Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oh! uwen auto moest volgedruppeld zijn van de condens die keer dat je je dak zult openlaten onder uw carport

kat weg is ratjes en muisjes in de tuin
    (naast ons is een stuk grond met veel brol en bomen, struiken, ..., waar haast nooit iemand komt)

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      Oh! uwen auto moest volgedruppeld zijn van de condens die keer dat je je dak zult openlaten onder uw carport

kat weg is ratjes en muisjes in de tuin
      (naast ons is een stuk grond met veel brol en bomen, struiken, ..., waar haast nooit iemand komt)

Rood: wij hebben ook zo'n stuk naast ons maar daar wonen buren.

Comment

• Afgelopen nacht heeft m'n vrouw haar auto voor de eerste keer onder de carport geslapen!

Deze namiddag mocht de mijne er eens onder (met m'n koffer vol werkgerief, ideaal, m'n werkbak zo dicht bij mij)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• De condenshoudende laag:

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• het windverband, hoog nodig voor frontale wind, zoals die er wel eens is in deze doorgang!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ziet er goed uit.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• deurtje toe:

deurtje open:

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• 50 m2 dak:

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• __________________________

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik ben zeer tevreden.
                          Maar zeeeeeer moe.

Vandaag de goot er aan gehangen, nog niet aangesloten op de riolering, da's voor veel later.
                          En de rest van de platen vastgevezen.

edit: nogmaals extreme dank aan taico, aan wie ik heel wat afmetingen en tips te danken heb via zijn foto's
                          Last edited by Bompa; 10/04/2009, 21:57.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Knap werk.

Wat staat erop het papier bovenaan de carport? 'Hier waak ik!"?

Comment

• Is die viltlaag alles om te isoleren? Ik had fabrieksaf een dikkere isolatie verwacht.

Heb er eerder al eens aan gedacht of het eventueel niet mogelijk zou zijn om in mijn geval er een isolerende stof tegen te maken maar dacht altijd dat het niet dik genoeg zou zijn. Misschien toch nog eens in deze richting op zoek gaan ipv naar XPS platen.
                              Iemand wist me verleden week ook nog te vertellen dat zelfs de XPS platen nog voor wat condens kunnen zorgen. Dus hier sta ik nu ook al niet meer zo positief tegenover.

Comment

• bovenaan de carpport hangt mijn bouwvergunning, omdat ik het beu was dat passanten het lef hadden om te vragen of ik dat heb moeten aanvragen.

Die viltlaag is anti-condens en geluiddempend tegen regen en hagel.
                                Die laag neemt tot 800g vocht per m2 op, da's bijna een liter. Dit mag alleen maar bij niet-gesloten carports, want in de loop van de dag moet dat door verluchting weer zijn vocht kunnen verliezen.
                                Ik heb 12eur/m2 betaald voor de platen met anti-condens. Standaardplaten zijn een 8 eur/m2.

Dankzij jullie ben ik dat te weten gekomen van die condens, en zo ben ik op zoek gegaan en heb ik dit aangeboden gekregen van twee verschillende leveranciers als oplossing.

En 't is nog mooi ook

Je moet dus echt wel iets hebben dat het vocht kan vasthouden. Ofwel de temperatuur hoger houdt dan het dauwpunt van water. Ik kan dus mij wel inbeelden dat de xps-isolatielaag te veel in de vrije lucht zit zodat ze de temperatuur niet voldoende hoog kan houden. In mijn tuinhuis heb ik zo van die platen met isolatie en alu-folie eronder, maar da's een afgesloten geheel dus daar heb ik geen probleem met condens.
                                Last edited by Bompa; 11/04/2009, 06:20.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• @Nikske

een serieuze verbetering naar bergruimte toe , met die fietsenstalling /berging daarbij

ivm die bouwvergunning , toen wij bouwden heeft mijn vergunning hier geen enkele dag uitgehangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                    Is die viltlaag alles om te isoleren? Ik had fabrieksaf een dikkere isolatie verwacht.

Heb er eerder al eens aan gedacht of het eventueel niet mogelijk zou zijn om in mijn geval er een isolerende stof tegen te maken maar dacht altijd dat het niet dik genoeg zou zijn. Misschien toch nog eens in deze richting op zoek gaan ipv naar XPS platen.
                                    Iemand wist me verleden week ook nog te vertellen dat zelfs de XPS platen nog voor wat condens kunnen zorgen. Dus hier sta ik nu ook al niet meer zo positief tegenover.
                                    Je hebt fabriek-af geplooide staalplaten met een PUR (Polyurethaan-isolatie) laag langs de binnenzijde. Het voordeel van PUR en bij uitbreiding alle XPS-soorten is dat het gaat om geëxtrudeerde isolatie, gespoten door een 'mond' dus. Het hele isolatiepakket heeft gesloten cellen die geen vocht kunnen opnemen.

'k Ben momenteel in Frankrijk loodsen aan 't bekleden met zo'n 170.000m2 van die platen .

De tegenpool van XPS is het zogenaamde EPS. Het geëxpandeerd polystyreen, in de volksmond 'piepschuim'. Deze hebben wel 'open cellen' (met lucht in) welke bij een hoge relatieve vochtigheid gevuld worden met damp en dus ook opnieuw gaan condeseren.

Die viltlaag lijkt me interessant maar ik heb wel m'n vragen bij 'natte dagen' zonder veel wind. Het vochtige vilt heeft zal volgens mij in bepaalde perioden niet volledig kunnen uitdrogen. Als dat de nacht nadien opnieuw een hoeveelheid vocht moet opnemen en verzadigd geraakt zullen er opnieuw waterdruppels ontstaan.

Comment

• dat denk ik ook, maar voor die weinige keren dat dat voorkomt wou ik het wel riskeren ...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Knap gedaan!

Comment

• Schoon werk man!

Comment

Working...
                                          X