Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ow ja, en de garage staat hier vol met speelgoed. Dat was ook over my dead body, maar na een aantal nieuwjaren, sinterklazen en verjaardagen, moet je al dat gerief van die drie ukkies toch ergens kwijt zonder er over te struikelen...
vooral in de zomer in ons geval (dus met de dennebomen ) zit de wagen vol stuifmeel . Vooral dan goed zichtbaar op zwart lak (ons audi).
Als het goed gewaaid heeft, hangt de wagen vol kleine takjes...
aan de hand van de uitwisseling van gedachten op deze forum ben ik nog even goed gaan kijken hoe de onderkant van het dak én esthetisch én qua condensatie kan bijgewerkt worden
het vals plafond blijft voor mij de beste oplossing : mooi om te zien en er kan nog verlichting ingebouwd worden (nu heb ik 2 van deze lelijke rechthoekige 500W-halogeenlampen), en de condensatie die tussen dak en vals-plafond zal ontstaan zal even vlug verdampen... ik elk geval zal het niet meer op de wagen lopen.
Praktisch denk ik tewerk te gaan met "U" profielen op de hele lengte van de carport kunnen lopen (net boven de dwarsbalken), telkens vastgemaakt aan de (lengte-)balken. In deze "U"'s kan ik dan planchetten (op maat gezaagd) schuiven die in elkaar aansluiten. Het geheel wordt vrij goed waterdicht, en er kan op beide uiteinden (vooraan/ achteraan) een spleet overgelaten worden voor wat verluchting
het wordt een zomer-projekt...
Wij hebben onlangs een half gesloten carport geplaatst, zijkanten en achterkant en dak dicht. Moet nog uittesten aangezien er nog bevloering ingelegd moet worden.
Wij hebben onlangs een half gesloten carport geplaatst, zijkanten en achterkant en dak dicht. Moet nog uittesten aangezien er nog bevloering ingelegd moet worden.
goede raad : voorzie iets dat het water door laat lopen; erg gemakkelijk om de wagen onder de carport te wassen; ik heb gewoon kiezels (van het juist formaat om stabiel te bljven) gebruikt
'k Heb een carport die tegen de gevel aan staat en 1 garage in huis.
Heb ze vooraan en half opzij ook nog dicht laten maken, met wel een verluchting bovenaan.
Mijn vrouw mag dus altijd de garage gebruiken...for obvious reasons.
Voordelen :
Auto veel sneller droog
Geen vuiligheid in huis bij winterweer.
Nadelen :
Condensvocht bij koud weer op droge auto.
Diefstalgevoeliger (mocht ik vorig jaar aan den lijve ondervinden :-( )
Een tip, als je je carport tegen een gevel aan plaatst waar verder ook nog passage moet gebeuren.
Maak hem dan een metertje breder. Heb ik ook gedaan en nog nooit ongelukjes met fietsen of iets
dergelijks voorgehad.
Met de zwaarste viltlaag (800) komt dit, (serieuze) kortingen en btw inbegrepen, voor platen en viltlaag + speciale bevestigingsbouten en levering inbegrepen op nog geen 17 EUR/m2!
Comfort wordt nu nog stijlvoller. Onze nieuwste overkappingen hebben een rechte uitvoering en strak design. Glazen schuifwanden? Sfeervolle verlichting? Zwart o...
Carports zoals je ze hier op de homepage kan zien, verliezen die hun voordelen? Ik denk dat je hier misschien meer kans hebt op aangevroren ruiten, omdat de ruimte tussen voorruit en dak wel vrij groot is?
Wel opletten dat die pinnen in de grond al stevig vaststaan voordat de stabilisé
begint te drogen.
Die pin een 10 cm boven niveau houden als je het putje opvult. Goed aandrukken.
Dan met een hamer en plankje die pin omlaag kloppen tot niveau bereikt is.
Je voelt dan wel of die stevig vastzit.
( Wij hebben ook kiezels bij de stabilisé gemengd ).
Best een weekje wachten met de profielen zodat stabilisé goed gehard is.
Wel opletten dat die pinnen in de grond al stevig vaststaan voordat de stabilisé
begint te drogen.
Die pin een 10 cm boven niveau houden als je het putje opvult. Goed aandrukken.
Dan met een hamer en plankje die pin omlaag kloppen tot niveau bereikt is.
Je voelt dan wel of die stevig vastzit.
( Wij hebben ook kiezels bij de stabilisé gemengd ).
Best een weekje wachten met de profielen zodat stabilisé goed gehard is.
De pinnen zijn bij mijn carport ook nog met extra vijzen vastgezet in de palen vooraleer de stabilisé toe te voegen.
Comment