Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Woofer rechtstreeks op radio aansluiten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Woofer rechtstreeks op radio aansluiten?

Hey iedereen!

Ik ben dus een noob op vlak van auto Ik zou graag een subwoofer installeren, nu mijn volgende vraag:

Kan ik deze rechtstreeks aansluiten op mijn radio (aangezien mijn radio een aansluiting heeft voor een woofer: radio : http://www.kenwood.be/nl/products/ca.../KDC-W4041A/)?

Moet een woofer op de batt worden aangesloten?

Indien ik de woofer rechtstreeks op de radio aan kan sluiten, wat is dat het nut van een versterker?

Mss nogal een paar domme vragen maja... die moete er ook zijn e

Grtz

Jiri

versterker is nodig voor een grote subwoofer en waarschijnlijk ook aan te raden voor een kleinere. maar ik ken er zelf ook niet veel van

Comment

Nee dat gaat niet.

Je kan wel een subwoofer uitgangn hebben ja, dat klopt. Maar daar sluit je je versterker op aan en je sub dan op je versterker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
        Nee dat gaat niet.

Je kan wel een subwoofer uitgang hebben ja, dat klopt. Maar daar sluit je je versterker op aan en je sub dan op je versterker
        Van je batterij één rode kabel voeding naar je versterker
        Eén aardingskabel van je versterker naar chassis
        Eén kabel van je subwoofer uitgang van je radio naar de versterker
        Twee kabels van je versterker naar je subwoofer
        en gedaan

neem dat je woofer 700w rms is dan neem je een versterker die 600w rms produceert zo kan je de uw subwoofer nooit kapot spelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof D Bekijk Berichten
          neem dat je woofer 700w rms is dan neem je een versterker die 600w rms produceert zo kan je de uw subwoofer nooit kapot spelen
          Fout.

Bij volledige uitsturing van die 600W versterker ga je je 700W woofer stuk maken hoor, ook al kan die speaker in principe een hogere belasting aan. Als je die versterker alles gaat laten geven, dan zal 'ie klippen (afvlakking hoge en lage golfsignalen) en dan zal je de spoelen van je speakers doorbranden.
          Beter is een amp te nemen die toch ruim boven de belastbaarheid van de speaker kan geven, en die amp dan in te stellen opdat 'ie nooit meer zou uitsturen dan de speaker aankan. Zo haal je 't maximum uit je subwoofer, en dat zonder een vervormd signaal en dus met een veel kleinere kans op schade.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Hallo reeds een oud topic maar kom er zelf niet uit.
            Ik vond in mijn wagen een kastje die ik denk toe te horen aan de originele ingebouwde maar verdwenen zijnde sub woofer.
            zie hieronder , is dit voldoende om de sub aan te sluiten op de radio en hoe doe ik dat, of ontbreekt er nog iets.
            Alvast bedankt

Comment

Das een aftermarket high/low convertor. Daar kan je idd een versterker voor een subwoofer op aansluiten.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                Das een aftermarket high/low convertor. Daar kan je idd een versterker voor een subwoofer op aansluiten.
                Dikke shit is dat. (dat convertorke bedoel ik hé)
                Last edited by Maurice P.P.; 06/03/2016, 11:01.

Comment

Working...
                X