Zijn er in feite nog groepen als FF? Ooit raadde een vriend mij o.a. Ministry aan. Die hebben ook wel een paar goeie nummers, maar er zitten ook dingen bij die duidelijk minder zijn.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Meh, 80's thrash blijft het beste.
                                        Nile staat op mijn to do list, maar ben er niet echt in the mood voor momenteel.
                                        Het probleem met Nile voor mij is dat je in mijn oren al hun riffs van 1 cd in 1 grote pot kan gooien, ze er random terug uithalen en 8 nummers mee aaneenplakken, en je hoort het niet eens dat het stukken uit andere nummers zijn

Comment

• en wat vind je hiervan?

+ YouTube Video

Comment

Working...
                                          X