Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

schitterend taiko!

en dan nog met nuttige praktische tips erbij!

Enorm bedankt, ik zorg ervoor dat er making-of pictures komen van mijn carport!

(je bent zelfs op het dak gekropen )
    Last edited by Bompa; 04/03/2009, 16:51.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      De pinnen zijn bij mijn carport ook nog met extra vijzen vastgezet in de palen vooraleer de stabilisé toe te voegen.
      Nu ge het zegt, nog een fotoke vergeten :

Hier hebben we alle pinnen geplaatst en dan een week laten rusten,
      dan pas begonnen met opbouw.
      Risico was anders dat die pinnen zouden kunnen wagzakken omdat
      stabilisé nog niet droog was, gezien het toch wel aardige gewicht van de carport.
      De zwarte grond volledig weggehaald en vervangen door gele was ervoor al gebeurd.

Comment

De vijzen zitten bij mijn carport helemaal mee in de stabilisé verankerd.

Soit, als ze maar niet gaat vliegen is t goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
          Zomermodus:

Wat is het nut van die "zomermodus"?
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Extra afkoelen zeker?
            Ziet er mij wel handig uit.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              Verklaar?
              Planten ademen en geven vocht af. Vocht is niet gezond voor ne wagen. Als ge nen auto 1 jaar langs planten laat staan gaat die ook al groen zien. Zal dus sneller roesten en ook de rubbers vinden dat niet zo leuk. Daarom, auto op gras parkeren is ook niet echt ideaal

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
              jup klopt

vooral in de zomer in ons geval (dus met de dennebomen ) zit de wagen vol stuifmeel . Vooral dan goed zichtbaar op zwart lak (ons audi).
              Als het goed gewaaid heeft, hangt de wagen vol kleine takjes...

Maar voor de rest hebben we niks te klagen...
              dat ook ja
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Wat is het nut van die "zomermodus"?
                1. zoals Nikske reeds zei: handig
                2. zoals ik ook al eerder zei: in zomermodus is er een doorgang naar het grasperk dat erachter gelegen is en kan men beter aan het tuinhuis wanneer men met allerlei tuingerief (oa. grasmachine) begint gaan rond te rijden en rond te lopen
                3. aangenamer uitzicht van huis naar (halve) tuin wanneer deze in bloei staat. Het geeft een meer open gevoel.
                4. tijdens de winter gaan beide deuren weer dicht en staat auto beter afgeschermd.
                5. heb er nog steeds geen spijt van dat ik op dit idee ben gekomen.

Comment

Prijs van Ide is ook binnen:

12,55 eur/m² excl btw voor de rubabsorb panelen; dat zijn dezelfde panelen als eerder beschreven, met een vochtabsorberende laag, die in geval van een geventileerde carport, overdag zijn vocht weer afgeeft aan de lucht door verluchting.
                  1 pot vernis is nodig om de laatste cm's van die materie te doen oplossen en zo te verhinderen dat door capillariteit van druppels aan de rand water omhoog krijpt in die absorberende laag. Ook op overlappende stukken moet dat gebeuren.

Zo een pot vernis kost 15,2 eur, excl.

Dus die andere pipo's zijn goedkoper.

Ik ben wel content dat beiden dezelfde oplossing aanbieden tegen condens.

Ik citeer:

"toepassing:
                  absorberen van condens in een niet-geisoleerd gebouw
                  absorberen van condens in een gebouw met isolatie onder de dragende structuur
                  functionele gebouwen waar geen esthetische afwerking vereist is"

check!
                  Last edited by Bompa; 10/03/2009, 18:36.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Voila, 't spel is uitgetekend, berekend en klaar voor bestelling!

Carport van 8.2m op 3.6m, fietsenberging van 4m op 4m en daarachter houtberging van 1m op 4m.
                    Nog extra 20 weidepalen om m'n afsluiting te vernieuwen, en een hoop halfronde palen om de klimtoren aan de schommel dicht te maken.
                    Ook nog een rail om zo een paneel (blauw op de tekening, tussen berging en carport, langs zijde huis) te laten opzijschuiven, metalen anti-condensplaten, dakgoten, en alle vijzen, bouten en dergelijke inbegrepen.

Zal me een kleine 2800 eur kosten. Daar vind ik bij de kant-en-klaar-handel soms een carport voor van 3.6 op 6m.... 't is al.
                    Maandag definitieve offerte en nadien bestellen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Knap werk, Nikske

Paar vraagjes

Kun je makkelijk weg met het regenwater? Of moet je aansluiten op de riolering?
                      Geef je het dak een helling, richting dakgoot?
                      Waarom heb je (aan de uitsprong) twee profielen langs mekaar gezet?

Succes dermee !

Comment

het regenwater zal inderdaad aangesloten worden op de riolering: extra handige doorspoeling van de hoofdafvoer van m'n woning. Geen probleem, want de oprit is in dolomiet.

Het dak heeft inderdaad een helling, 2%, liefst richting dakgoot

Twee profielen: een hele historie; 't komt er op neer dat er een deel eerst geplaatst zal worden en er een deel zal "bijgroeien"
                        Het resterende materiaal zal ik wel efkes moeten verstoppen in m'n garage in afwachting van de bijgroei
                        Ook vooraan staat de eerste paal een stuk verder uiteen dan de andere 4. Idem hier; ineens zal ze een stukje gegroeid zijn

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                          Voila, 't spel is uitgetekend, berekend en klaar voor bestelling!

Carport van 8.2m op 3.6m, fietsenberging van 4m op 4m en daarachter houtberging van 1m op 4m.
                          Nog extra 20 weidepalen om m'n afsluiting te vernieuwen, en een hoop halfronde palen om de klimtoren aan de schommel dicht te maken.
                          Ook nog een rail om zo een paneel (blauw op de tekening, tussen berging en carport, langs zijde huis) te laten opzijschuiven, metalen anti-condensplaten, dakgoten, en alle vijzen, bouten en dergelijke inbegrepen.

Zal me een kleine 2800 eur kosten. Daar vind ik bij de kant-en-klaar-handel soms een carport voor van 3.6 op 6m.... 't is al.
                          Maandag definitieve offerte en nadien bestellen.

Wij zitten hier met ramen op t gelijkvloers in die muur die jij daar toont. Ik denk dat dat wel redelijk veel licht zou wegnemen bij ons :s

Comment

Wij ook, maar 't is garage (annex speelruimte nu) en berging. In de berging gaat het licht automatisch aan.
                            Bovendien is dit de noordkant.

Wat me meer zorgen baart, is 't geluid van de regen op die platen, onze jongste haar kamer en onze kamer hebben daar een venster boven.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Wij ook, maar 't is garage (annex speelruimte nu) en berging. In de berging gaat het licht automatisch aan.
                              'k

Bij ons is het de living.

Comment

Wat me meer zorgen baart, is 't geluid van de regen op die platen, onze jongste haar kamer en onze kamer hebben daar een venster boven.
                                als jij dubbele beglazing hebt en de platen geen rechtstreeks contact maken met je gevel zal dat geluid best meevallen.

Comment

check

check

dankje!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Als het hard regent horen wij alleen de velux in de badkamer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                      Als het hard regent horen wij alleen de velux in de badkamer
                                      Das misschien hetzelfde principe als:

"Als ik hoofdpijn heb en ik sla keihard met een hamer op mijn teen, doen voel ik geen hoofdpijn meer"

Comment

Hier wat verderop staat een verkaveling met allemaal HOB's op elkaar geplakt op perceelkes van gemiddeld 250m²
                                        Ze hebben allemaal een garage maar toch staan alle auto's voor de deur en op t straat.
                                        Garage wordt tegenwoordig blijkbaar voor van alles en nog wat gebruikt behalve om een auto in te zetten.
                                        Wat is dan nog het nut ervan vraag ik me af, bouw dan gewoon zonder garage e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                          Hier wat verderop staat een verkaveling met allemaal HOB's op elkaar geplakt op perceelkes van gemiddeld 250m²
                                          Ze hebben allemaal een garage maar toch staan alle auto's voor de deur en op t straat.
                                          Garage wordt tegenwoordig blijkbaar voor van alles en nog wat gebruikt behalve om een auto in te zetten.
                                          Wat is dan nog het nut ervan vraag ik me af, bouw dan gewoon zonder garage e
                                          Dat is op de meeste plaatsen zo hoor

Een garage dient om alles in te zetten behalve een auto

het nut -> storage space

Comment

Working...
                                          X