Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
    't Zijn gekleurde roestvrije metalen platen, wit beneden en donkergroen van boven.
    Maar ik weet niet hoe die behandeld zijn...

Heb ook af en toe last van condens. Die druppels op zich is niet erg maar ze bevatten wel veel stof. Als die gedroogd zijn op je wagen heeft 'm precies de mazelen

Hoe dat op te lossen?...Ben ook van plan iets te wijzigen maar weet nog niet hoe.
    Denk dat als ge isolatieplaten aanbrengt tegen de onderkant, dat ge ook condens gaat hebben tss plaat en isolatiemateriaal. Wat dan niet weg kan...
    Die platen kan je ook krijgen met isolatie fabriek af ertegen geplakt. Ze volgt de vorm van de witte kant, en is onderaan helemaal vlak met een dampscherm. Ik heb zulke in mijn tuinhuis. Zeer goed qua isolatie, en ook qua demping.
    Ik denk dat ik er ook zulke zal nemen voor mijn carport, maar ze zijn wel prijzig.

Thx voor die foto's hier, taiko.
    Kan je de diktes en breedtes van de balken eens opmeten aub? Dat zou me al een eind op weg helpen, ik heb een hekel aan doorhangende balken en bij jullie zijn die nog mooi strak.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Zomermodus:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        Die platen kan je ook krijgen met isolatie fabriek af ertegen geplakt. Ze volgt de vorm van de witte kant, en is onderaan helemaal vlak met een dampscherm. Ik heb zulke in mijn tuinhuis. Zeer goed qua isolatie, en ook qua demping.
        Ik denk dat ik er ook zulke zal nemen voor mijn carport, maar ze zijn wel prijzig.
        Idd en daarom dat ik in mijn eerste post hier ff wees op het kiezen van de metalen dakbedekking.
        Ik heb de materiaalkeuze in handen gelaten van de personen die de carport gezet hebben en zij hebben blijkbaar hiervoor niet gekozen. Tenzij dat men verkeerde platen zou geleverd hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
          Kan je de diktes en breedtes van de balken eens opmeten aub? Dat zou me al een eind op weg helpen, ik heb een hekel aan doorhangende balken en bij jullie zijn die nog mooi strak.
          Vertikale draagprofielen : 85 x 85

Dwarse draagbalken ( per twee stuks gemonteerd ) : 140 x 30

Langse draagbalken : 90 x 45

Suc6

Comment

Hoe dat op te lossen?...Ben ook van plan iets te wijzigen maar weet nog niet hoe.
            Denk dat als ge isolatieplaten aanbrengt tegen de onderkant, dat ge ook condens gaat hebben tss plaat en isolatiemateriaal. Wat dan niet weg kan...
            Had eerst gedacht om een isolatielaag dmv vb. isolatieplaten onderaan tegen het dak te maken maar ik denk dat het niet makkelijk werken is om elk hoekje en kantje uit te meten zodat je alle platen mooi kan aanpassen.

Daarom heb ik er dan ook al aan gedacht om een soort isolatiefolie te nemen ipv platen omdat deze beter kan gehanteerd worden bij het op maat snijden.

Derde optie is ook een vals plafonnetje maken dat tegen de draagbalken wordt aangebracht. Maar dan zit je met het vocht tussen de metalen platen en het 'plafond'. Daarom dan weer gedacht om misschien met een zeil te werken dat je tegen deze draagbalken spant en dat je er na de winter vb. weer kan afhalen om te eventueel te reinigen.

Echt McGyver-toestanden en tegen dat er het weer voor is, is de goesting over.
            Last edited by ; 02/03/2009, 19:52.

Comment

Taiko, enorm bedankt! Tof dat je dit zo snel wou doen.

Voor jullie bestaande toestand zijn er een aantal mogelijkheden volgens mij.
              Probleem: vochtige lucht zet zijn vocht af op het koudste oppervlak onder bepaalde omstandigheden van relatieve vochtigheid en temperatuur.
              Oplossing: maak dat je onderkant van je dak niet dat koudste oppervlak is.

Hoe?
              - dampscherm (plastiekfolie) gevolgd door soepele isolatie ertegen en daaronder 'iets' dat de isolatie op zijn plaats houdt (houten panelen bv)
              - dubbel dak (vals plafondje) maken zoals hierboven al vermeld, maar dan wel bovenkant van het onderste dak bedekken met plastiekfolie en lichte helling geven zodat druppels afwateren. Is een constructie die gemakkelijk fouten kan bevatten en dan niet lang zal meegaan.
              - vaste isolatieplaten, ook met plastiekfolie erboven, maar zolang deze niet aansluiten tegen de volledige metaalconstructie geloof ik niet 100% in de isolatiewaarde.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik denk idd ook wel dat er een oplossing moet zijn. Ik heb zelf al heel wat gebrainstormed maar bij beter weer gaat men hier en daar nog met silliconen vanalles komen dichtspuiten en dan ga ik dit ook es op tafel smijten.

Comment

houd ons op de hoogte he

Taiko, hoe meer ik jullie carport bekijk, hoe meer ik zie dat hij zo goed als volledig gelijkaardig als mijn toekomstige is. Niet moeilijk, want in 't verleden had ik al veel rondgekeken en gespiekt hier en daar
                  Op basis daarvan had ik een principetekening opgesteld waarmee ik naar de houthandel zou gaan, maar zo zonder afmetingen is nogal dom. Nu ben ik enorm geholpen.
                  Rest nog 1 onduidelijkheid: hoe zijn de boordplanken bevestigd?
                  Het zou nog een enorme hulp zijn mocht je in den klaren ooit eens een foto van onder naar boven kunnen trekken van de hoeken van 't dak.

Als het zover is, bezoedel ik dit topic met foto's van de replica van jouw carport

Ik wil hem per se zelf zetten omdat hij 8.8 op 3.6 zou moeten zijn, maar ik heb maar een vergunning gekregen voor eentje van 5.8 op 3.6. Ik wil dus "modulair" bouwen
                  Het eerste jaar de eerste 5.8m en 't jaar derop de resterende 3m
                  Ik koop al m'n hout, en bouw hem in twee fasen. Krijg ik ooit reclamaties, dan kan ik er gemakkelijk dat stuk van 3m af doen

(o ja, net offerte binnen voor eentje van 8.8 op 3.6: 3100 EUR , hiervoor zet ik hem zeker en vast zelf, inclusief fietsenberging van 4 op 4 erachter)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Nikske, morgen ben ik niet thuis voor den donker.
                    Zal woensdagavond wat detailfoto's posten ( en deze keer ook resizen )

Heb blijkbaar dezelfde dakplaten als W3N, ook hetzelfde probleem.
                    Ik ga je mogelijke oplossingen eens bekijken en binnen een paar weken wat proberen.
                    Ook merciekes voor de info.

W3N, ik laat je wat weten als ik iets heb ineengeknutseld.

Comment

taiko, je bent nu al verheven tot het engelschap

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        Als de carport ietwat 'ingesloten' zit (bvb tegen de gevelmuur of tussen 2 woningen) helpt dit redelijk tegen aangevroren ruiten aangezien de wagen zowel van bovenaf als zijdelings 'afgesloten' staat.

Allesinds beter dan in een afgesloten garage. Het vocht dat zich aan de wagen bevindt moet kunnen verdampen en verdwijnen. In een gesloten garage condenseert dat vocht en bevordert net het roesten. Tenzij je garage goed verlucht is, een carport is dus eigenlijk de best verluchtte garage.

Volmondig ja. Ik ben zowiezo al tegen een garage in de woning. Het neemt niet enkel heel wat potentiele 'leefruimte' in beslag, financieel gezien is het kostenplaatje van die garage (in de woning dan wel) zeer groot, net omdat het heel wat potentiele woonoppervlak inneemt.
                        Alleszins
                        verluchte
                        potentiële
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                          Alleszins
                          verluchte
                          potentiële
                          sowieso.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            ik denk dat het hoopeloos is
                            van zodra de zon het dak bereikt ontstaat plots zo een hoge temperatuurverschil dat geen isolatielaag het kan opvangen
                            het gebeurt toch maar een paar dagen op een hele jaar[IMG]file:///Users/mainuser/Desktop/carport.jpg[/IMG]

Niet helemaal akkoord, je kan van die platen die je ook vindt bij veranda's, als laag onder het dak gebruiken. Die isoleren redelijk goed en zo vermijd je condens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                              sowieso.
                              Ik wilde me aan de regel van max. 3 foto, heu, fouten per post houden
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Aan mijn woning komt toch ook zeker een carport. Een garage kost veel, is onhandig en staat na verloop van tijd toch maar vol met rommel.

Ik zou de carport wel redelijk dicht maken. Mijn auto staat normaal beschut door de gevel van het huis en heb deze winter niet veel last gehad.
                                Heb 'm 1x aan de straat laten staan in de wind en was 's morgens precies een frisco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk Berichten
                                  Aan mijn woning komt toch ook zeker een carport. Een garage kost veel, is onhandig en staat na verloop van tijd toch maar vol met rommel.
                                  Idd.

Maar dat was bij mij "over my dead body"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Verklaar?

Wat met een glazen dakbekleding? Zijn er daar nadelen aan verbonden?
                                    met glas zou ik het niet doen : dan heb je alle nadelen van een tranparante veranda en ga je vaak moeten kuisen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                      Niet helemaal akkoord, je kan van die platen die je ook vindt bij veranda's, als laag onder het dak gebruiken. Die isoleren redelijk goed en zo vermijd je condens.
                                      Dubbelwandige plastiek?
                                      Kan je dan van de eerste keer als dakbedekking gebruiken...
                                      Maar die isoleren misschien te weinig.
                                      En ook, zoals hier ook al vermeld: dat wordt groen. Ik heb het ook overwogen om licht in de garage en berging binnen te krijgen, want die raampjes zullen nu uitkijken onder de carport; maar na een eind wordt dat toch ondoorzichtig. Zeker met al die bomen hier.

Ow ja, en de garage staat hier vol met speelgoed. Dat was ook over my dead body, maar na een aantal nieuwjaren, sinterklazen en verjaardagen, moet je al dat gerief van die drie ukkies toch ergens kwijt zonder er over te struikelen...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Moest ik een halfopen bebouwing zetten, zou ik ook voor minstens 1 carport gaan. Maar bij een gesloten bebouwing moet er maar een garage in het huis zelf komen, jammer voor de verloren ruimte maar helaas.

Comment

Nikske, morgen ben ik niet thuis voor den donker.
                                          Zal woensdagavond wat detailfoto's posten ( en deze keer ook resizen )

Heb blijkbaar dezelfde dakplaten als W3N, ook hetzelfde probleem.
                                          Ik ga je mogelijke oplossingen eens bekijken en binnen een paar weken wat proberen.
                                          Ook merciekes voor de info.

W3N, ik laat je wat weten als ik iets heb ineengeknutseld.
                                          Het was me ook opgevallen dat het idd dezelfde platen zijn.

En op voorhand al bedankt.

Comment

Working...
                                          X