Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jakkel, heb je daar een foto van? Is dat een zelf gegoten sokkel?
    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
      Jakkel, heb je daar een foto van? Is dat een zelf gegoten sokkel?
      Ik zal morgen eens een foto posten. Sokkel is zelf gegoten in een bekisting van multiplex plaat (30cm x 30, +/- 40 diep).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        Jakkel, heb je daar een foto van? Is dat een zelf gegoten sokkel?
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik zal morgen eens een foto posten. Sokkel is zelf gegoten in een bekisting van multiplex plaat (30cm x 30, +/- 40 diep).
        Hoogte kan je regelen door de centrale zeskantige moer (as) te verdraaien. De schroefdraadstang aan de ene kant is linkse draad, aan de andere rechtse.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          fout.

Die 3 m slaat op wanneer je een architect nodig hebt.
          Maar een carport met een hoogte van 3,5m mag perfect. (indien de plaatselijke regels niet strenger zijn).
          dat was bedoeling van mijn bericht (en ook van de vraagsteller ?)
          wat mag zonder architect?
          - tot 3 meter
          - meer dan 3 meter, na bouwvergunning, met medewerking architect

of vergis ik mij?

Comment

• juist

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Hier zou thuis ook ooit een carport moeten komen, zeker als er een derde wagen komt.
              Intressant topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Hoogte kan je regelen door de centrale zeskantige moer (as) te verdraaien. De schroefdraadstang aan de ene kant is linkse draad, aan de andere rechtse.
                Bedankt voor de foto.

'k denk dat dit een betere keuze zal zijn dan die metalen satéstokjes.
                Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Carport

Sorry mensen, maar je zult toch met betere onderbouwde argumenten moeten afkomen om mij te overtuigen dat een "afdak" warmer is dan een gesloten ruimte.
                  Met andere woorden, als ik in mijn tuin onder de pergola ga staan is het warmer dan er naast?

Kom nou, een beetje logica graag.

Ik kan er in komen dat een carport de auto zal beschermen tegen regen (niet tegen vocht), tegen vallende bladeren, tegen vogelpoep en directe zon. Maar dan houdt het bij mij technologisch gezien op.

Een ruimte voorzien van maxium 2 'muren' kan geen temperatuur vasthouden.

Ik zou een carport wel handig vinden om bovenermelde redenen, en ik kan in en uitladen zonder nat te worden. Ik kan mijn wagen ook kuisen terwijl het regent .... enfin ik zie er voordelen in maar zeker geen temperatuursverhoging, dat is natuurwetenschappelijk onmogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hemail Bekijk Berichten
                    Sorry mensen, maar je zult toch met betere onderbouwde argumenten moeten afkomen om mij te overtuigen dat een "afdak" warmer is dan een gesloten ruimte.
                    Met andere woorden, als ik in mijn tuin onder de pergola ga staan is het warmer dan er naast?

Ik kan er in komen dat een carport de auto zal beschermen tegen regen (niet tegen vocht), tegen vallende bladeren, tegen vogelpoep en directe zon. Maar dan houdt het bij mij technologisch gezien op.

Een ruimte voorzien van maxium 2 'muren' kan geen temperatuur vasthouden.

Ik zou een carport wel handig vinden om bovenermelde redenen, en ik kan in en uitladen zonder nat te worden. Ik kan mijn wagen ook kuisen terwijl het regent .... enfin ik zie er voordelen in maar zeker geen temperatuursverhoging, dat is natuurwetenschappelijk onmogelijk.
                    Een verlaging van temperatuur van een object gebeurt door het afgeven van straling.

Wanneer je die straling tegenhoudt, dan reflecteert die straling, kan niet ontsnappen, er kan geen afkoeling plaatsvinden: je isoleert de warmte.

Dus: een dakje, of een parasol, of eender wat, zorgt ervoor dat geen straling kan ontsnappen naar boven toe, wat dus de afkoeling tegengaat.

Op een grotere schaal is dat ook waarom het warmer is wanneer het bewolkt is, en waarom het tijdens een bewolkte nacht niet zo sterk afkoelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                      Scheelt een pak. Ik heb thuis een afdak boven mijn terras, en daar kan je veel langer blijven zitten dan ernaast.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hemail Bekijk Berichten
                      dat is natuurwetenschappelijk onmogelijk.
                      DDke toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hemail Bekijk Berichten
                        Ik kan er van mee spreken. Mijn terras is deels overdekt met een pergola (een veredeld afdak zeg maar), eentje van 8m op 4m. Daaronder is het dus inderdaad warmer dan ernaast hoor.

Comment

Oftewel:
                          Theorie-nerd:

Ervaringsdeskundige:
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hemail Bekijk Berichten
                          je zult toch met betere onderbouwde argumenten moeten afkomen

Diene mens vraagt nen uitleg. Ne pseudo-natuurwetenschappelijke uitleg. Niet: 'ja toch, want ik vind dat ook'

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ik kan er van mee spreken..

Dat is zoals:

Op aarde bevat de lucht +-21% zuurstof, wat ons organisme nodig heeft om in leven te blijven.

"Ik kan er van mee spreken. Bij mij thuis..."

Comment

Sorry ze, maar iemand die email met een "H" schrijft en in zijn eerste post op een forum dit zet:

en dit:

die mag al blij zijn dat Jakkel en ik de moeite doen om te antwoorden
                            Hij mag vooral blij zijn dat hij niet in discussie treedt met Jakkel.

Comment

• Ik ken enkel "Shemale".. Wat is een Hemail?
                              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                Ik ken enkel "Shemale".. Wat is een Hemail?
                                Hmm, zo had ik het nog niet bekeken.

He-man is dus een pleonasme?

Comment

Working...
                                X