Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
    Hier wat verderop staat een verkaveling met allemaal HOB's op elkaar geplakt op perceelkes van gemiddeld 250m²
    Ze hebben allemaal een garage maar toch staan alle auto's voor de deur en op t straat.
    Garage wordt tegenwoordig blijkbaar voor van alles en nog wat gebruikt behalve om een auto in te zetten.
    Wat is dan nog het nut ervan vraag ik me af, bouw dan gewoon zonder garage e
    Een garage is vandaag, met hoge grondprijzen, kleine kavels en met de nadruk op compact bouwen overbodig geworden.

Ten eerste is het ruimte die per m2 gezien heel erg duur is, wetende dat een gemiddelde woning al snel 1000 tot 1200 euro per m2 kost.
    Diezelfde oppervlakte die men gebruikt voor een garage kan men immers gebruiken voor andere ruimten in onder te brengen, aangezien een garage meestal langs 1 of 2 'open' gevels gelegen is.

Mits een goed ontwerp komen de bergruimte in 'dode' hoekjes te zitten, plaatsen die voor andere ruimten niet geschikt zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Een garage is vandaag, met hoge grondprijzen, kleine kavels en met de nadruk op compact bouwen overbodig geworden.

Ten eerste is het ruimte die per m2 gezien heel erg duur is, wetende dat een gemiddelde woning al snel 1000 tot 1200 euro per m2 kost.
      Ik vind dat een aanvaardbare investering, wetende dat het goed dat erin staat een veelvoud van dat kost per m²

Comment

• En wat kan er gebeuren met dat goed als het onder een carport staat?
        En dat goed is niet bestand tegen buiten staan?

Ik blijf het ook zeer duur vinden, achteraf gezien (want ik heb zelf ook de fout begaan)

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Das misschien hetzelfde principe als:

"Als ik hoofdpijn heb en ik sla keihard met een hamer op mijn teen, doen voel ik geen hoofdpijn meer"
          Nono

Bedoel maar dat we nooit last hebben van lawaai door de carport.
          Maar positie carport hier is wel anders dan bij Nikske hé.
          Kan dus moeilijk voorspellen of het daar ook geen probleem gaat geven.
          Bovendien nogal persoonsgebonden, als ge 't hebt over geluidsoverlast.

Moest het wel zijn, kunt ge daar ook nog altijd iets aan doen

Comment

• M'n vrouw houdt van het getik van de regen. Ik eigenlijk ook. Maar ik besef het zelf nog niet helemaal.
            Maar bij hagel zal 't wel concerto in C major zijn

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              M'n vrouw houdt van het getik van de regen. Ik eigenlijk ook. Maar ik besef het zelf nog niet helemaal.
              Maar bij hagel zal 't wel concerto in C major zijn
              Hoop dat ir_fuel nu slaapt, maar ook dan enkel last van de velux

Met hevige regen krijg je wel een laagje stromend water op dat dak, wat dan zelf zorgt
              voor een 'dempende laag'. Misschien dat het hier aan ligt...
              Heb hier een helling van +/- 1.5 %

Comment

• Daarstraks was ik bij de Doe-het-zelver en heb toen het probleem van condensatie ook ff aangekaart. Daar stelt men dus ook voor om onderaan de metalen platen XPS-platen van 3cm dikte vast te lijmen.
                Of andere oplossing, het 'vals plafonnetje'.

Comment

• Vandaag werd net het hout geleverd

Dit weekend proberen de funderingen van de palen te gieten.
                  Iemand een suggestie? 30 breed, 40 lang, 40 diep per paal?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                    Daarstraks was ik bij de Doe-het-zelver en heb toen het probleem van condensatie ook ff aangekaart. Daar stelt men dus ook voor om onderaan de metalen platen XPS-platen van 3cm dikte vast te lijmen.
                    Of andere oplossing, het 'vals plafonnetje'.
                    Zo een vals plafonnetje lijkt me dan nog het properste.
                    Ik ben benieuwd, m'n dakplaten worden pas de eerste of tweede week van april geleverd.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Dit weekend proberen de funderingen van de palen te gieten.
                      Iemand een suggestie? 30 breed, 40 lang, 40 diep per paal?
                      Met beton zit ge dan op +/- 90 Kg per poot, dat moet voldoen hé.

Hier een pin van 100 waarvan +/- 20 bovengronds.
                      +/- 80 diep en vrij smal, iets van 25 op 25

Comment

• 25 op 25, is dat niet te smal?
                        Draagkracht krijg je toch eerder door een groot oppervlak?
                        De wrijfkracht van die 80 hoog is minder van tel dan de oppervlakte om te steunen dacht ik...
                        Ofwel moet ik weer naar 't scholeke

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Verdikke, nu wordt het moeilijk
                          Meer iets voor de bouwkundigen hier

Misschien onderschat ge wel die zijdelingse wrijving, als ge die pin met een zware
                          hamer in de stabilisé klopt. Totdat die muurvast zit hé ( hierboven beschreven ).

Neem een zware plaat met groot opp. en die kan idd. geen milimeter zakken.
                          Maar die kun je wel nog makkelijk liften...
                          Klop een lichte weipaal met klein opp. diep in de grond, dan kunt ge wel gaan graven om die nog eruit te krijgen.

Ben niet zeker maar denk toch dat de krachten van het gewicht op de fundering door gewicht carport
                          kleiner zijn dan de krachten door het 'lifteffect' op diezelfde fundering als (hevige ) wind onder het dak vrij spel krijgt.

Als ik mij niet vergis wordt dat principe gebruikt bij funderingen in drassige grond.
                          Met enkel een zwaar gewicht van groot opp. zal je huis (bv) gewoon kunnen gaan drijven in het water.
                          Met een onderfundering via (relatief) smalle palen, diep tot in de vaste ondergrong geklopt, voorkom je dat probleem.
                          Last edited by taiko; 28/03/2009, 10:10.

Comment

• omdat ik bouwkundige ben () en omdat ik weet dat lange palen in de grond op kleef werken, stelde ik die vraag

Ik ga eraan beginnen zie, remorkske volgeladen met 200 kg zand en 300kg grave, in de koffer 100kg cement.
                            M'n zoon zal 't zand en de grave alvast mengen terwijl ik de putjes graaf...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• funderingskes gegoten, paalhouders vastgezet en uitgelijnd.
                              Ik heb nog over

Morgen de lijnen uitzetten op de gevel en de muurverankeringen plaatsen, als ik tijd heb. Zaterdag vervolg, in de loop van de week foto's.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Zo een vals plafonnetje lijkt me dan nog het properste.
                                Ik ben benieuwd, m'n dakplaten worden pas de eerste of tweede week van april geleverd.
                                Beide, zowel XPS als vals plafonnetje. Nog beter.

Nee, ik ga, ergens in de zomer en als ik tijd heb, er waarschijnlijk XPS-platen tegen maken.

Comment

• Ik vraag mij af welke carport Steve van Temptation Island heeft gekregen!

Comment

• Vrijdag: Het hout is geleverd!
                                    Zaterdag: Zand en steenslag ook gehaald... goed voor 750 kg beton.

Even kijken waar ik de funderingen zal graven:

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Zondag:
                                      De positie van de palen uitzetten met koordjes + een hoogtepeil.

En ze zitten er allemaal in!

Vandaag, dinsdagavond: haken in de muur gevezen om de balken op te houden.

Woensdagavond wat palen verzagen
                                      Donderdag de eerste 5 palen rechtzetten en liggers monteren.

Zaterdag met de hulp van de overbuur en zijn zoon de boordplanken + gaten voor fietsenberging achteraan boren en daar ook starten.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Update:
                                        Woensdagavond:

Voorsprong

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• ... door techniek!!

ziet er al goe uit. leuk da je 't allemaal zef aanpakt!

Comment

Working...
                                          X