Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Katten hebben een hekel aan planten die citroengeur verspreiden:

* Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek)
    * Dictamnus (vuurwerkplant)
    * Aloysia triphylla (citroenverbena)

Dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Zijn d'r zo geen zaken waar katten die van houden die je in de buurt van de wagen kan plaatsen zodat ze daar dan niet aan komen?
      Een hond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Zijn d'r zo geen zaken waar katten die van houden die je in de buurt van de wagen kan plaatsen zodat ze daar dan niet aan komen?
        vergif
        2012 E92 Bmw 335i DKG
        1991 E30 320i

Comment

• Voila, dak van mijn carport is sinds vandaag volledig geïsoleerd met piepschuim. Heb me best geamuseerd.

Last edited by ; 01/10/2009, 21:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Een hond?

hebben wij ook, maar of die zich er iets van aantrekt
            we hebben thuis een home made carport, zelf materiaal gezorgd en knutselen maar.
            Zal morgen eens foto's posten

Comment

• zeeeer proper werk, w3nneke!
              Schoon langs de lijntjes geknipt

alleen, ik wil niet weten hoeveel bollekes isomo er nog in jouw haar hangen

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                zeeeer proper werk, w3nneke!
                Schoon langs de lijntjes geknipt

alleen, ik wil niet weten hoeveel bollekes isomo er nog in jouw haar hangen
                Thx! Ben in zulke zaken een beetje perfectionistisch aangelegd. Het was soms millimeter per millimeter afsnijden.

En helemaal geen bollekes isomo in mijn haar. Ben vandaag naar de kapster geweest. Dus dat is ook al opgelost.

Comment

• Carport / Overdekt Terras

Achter onze woning staat er een losse garage met plaats voor 1 wagen. Vermits we 2 wagens hebben zou het leuk zijn ze allebei een mooi plaatsje te kunnen bieden. Daarom dacht ik om tegen de garage aan de zijkant een carport te plaatsen welke ook dienst zou kunnen doen als overdekt terras.
                  Voorwaarden zijn wel dat het een vrij open constructie is omdat anders elk zicht naar de tuin wordt ontnomen. En bij voorkeur zouden de zijkanten afsluitbaar moeten zijn indien de carport als overdekt terras wordt gebruikt.

Heeft iemand zoiets thuis staan of weet waar ik daarvoor terecht kan ? Fotos ?
                  Welke ondergrond wordt er dan gebruikt ? Het liefst zou ik een hardhouten ondergrond zien, maar met een leeggewicht van 2.3 ton is dat mss niet aangeraden.

Iemand ideeen ?
                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• kijk eens hier in dit topic, ik heb m'n eigen carport met aanhorende fietsenberging ontworpen. De scheiding tussenbeide is met verschuifbare windpanelen.

edit:
                    zie http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=163 en wat posts op de vorige / volgende pagina's.
                    Als je meer info wenst, vraag gerust!
                    Last edited by Bompa; 15/04/2010, 10:38.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

kijk eens naar het carport-topic, ik heb m'n eigen carport met aanhorende fietsenberging ontworpen. De scheiding tussenbeide is met verschuifbare windpanelen.

edit:
                      zie http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=163 en wat posts op de vorige / volgende pagina's.
                      Als je meer info wenst, vraag gerust!
                      Hmmm interessant in alle geval met die wegschuifbare panelen, dat gaat een beetje in de richting van wat ik zoek. Ik zou waarschijnlijk eerder met verandabeplating werken ipv metalen panelen omdat anders het zicht van de tuin nogal ontnomen wordt. Ik ga die fotos in allegeval ven heel dichtbij bekijken

Edit: Thx Mods voor het verplaatsen ven het topic. Had gezocht maar geen carport topic direct gevonden
                      Last edited by MaXX99; 15/04/2010, 10:30.
                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• verdomme, heb nu ook m'n post moeten aanpassen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Milj**r Nikske .... ik heb hier heel dat topic met interesse doorgespit .... zo een ferme carport jong! Geen goesting om nog een te zetten
                          Ga toch eens ons madam serieus moeten overtuigen dat dat wel beter is dan dat tuinpavilioentje dat ze wil

Comment

• daar valt over te klappen
                            Op een weekend staat dat spel recht, op m'n eentje.

Zit wel redelijk wat voorbereiding en tekenwerk in, dat laatste is nodig voor de bestelling en om fouten bij uitvoering te vermijden.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• zelf ook eens checken of mijn tekenprogramma nog werkt en eens beginnen aan een ontwerp voor een carport voor hier thuis.
                              zelf rechtzetten is geen probleem.
                              tegenwoordig zou je ook geen vergunning meer nodig hebben tot 30m² ofzo?
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Ik ben al de vrouw des huizes al enkele maanden aan het kneden
                                Nog een beeteke zagen en da komt wel in orde lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  Die viltlaag lijkt me interessant maar ik heb wel m'n vragen bij 'natte dagen' zonder veel wind. Het vochtige vilt heeft zal volgens mij in bepaalde perioden niet volledig kunnen uitdrogen. Als dat de nacht nadien opnieuw een hoeveelheid vocht moet opnemen en verzadigd geraakt zullen er opnieuw waterdruppels ontstaan.
                                  en meteen een update: na 1j zowat alle weersomstandigheden meegemaakt te hebben, geen enkele keer condens gehad

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                    zelf ook eens checken of mijn tekenprogramma nog werkt en eens beginnen aan een ontwerp voor een carport voor hier thuis.
                                    informeer je maar goed. Waarvan sprake is in de pers is nog geen wettelijke zekerheid.

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                    Ik ben al de vrouw des huizes al enkele maanden aan het kneden
                                    Nog een beeteke zagen en da komt wel in orde lol
                                    als 't zo ver is, roep zeker en vast maar vrijblijvend m'n hulp he!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

als 't zo ver is, roep zeker en vast maar vrijblijvend m'n hulp he!
                                      Thx Ga eens een carport fotosoepen op een foto van de tuin en bestaande garage denk ik , kwestie van echt eens te visualeren ....

Het grootste struikelblok blijft het zicht naar de tuin eigenlijk. We hebben een half-open bebouwing met een aanbouw achter de veranda en aan de andere kant losstaand de garage en daarachter dan pas de tuin eigenlijk.
                                      Last edited by MaXX99; 15/04/2010, 23:00. Reden: amai zo typfouten :)

Comment

• valt allemaal op te lossen, zeker als je het zelf zet, dan kan je alles zelf maken zoals je wil.
                                        Post anders eens wat foto's van de situatie?

Als 't moet kan ik een cad-model inpassen op een bestaande foto, maar da's wel wat werk.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                          zelf ook eens checken of mijn tekenprogramma nog werkt en eens beginnen aan een ontwerp voor een carport voor hier thuis.
                                          Wij gaan ook iets zetten maar denk dat de buur er niet content mee zal zijn

Comment

Working...
                                          X