Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ah bon.

Wat kost dat feitelijk zo een vergunning?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Niet met buren die zelf alles illegaal zetten/doen en voor de rest constant op de loer liggen om een ander op vanalles en nog wat te pakken.
      Mijn vergunning heeft me veel geld gekost (en zeker als je ziet dat ik voor 2 stomme afwijkingen van de verkavelingswetgeving 100 euro extra heb mogen neerdokken) maar ben blij dat ik ze in mijn handen heb of ik had mijn carport nu al terug mogen afbreken.
      Vraag maar aan Wannes. Hij heeft hier ooit zijn carport te koop aangeboden omdat hij een brief vanwege een klacht van de buren had gekregen.
      Als die buren zelf vanalles illegaal doen, dan lapt ge ze d'r toch zelf bij he
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Ah bon.

Zoals ik dus al zei, in mijn geval 150 euro.
        50 euro voor de vergunning zelf + 2x 50 euro voor de 2 verplicht aangevraagde afwijkingen van de verkavelingswetgeving.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Als die buren zelf vanalles illegaal doen, dan lapt ge ze d'r toch zelf bij he
          Allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Comment

Allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.
            Als zij het u kunnen lappen, kunde gij hen dat ook terug lappen he (als ze iets gedaan hebben wat niet mag tenmiste).
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ah bon.

Ik heb 50 euro betaald voor een vergunning voor een aanbouw aan mijn huis van 30 vierkante meter Ik heb de plannen zelf getekend, ik heb wel geen enkele bouwbeperking waar ik ga wonen, buiten de normale beperkingen.

De wetgevingen voor carports en tuinhuizen en dergelijke (tot 50 vierkante meter) is trouwens aan het veranderen op dit moment. Je moet geen vergunning meer aanvragen maar je hebt een meldingsplicht, de gemeente moet reageren binnen 20 dagen na je melding, anders is het in orde (kan wel dat die alleen in Vlaanderen is )
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Ik heb 50 euro betaald voor een vergunning voor een aanbouw aan mijn huis van 30 vierkante meter Ik heb de plannen zelf getekend, ik heb wel geen enkele bouwbeperking waar ik ga wonen, buiten de normale beperkingen.

De wetgevingen voor carports en tuinhuizen en dergelijke (tot 50 vierkante meter) is trouwens aan het veranderen op dit moment. Je moet geen vergunning meer aanvragen maar je hebt een meldingsplicht, de gemeente moet reageren binnen 20 dagen na je melding, anders is het in orde (kan wel dat die alleen in Vlaanderen is )
                Voor een tuinhuis minder dan X m² en verder dan Y meter van de perceelsgrens heb je toch geen vergunning nodig dacht ik?

Comment

• Idd, 50 euro. En in mijn geval 100 euro extra voor 2 stomme afwijkingen waar ik niet onderuit kon.
                  Geldklopperij is het!

Comment

Voor een tuinhuis minder dan X m² en verder dan Y meter van de perceelsgrens heb je toch geen vergunning nodig dacht ik?
                    Geen idee, eerst mijn huis en dan een tuinhuis, carport, ...

Ik had deze week ergens gelezen dat minister Van Mechelen heel de boel aan het omgooien is.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Idd, 50 euro. En in mijn geval 100 euro extra voor 2 stomme afwijkingen waar ik niet onderuit kon.
                      Geldklopperij is het!
                      Ik was blij dat ik het voor 50 euro in orde had, als ik met een architect moest werken was ik een paar 1000 euro extra kwijt geweest

Met het nieuwe decreet gaat er meer onderscheid komen tussen koterij en echte bouwwerken precies
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• m'n dakplaten zijn geleverd, de dakgoten en toebehoren ook en de rail voor de schuifdeur ook.

En dan was het bang afwachten hoe die vochtabsorberende onderkant er nu ging uitzien...
                        Het is dus een wit-grijs vilten laagje dat er op zit. Wel mooi, en ziet er 'gezellig' uit

Als 't allemaal klaar is, neem ik eens een close-up foto.

En gelijk kleine kinders kon ik het niet laten om er reeds drie platen op te leggen en vast te zetten.
                        Ik alleen, drie keer een plaat van 1.05 op 3.6 m .... dat was niet evident, maar ze liggen er op

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Voor een tuinhuis minder dan 10 m² en verder dan 1 meter van de perceelsgrens heb je toch geen vergunning nodig dacht ik?
                          12345

Comment

12345
                            In Wallonië mag het tuinhuis groter zijn maar je moet wel verder van de perceelsgrens blijven

e)par propriété, la pose ou l'enlèvement d'un abri non destiné à un ou des animaux, d'une superficie maximale de 15,00 m2 dont la hauteur ne dépasse pas 2,50 m à la gouttière et 3,50 m au faîte, calculée par rapport au niveau naturel du sol, pour autant qu'elle se situe à l'arrière du bâtiment par rapport au domaine de la voirie et à 3,00 m au moins des limites mitoyennes;

Comment

In Wallonië mag het tuinhuis groter zijn maar je moet wel verder van de perceelsgrens blijven

e)par propriété, la pose ou l'enlèvement d'un abri non destiné à un ou des animaux, d'une superficie maximale de 15,00 m2 dont la hauteur ne dépasse pas 2,50 m à la gouttière et 3,50 m au faîte, calculée par rapport au niveau naturel du sol, pour autant qu'elle se situe à l'arrière du bâtiment par rapport au domaine de la voirie et à 3,00 m au moins des limites mitoyennes;
                              Klik.

Comment

Ik geloofde u wel hoor

Comment

Ik geloofde u wel hoor
                                  Nu ben ik zeker.

Comment

• Ik ben kapot...

50 m2 zelfdragende dakplaten gelegd ... Zo goed als alleen. Omhoogduwen, laten kantelen, draaien op 't gebinte en dan juist schuiven, zo 13x... met platen van 1.05mx3.60m en 1.05mx4.00m ...

Maar ze liggen!
                                    Eindelijk...

Zo goed als af dus.
                                    Nog todo:
                                    - enkele extra bouten door de dakplaten, de middelste liggen nog niet allemaal vast.
                                    - elektriciteit en verlichting
                                    - dakgoten verder monteren en aansluiten

Maar de schuifdeur staat er aan achteraan, en de auto staat eronder

Ik ben content van 't resultaat.
                                    Dit weekend foto's!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Nog een vraagje:
                                      ik twijfel om een bewegingssensor op de verlichting te zetten, maar onze kat slaapt veel onder en rond de auto. Die zal dus waarchijnlijk veel aanspringen 's nachts.
                                      Iemand suggesties?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Lage gevoeligheid instellen, dan zal een kat dat licht normaal niet doen aanspringen.;

En een extra schakelaar binnen, dan kan je het licht 's nacht volledig uitzetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          Nog een vraagje:
                                          ik twijfel om een bewegingssensor op de verlichting te zetten, maar onze kat slaapt veel onder en rond de auto. Die zal dus waarchijnlijk veel aanspringen 's nachts.
                                          Iemand suggesties?
                                          De kat wegdoen.

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                                          Lage gevoeligheid instellen, dan zal een kat dat licht normaal niet doen aanspringen.;

En een extra schakelaar binnen, dan kan je het licht 's nacht volledig uitzetten
                                          Idd.

Comment

Working...
                                          X