Oorspronkelijk geplaatst door toere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het zevende muziek-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenEr is helemaal niks mis met een grote fanbase te hebben
Gespeeld worden op MNM en Q Music is helaas wel een brug te ver.
Ik luister zelden naar de radio, maar om nu te zeggen dat iets slechts is omdat het op commerciële zenders wordt gespeeld, slaat m.i. op niks. Al dacht ik ook wel zo toen ik 12 jaar was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie Bekijk BerichtenPrecies een redelijk bekrompen 'visie' op muziek?
Ik luister zelden naar de radio, maar om nu te zeggen dat iets slechts is omdat het op commerciële zenders wordt gespeeld, slaat m.i. op niks. Al dacht ik ook wel zo toen ik 12 jaar was.
Met een registratie sinds 11/02/2007 zou je beter moeten weten...
* wacht geduldig op KC zijn reactie*
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie Bekijk BerichtenPrecies een redelijk bekrompen 'visie' op muziek?
Comment
-
Ik luister naar muziek zolang ik die goed vind.
Als ze dat nu plots draaien op Qmusic of Joefm doet me eigenlijk niets, als de muziek verandert om de reden om een breder publiek aan te spreken en ik vind het nog steeds leuk zal ik nog steeds blijven luisteren... . Zou een beetje dom zijn om het plost linkt te laten liggen imo.
OT: ik kijk erg uit naar de nieuwe cd van Zornik!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenIk luister naar muziek zolang ik die goed vind.
Als ze dat nu plots draaien op Qmusic of Joefm doet me eigenlijk niets, als de muziek verandert om de reden om een breder publiek aan te spreken en ik vind het nog steeds leuk zal ik nog steeds blijven luisteren... . Zou een beetje dom zijn om het plost linkt te laten liggen imo.
OT: ik kijk erg uit naar de nieuwe cd van Zornik!
Bij Kings Of Leon ligt het toch net wat anders vind ik. Elk nummer dat ze nu tegenwoordig uitbrengen is een doorslag van een U2-nummer met al de Oooooh Oooooooh Ooooooh's en Yeeeeeeeaaaaaaaah's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenIk zeg niet dat het slecht is omwille van die redenen maar ik zou nooit fan kunnen worden van Lady GaGa of Timbaland of iets dergelijks terwijl ik hun metier wel kan respecteren en hun muziek zeker niet ga afzetten als ik die op de radio hoor. Groepen als Snow Patrol, Kings Of Leon, U2, enzovoort daar ben ik dan wel fan van maar sinds zij voor het eerst succes kregen bij het grote publiek en dus op die radiostations gedraaid worden hebben zij hun muziek moedwillig veranderd om een NOG groter publiek aan te spreken en dat heeft voor mij persoonlijk geen goed gedaan aan de geloofwaardigheid van wat zij nu tegenwoordig uitbrengen. Je had hier ook best wat beter over nagedacht toen je 12 jaar was maar iets zegt mij dat jij 1 van die kuddebeesten bent en daarom zo gepikeerd reageert.
Of Kings of Leon bewust hun muziek hebben veranderd om meer succes te hebben weet ik niet, wat ik wel weet is dat ze als band enorm gegroeid zijn sinds hun eerste album. Ik heb ze live zien spelen in Brussel ten tijde van hun eerste album en vorig jaar. Het verschil was toch wel groot, zowel qua samenspel, présence, etc. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik hun eerste albums slechts vond, want die kunnen mij in feite meer boeien dan veel van hetgeen op hun 2 laatste platen stond.
Comment
-
Als live-groep zijn ze inderdaad enorm gegroeid maar bij hun live-optredens vind je dan ook weer hetzelfde terug als in hun meest recente albums en dat is dat ze het grote gebaar zeker niet schuwen en dat is een beetje spijtig. Waar hun muziek vroeger rechttoe rechtaan was, to the point en krachtig in zijn eenvoud is hij nu veel te pompeus, ambitieus en clichématig.
Waar heb je hen vorig jaar gezien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenAls live-groep zijn ze inderdaad enorm gegroeid maar bij hun live-optredens vind je dan ook weer hetzelfde terug als in hun meest recente albums en dat is dat ze het grote gebaar zeker niet schuwen en dat is een beetje spijtig. Waar hun muziek vroeger rechttoe rechtaan was, to the point en krachtig in zijn eenvoud is hij nu veel te pompeus, ambitieus en clichématig.
Waar heb je hen vorig jaar gezien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenAls live-groep zijn ze inderdaad enorm gegroeid maar bij hun live-optredens vind je dan ook weer hetzelfde terug als in hun meest recente albums en dat is dat ze het grote gebaar zeker niet schuwen en dat is een beetje spijtig. Waar hun muziek vroeger rechttoe rechtaan was, to the point en krachtig in zijn eenvoud is hij nu veel te pompeus, ambitieus en clichématig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichtenhebben zij hun muziek moedwillig veranderd om een NOG groter publiek aan te spreken en dat heeft voor mij persoonlijk geen goed gedaan aan de geloofwaardigheid van wat zij nu tegenwoordig uitbrengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEen beetje zoals Muse?
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk ben zelf muzikant, en ik vraag me toch af hoe je dat doet. Je maakt muziek die je zelf leuk vindt, anders zou je die niet kunnen schrijven en beoordelen, maar hoe maak je je muziek zo dat deze een groter publiek aanspreekt? Lijkt me toch vrij lastig, want dat impliceert dat je eigenlijk op voorhand kan gaan inschatten wat een hit wordt. Moest je dat kunnen je zou de holy grail van een platenfirma worden denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenEn toch is het zo. De muziek van Kings Of Leon, om nu maar bij hetzelfde voorbeeld te blijven, wordt tegenwoordig na de eerste opnamefase (de demofase) voorgelegd aan een testpubliek. Het aantrekken van succesproducers vergemakkelijkt dit proces dan ook en die resultaten worden door een heel marketingteam onder de loupe genomen. Ik verzin dit niet, geloof me.
Dat is erg
Dat is zoals Dr Oetker die een nieuwe pizza samenstelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk ken eigenlijk bitter weinig van Muse, maar wat ik er van hoor (de dingen die je langs de media hoort passeren) heb ik zo soms de indruk dat ze wat op Queen proberen te lijken.
Tot 5 jaar geleden hadden ze tenminste een eigen geluid.
Comment
-
Dat orchestrale en over the top heb ik altijd wel weten te appreciëren maar alleen toen het nog origineel was.
Dit nummer bijvoorbeeld is zo bombastisch en grotesk maar het is tenminste origineel:
+ YouTube Video
Terwijl dit gewoon een Queen-pastiche is
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
En nog zo geen beetje
Nuja, t is niet dat Queen zelf nog zo een dingen produceert
Comment
Comment