Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wij hebben er thuis ook eentje en zouden het absoluut niet meer kunnen missen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
      Ik vind dat de onze voldoende beschermd wordt door de dennenbomen + zijmuur vd woning

bomen/struiken/planten zijn niet goed!
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
        en als t sneeuwt zijt ge nog de pineut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
          idd condensatie is een "groot" probleem bij carports of zelfs die metalen boxen. kennis van mij heeft oldtimers en die staan soms in zo'n metalen boxen. en om de condensatie en dus afdruppen van dat dak tegen te gaan heeft hij een zeil met koorden omhoog gehangen boven de wagens. quasi onmogelijk in een carport (wind en regen) dat weet ik maar isolatie zal hopelijk ook helpen.
          Als het goed weer is, zal ik er eens goed over nadenken en anders tant pis. Ben al blij dat ik geen vensters meer moet openkrabben en 'm niet meer sneeuwvrij moet maken. En in de zomer, lekker koel in de schaduw.

Comment

Bij ons in de garage gaat de auto droog binnen en komt hij nat terug buiten met vochtig/koud weer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
              Als het goed weer is, zal ik er eens goed over nadenken en anders tant pis. Ben al blij dat ik geen vensters meer moet openkrabben en 'm niet meer sneeuwvrij moet maken. En in de zomer, lekker koel in de schaduw.
              tuurlijk je hebt meer voordelen dan nadelen. en hetgeen waarover ik spreek is vooral met een afgesloten metalen box, dat zijn echte broeikassen in de zomer. en die wagens staan ook langer stil dan zoals bij uw voorbeeld.
              wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                tuurlijk je hebt meer voordelen dan nadelen. en hetgeen waarover ik spreek is vooral met een afgesloten metalen box, dat zijn echte broeikassen in de zomer. en die wagens staan ook langer stil dan zoals bij uw voorbeeld.
                In de zomer gaan de beide zijkanten ook nog voor de helft open = > zomermodus.

Comment

Ik ga me straks eentje zetten.
                  Zelfbouw.

Alleen weet ik nog niet goed welke balken (maten) en tussenafstanden te gebruiken.
                  Dakbedekking ook niet.

Ons raam is er juist boven (slaapkamer), ik wil niet wakker worden van het getek van de regen erop.
                  Zijn zo een geisoleerde metalen profielplaten een optie?

Fotoots welkom van al jullie carports!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    Zelfbouw.

Alleen weet ik nog niet goed welke balken (maten) en tussenafstanden te gebruiken.
                    Dakbedekking ook niet.

Ons raam is er juist boven (slaapkamer), ik wil niet wakker worden van het getek van de regen erop.

Dat lawaai valt nog mee hoor, tenzij het echt hard regent of hagelt...

Maar de onze is ook zelfbouw geweest, als je wil mag je altijd eens komen kijken hoor. M'n pa zal graag wat uitleg geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      Zelfbouw.

Dakbedekking ook niet.

zorg vooral dat de palen de opening van de deuren van de wagen niet hinderen
                      niets is lastiger dan telkens met de deur tegen de centrale paal te botsen bij het verlaten van de wagen
                      ik overweeg deze centrale paal te vervangen door een vaste verbinding met de zijmuur van het huis

Comment

Last edited by taiko; 02/03/2009, 16:54.

Comment

Last edited by taiko; 02/03/2009, 16:54.

Comment

Last edited by taiko; 02/03/2009, 16:53.

Comment

Een paar fotokes van onze carport.

't Staat vast geankerd op 13 plaatsen, via behandelde metalen pinnen van
                              +/- 1 m in de grond, geplaatst in stabilisé.
                              Last edited by taiko; 02/03/2009, 18:46.

Comment

de foto's zijn precies even groot als de carport.
                                wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                  Een paar fotokes van onze carport.

't Staat vast geankerd op 11 plaatsen, via behandelde metalen pinnen van
                                  +/- 1 m in de grond, geplaatst in stabilisé.
                                  met welk materiaal werd het dak afgewerkt ? Is dat doorschijnend ?
                                  ik overweeg nu de golfplaten te vervangen omdat de vervuiling een slordig aspekt van onder de carport (ik dacht een soort vals plafond aan te brengen in hout, maar dan is er meer werk aan ! (was ook bedoeld om de condensatie tegen te gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                    Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                    en als t sneeuwt zijt ge nog de pineut.
                                    Verklaar?

Wat met een glazen dakbekleding? Zijn er daar nadelen aan verbonden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      met welk materiaal werd het dak afgewerkt ? Is dat doorschijnend ?
                                      ik overweeg nu de golfplaten te vervangen omdat de vervuiling een slordig aspekt van onder de carport (ik dacht een soort vals plafond aan te brengen in hout, maar dan is er meer werk aan ! (was ook bedoeld om de condensatie tegen te gaan
                                      't Zijn gekleurde roestvrije metalen platen, wit beneden en donkergroen van boven.
                                      Maar ik weet niet hoe die behandeld zijn...

Heb ook af en toe last van condens. Die druppels op zich is niet erg maar ze bevatten wel veel stof. Als die gedroogd zijn op je wagen heeft 'm precies de mazelen

Hoe dat op te lossen?...Ben ook van plan iets te wijzigen maar weet nog niet hoe.
                                      Denk dat als ge isolatieplaten aanbrengt tegen de onderkant, dat ge ook condens gaat hebben tss plaat en isolatiemateriaal. Wat dan niet weg kan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        Verklaar?

Wat met een glazen dakbekleding? Zijn er daar nadelen aan verbonden?
                                        Da ge een bakoven maakt van uw carport?

Comment

Dit is mijn carport:

De bedoeling is nog dat er binnenkort aan de rechter kant nog een verharding (tegels) komt vanaf asfalt tot aan de palen.

Last edited by ; 02/03/2009, 18:58.

Comment

Working...
                                          X