Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• da's dus de reden waarom ik metalen platen gekozen heb: duurzaamheid.
    Dat poreus worden en geelachtig worden + groen van 't mos, zag ik niet zitten.
    En ik heb daar toch geen licht nodig. De auto en aanhangwagen moeten er gewoon staan. Droog.

Bij u is dat anders; da's werkkot, garage en rommelberging samen

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Dit weekend de elektriciteit gelegd.

Alles met zo weinig mogelijk kabels, en naar twee aftakdozen. 't Was een hele klus om dat deftig te schakelen, maar 't was gelukkig van den eerste keer in orde.

Ik heb twee sensoren geplaatst; eentje voor de fietsenberging en eentje voor de carport. In de fietsenberging is er een schakelaar die het licht van de houtberging aansteekt en een spot die het terras verlicht (150w slechts, 't moest gezellig blijven ).
      Verder nog 1 stopcontact in de fietsenberging, eentje vooraan en eentje achteraan in de carport.

1 nadeel: die sensoren detecteren zo danig ver dat als ge op den trottoir passeert, het licht van de carport aanspringt
      Gelukkig passeren hier weinig mensen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        Dit weekend de elektriciteit gelegd.

Alles met zo weinig mogelijk kabels, en naar twee aftakdozen. 't Was een hele klus om dat deftig te schakelen, maar 't was gelukkig van den eerste keer in orde.

Ik heb twee sensoren geplaatst; eentje voor de fietsenberging en eentje voor de carport. In de fietsenberging is er een schakelaar die het licht van de houtberging aansteekt en een spot die het terras verlicht (150w slechts, 't moest gezellig blijven ).
        Verder nog 1 stopcontact in de fietsenberging, eentje vooraan en eentje achteraan in de carport.

1 nadeel: die sensoren detecteren zo danig ver dat als ge op den trottoir passeert, het licht van de carport aanspringt
        Gelukkig passeren hier weinig mensen.
        Kunt ge die sensor niet wat bijregelen?
        Hier iets lager hebben ze zo een spot met sensor aan hun voordeur, die gaat altijd aan als den eenen auto opgereden komt (gelukkig rustig straatje)
        Hier tegenover hebben ze ook zo een spot aan hun deur, maar die hun gaat niet aan als d'r iemand opgereden komt.
        Dus lijkt me aan de afstelling te liggen??
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik heb eentje gevraagd dat je kan regelen, en uitgelegd dat we een kat hebben.
          Die pipo zei me dat je hem kon regelen, nu blijkt dat je alleen de tijd dat hij blijft branden en de lichtgevoeligheid kan instellen, niet de afstand.

als ge niet doorvraagt, zijt ge dus gezien he...
          Maar 'k vind er wel wat op: 't spel in de andere hoek hangen of een zone afschermen op de sensor

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• even een kleine update: tot op heden nog geen last gehad van condens

Wel vuile kattepoten op de auto

Heb je al verder gedacht aan jouw dak en condensatie, wen?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Moet je voor een carport eigenlijk een bouwvergunning aanvragen of mag je dat gewoon neerpoten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                Moet je voor een carport eigenlijk een bouwvergunning aanvragen of mag je dat gewoon neerpoten?
                Volgens mij hangt dat van enkele factoren af.
                Onder andere de gemeente (regels verschillen nogal eens);
                De grote en hoogte van de carport;
                en waarschijnlijk nog andere zaken
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• wetgeving is pas veranderd, maar blijft afhankelijk van de grootte.
                  De nieuwe wetgeving is online te vinden - google it!
                  (www.livios.be zal je waarschijnlijk ook wel op weg helpen).

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Wat gebeurt er nu wanneer je in volgende fictieve situatie zit?

Ik heb in jaar A een carport gezet van 20m². De carport is volgens de wetten van jaar A niet vergunningsplichtig. Na 4 jaar verandert de wetgeving waardoor je nu pas een carport mag zetten als die kleiner is dan 15m². Er wordt klacht neergelegd tegen mijn constructie.

Moet ik mijn carport nu aanpassen aan de nieuwe wetten? Of moet ik op een of andere manier bewijzen dat de wet ten tijde van het bouwen van de carport anders was?

Again, 't is een geheel fictieve situatie.
                    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Werkt die regelgeving met terugwerkende kracht? Indien ja, zul je moeten aanpassen, indien nee, geen probleem.

Denk ik .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                        Werkt die regelgeving met terugwerkende kracht? Indien ja, zul je moeten aanpassen, indien nee, geen probleem.

Denk ik .
                        Dat lijkt me toch niet echt logisch ... nuja ... het is en blijft België natuurlijk.

Comment

• Ben vandaag aan het isoleren van het dak van mijn carport begonnen en dit om het condensatieprobleem tegen te gaan.

Volgens een dakwerker kon ik er best piepschuim van 2cm dikte onderaan tegen plakken en dit met Tec7. 'k Was er eerst een beetje bang voor maar ben vandaag dan toch een pak van 12 platen piepschuim gaan kopen en een tube Tec7 om eerst eens te testen of dit te doen is.

Voila, het resultaat tot nu toe:

Volgende week nog 2 pakken piepschuim halen en 2 tubes Tec7 en de rest verder in elkaar knutselen.

En hopelijk heeft cabje dan eindelijk een volledig droog onderkomen.

Er volgen nog meer foto's wanneer het volledig af is.
                          Last edited by ; 26/09/2009, 21:01. Reden: piepschuim ipv schuimrubber. Thx to Nikske. ;) :D

Comment

• da's toch geen schuimrubber?

Da's piepschuim of isomo of EPS.

Zal ook wel goed helpen, zeker weten. Alleen zorgen dat er geen muisjes aan kunnen knabbelen, want die zijn er gek op om er nestjes mee te maken. Dus aan de kop de gaatjes tussen profielplaat en isomo dichtmaken he.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

da's toch geen schuimrubber?

Da's piepschuim of isomo of EPS.

Zal ook wel goed helpen, zeker weten. Alleen zorgen dat er geen muisjes aan kunnen knabbelen, want die zijn er gek op om er nestjes mee te maken. Dus aan de kop de gaatjes tussen profielplaat en isomo dichtmaken he.
                              Ja skoezie, tuurlijk piepschuim is wat ik dus bedoelde.

Edit: o ja, wat de muizen betreft, binnenkort ligt het afschrikmiddel voor muizen weer op de kap.
                              Dan kan ik de kruidenpotjes gevuld met ammoniak weer aan de carport vastmaken.
                              Last edited by ; 26/09/2009, 20:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                Dan kan ik de kruidenpotjes gevuld met ammoniak weer aan de carport vastmaken.
                                sounds interesting
                                Leg uit!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• en helpt het nog steeds?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

en helpt het nog steeds?
                                    De potjes zijn van net iets voor de zomer terug opgeborgen en heb tot nu toe geen sporen van misbruik meer gevonden. Maar van zodra ik weer katteharen of zand op de kap vind (ik vermoed dat deze mogelijkheid in de winter groter zal zijn) dan worden de potjes weer bovengehaald want ik had de indruk dat dit toch iets of wat hielp.

Comment

• Eventjes een probleem aanhalen die hier (denk ik) nog niet besproken is nl. BEESTJES. Voornamelijk harige beesten met klauwen, die graag lekker uit de wind op een warme motorkap zitten.

We hebben hier thuis ook een zelfgemaakte carport (lees: half huis). Vorig jaar vond m'n zus haar auto vol krassen. We vermoeden een cat-fight op de motorkap, want voordien hebben we steeds katten moeten wegjagen aan haar auto. Uiteindelijk heeft de buur z'n familiale verzekering aangesproken, van goeie buren gesproken .

Nu staat mijn bakje daar, voorlopig helpt achterwaards parkeren. De snuit staat iets of wat in de wind, en daar houden katten zo te zien niet van . Maar khou m'n hart al vast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
                                        Eventjes een probleem aanhalen die hier (denk ik) nog niet besproken is nl. BEESTJES. Voornamelijk harige beesten met klauwen, die graag lekker uit de wind op een warme motorkap zitten.

We hebben hier thuis ook een zelfgemaakte carport (lees: half huis). Vorig jaar vond m'n zus haar auto vol krassen. We vermoeden een cat-fight op de motorkap, want voordien hebben we steeds katten moeten wegjagen aan haar auto. Uiteindelijk heeft de buur z'n familiale verzekering aangesproken, van goeie buren gesproken .

Nu staat mijn bakje daar, voorlopig helpt achterwaards parkeren. De snuit staat iets of wat in de wind, en daar houden katten zo te zien niet van . Maar khou m'n hart al vast
                                        Zijn d'r zo geen zaken waar katten die van houden die je in de buurt van de wagen kan plaatsen zodat ze daar dan niet aan komen?

Comment

Working...
                                        X