Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop oude wartburg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Is deze Wartburg al eens in Belgie ingeschreven?
    Zo ja, tracht te traceren wie de vorige eigenaar is en stuur een mail naar de keuring ivm dit probleem. Naar mijn gedacht is het absoluut zonder enige uitzondering onmogelijk een wagen zonder papieren in te schrijven. ook niet als oldtimer.

Zelf heb ik een trabant 601 - die 10 jaar lang in een ieperse showroom gestaan heeft - gekocht.
    Wagen had was nog nooit ingeschreven in Belgie maar had wel duitse papieren.

Het probleem hierbij is dat voor inschrijving in belgie (ook als oldtimer) een stempel nodig is van de importeur. In ons geval hadden wij hierbij immens veel geluk aangezien dat deze wagen 10 jaar geleden ingevoerd was door het toenmalige Cardoen. Maar als de importeur niet meer bestaat ben je evenzeer gescheten als wanneer je gewoon geen papieren hebt.

Als je de stempel van de importeur hebt is het daarna gewoon een kwestie van naar de douane te gaan.

Laat gewoon de verkoper zorgen voor papieren en stempels!!

Comment

Ik heb er deze week toevallig ééntje gespot in Polen. De rottigheid en onbetrouwbaarheid stralen er zo af

Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Prachtig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
          Ik heb er deze week toevallig ééntje gespot in Polen. De rottigheid en onbetrouwbaarheid stralen er zo af

Zo moet ne wartburg zijn! die is opgemaak in oorspronkelijke staat?!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
            Is deze Wartburg al eens in Belgie ingeschreven?
            Zo ja, tracht te traceren wie de vorige eigenaar is en stuur een mail naar de keuring ivm dit probleem. Naar mijn gedacht is het absoluut zonder enige uitzondering onmogelijk een wagen zonder papieren in te schrijven. ook niet als oldtimer.

Zelf heb ik een trabant 601 - die 10 jaar lang in een ieperse showroom gestaan heeft - gekocht.
            Wagen had was nog nooit ingeschreven in Belgie maar had wel duitse papieren.

Het probleem hierbij is dat voor inschrijving in belgie (ook als oldtimer) een stempel nodig is van de importeur. In ons geval hadden wij hierbij immens veel geluk aangezien dat deze wagen 10 jaar geleden ingevoerd was door het toenmalige Cardoen. Maar als de importeur niet meer bestaat ben je evenzeer gescheten als wanneer je gewoon geen papieren hebt.

Als je de stempel van de importeur hebt is het daarna gewoon een kwestie van naar de douane te gaan.

Laat gewoon de verkoper zorgen voor papieren en stempels!!
            Ja, dat is miss één van de betere oplossingen, dat de verkoper dat in orde brengt.
            Hopelijk dat hij dat wil doen, want ge vind er ni veel andere!
            Last edited by ; 30/03/2009, 22:20.

Comment

Duitsland kijken is ook een optie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chummy dj Bekijk Berichten
                voor info aangaande wartburg,bel ff naar Achiel Olbrechts 015 76 08 04
                deze man is een echte kenner...
                Hij is vooral een "kenner die overal geld wil uitslaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikke_jerre Bekijk Berichten
                  zal ik zeker eens doen!! bedankt!!
                  ik ben vandaag naar hem gegaan, en hij gaat wrs eens mee naar de auto zien die ik wil kopen..
                  en ja, hij weet er veel vanaf!
                  bedankt voor de tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie Bekijk Berichten
                    Hij is vooral een "kenner die overal geld wil uitslaan...
                    ja zo goed ken ik hem niet,weet alleen dat hij met wartburg en trabantjes bezig is....

Comment

Ivm met papieren moet de oorspronkelijke eigenaar naar het politiebureau in zijn streek gaan een een aangifte (PV) van verlies laten opstellen. Dan kunt ge ook verder om nieuwe papieren te krijgen via den invoerder / fabrikant.

Op de keuring kan je het voertuig laten nakijken op chassisnummer als hij ooit al aangeboden geweest is. Weet niet of ze dat 'zomaar' doen maar heb een familielid die op de autokeuring werkt en heb mijn vorige auto laten nakijken toen de verkoper afkwam met 'vorige eigenaar was nen oude mens' enz... Bleek toen te kloppen!

Als het om daily te gebruiken is zou ik eerder voor nen Toyota Corolla of Mazda 323 van 10 jaar oud gaan zenne!
                      Last edited by ; 01/04/2009, 21:16.

Comment

Ik zou gaan voor zo'n stationwagen, nog 10x dikker!
                        Die letzten Worte ...
                        ... eines Diesel-Fahrers:
                        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                        W201 BENZIN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThrillMe Bekijk Berichten
                          Ivm met papieren moet de oorspronkelijke eigenaar naar het politiebureau in zijn streek gaan een een aangifte (PV) van verlies laten opstellen. Dan kunt ge ook verder om nieuwe papieren te krijgen via den invoerder / fabrikant.

Op de keuring kan je het voertuig laten nakijken op chassisnummer als hij ooit al aangeboden geweest is. Weet niet of ze dat 'zomaar' doen maar heb een familielid die op de autokeuring werkt en heb mijn vorige auto laten nakijken toen de verkoper afkwam met 'vorige eigenaar was nen oude mens' enz... Bleek toen te kloppen!

Als het om daily te gebruiken is zou ik eerder voor nen Toyota Corolla of Mazda 323 van 10 jaar oud gaan zenne!
                          Probleem bij deze redenering. Naar mijn weten is wartburg nooit in België ingevoerd geweest, en als dat dan al het geval was zal de invoerder niet echt meer bestaan me dunkt.

En de keuring heeft sowieso papieren nodig, anders beginnen ze er gewoonweg niet aan.

Comment

Probleem bij deze redenering. Naar mijn weten is wartburg nooit in België ingevoerd geweest, en als dat dan al het geval was zal de invoerder niet echt meer bestaan me dunkt.
                            Ja dan zit ge idd met een probleem als er geen gegevens meer voorhanden zijn en ge een duplicaat nodig hebt. Mogelijk nieuwe roze kaart aanvragen, zal toch ergens gegevens zijn als tem al rondgereden heeft in België?

Comment

Kan je trouwens ook niet gewoon een rotte wartburg kopen met papieren en gewoon het chassisnummer veranderen op diegene in goede staat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThrillMe Bekijk Berichten
                                Ja dan zit ge idd met een probleem als er geen gegevens meer voorhanden zijn en ge een duplicaat nodig hebt. Mogelijk nieuwe roze kaart aanvragen, zal toch ergens gegevens zijn als tem al rondgereden heeft in België?
                                ja dat weet ik ni..
                                der hangt wel een nummerplaat op, ma de niet-eigenaar zegt dat da ni de juiste is??
                                is dus een beetje mysterieus, ma als hij een verlies van papieren kan laten zien is da voor mij OK. of ni?

Comment

Kan je trouwens ook niet gewoon een rotte wartburg kopen met papieren en gewoon het chassisnummer veranderen op diegene in goede staat?
                                  maar dan zit ge miss me een gestolen auto. Ik ga ni foefelen.

Comment

En de keuring heeft sowieso papieren nodig, anders beginnen ze er gewoonweg niet aan.
                                    Ik denk dat Wartburg vroeger door Pierreux ingevoerd werd, dat was ergens in WaalsBrabant maar weet niet juist waar. (Had vroeger ne gebuur die ne Wartburg had en ik meen me te herinneren dat er Ets. Pierreux opstond).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikke_jerre Bekijk Berichten
                                      maar dan zit ge miss me een gestolen auto. Ik ga ni foefelen.
                                      zowieso ga je ergens moeten foefelen als je geen papieren hebt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat Wartburg vroeger door Pierreux ingevoerd werd, dat was ergens in WaalsBrabant maar weet niet juist waar. (Had vroeger ne gebuur die ne Wartburg had en ik meen me te herinneren dat er Ets. Pierreux opstond).
                                        toch? Ik had er geen idee van aangezien ik nog niet geboren was natuurlijk

Maar in elk geval is het onmogelijk om een stempel van de importeur te verkrijgen.

Tenzij ja, zoals in mijn geval, idioot veel geluk blijkt te hebben ( invoerder was blijkbaar cardoen )

Comment

Zaterdag een praatje gemaakt met Olbrechts en dat is een symphatieke man!
                                          www.opelklassiek.be

Comment

Working...
                                          X