Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een auto kopen? Ga naar Polen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
    Mits dat ik aan da pools niet aan uitkan, ben ik maar full option gegaan en alles aangevinkt

Een full option Insignia ST Cosmo 2.0 Turbo, kost mij in Polen, 160.900zl

160.900 - 22% = 125.502

125.502 + 21% = 151.857,42

En nu m'n vraag, 151.857,42zl, hoeveel euro is dat?
    Aan de koers van vandaag 34202,12 euro. (1euro = 4,44 Zl)
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Aan de koers van vandaag 34202,12 euro. (1euro = 4,44 Zl)

Das zomaar even een verschil van 10.000€

Comment

meer of minder?
        want een opel van 44K ?
        wimoptiek.be op

Comment

Vandaar dit topic waarschijnlijk
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Zo wordt het plots wel zeer intressant om een nieuwe auto in Polen te gaan halen

Allee anders gezegd, als ik ne nieuwe koop, zal die uit Polen komen...

Comment

Zo wordt het plots wel zeer intressant om een nieuwe auto in Polen te gaan halen

Allee anders gezegd, als ik ne nieuwe koop, zal die uit Polen komen...
              Ga hier eens met een dealer onderhandelen over de prijs het verschil zal heel wat kleiner worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Ga hier eens met een dealer onderhandelen over de prijs het verschil zal heel wat kleiner worden
                Ik denk dat die dealer er al 5K zou afdoen dat die al zéér genereus is...

Dan blijft POlen nog steeds 5k goedkoper...

Comment

en er was nog iets met btw op invoer.
                  wimoptiek.be op

Comment

Ik denk dat die dealer er al 5K zou afdoen dat die al zéér genereus is...

Dan blijft POlen nog steeds 5k goedkoper...
                    Dan is Opel dom bezig.

Die kortingen moeten veel hoger liggen. Bijna zeker van.

In die prijsklasse krijg je bij Renault iets van een 9k korting bvb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Dan is Opel dom bezig.

Die kortingen moeten veel hoger liggen. Bijna zeker van.

In die prijsklasse krijg je bij Renault iets van een 9k korting bvb
                      Dude, jij spreekt over kortingen van 20%

Comment

VW scirocco 2.0tdi zwart met truffelleer interieur
                        automatische airco
                        cruise control
                        en nog wat leuke opties
                        €25000 (iets minder)

hier in belgie

€30 000 met minder opties

Ik snap niet waarom mensen nog HIER een nieuwe auto zouden kopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten

Ik snap niet waarom mensen nog HIER een nieuwe auto zouden kopen...
                          Ik zou het, net als veel andere mensen niet direct zien zitten om in Polen een auto te bestellen en hem dan nog zelf te gaan halen. Moest je zelf Pools kunnen spreken of een kennis hebben die dat kan ligt de situatie heel anders natuurlijk...

Comment

Dude, jij spreekt over kortingen van 20%
                            Ja, weet ik.

Ik weet wat we op onze Espace gekregen hebben van korting hoor

Zou het raar vinden als Opel nu geen grotere kortingen geeft dan Renault 2 jaar geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk Berichten
                              Ik zou het, net als veel andere mensen niet direct zien zitten om in Polen een auto te bestellen en hem dan nog zelf te gaan halen. Moest je zelf Pools kunnen spreken of een kennis hebben die dat kan ligt de situatie heel anders natuurlijk...
                              Ge moet toch al heel slecht uwe plan kunnen trekken om voor die €10000 dat je kan uitsparen, niet ff de moeite te doen, desnoods ff een poolse zoeken op kapaza :p en vragen om te vertalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk Berichten
                                Klopt natuurlijk, maar van de andere kant is Polen ondertussen toch ook wel niet meer het land van ten tijde van de Berlijnse muur. De meeste merkvertegenwoordigingen zijn met prachtige garages, zeker in grote steden, goed vertegenwoordigd. Tegen de Duitse grens (Szczecin, Poznan) wordt men zeker in het Engels of Duits verwelkomd. Vooral ook door het groot aantal Duitsers die naar daar afzakken voor een nieuwe auto. Hoelang dit nog gaat duren is een andere vraag als men weet dat de Zloty vandaag 4,44 per Euro staat en vorig jaar nog 3,2. Dus het verschil zit zich vooral in de momentele wisselkoers. Vanaf 2011 of 2012 komt de Euro eraan en dan is het mooie liedje uit. Momenteel is het dus zeker te overwegen om een koopje te doen

Comment

Mits dat ik aan da pools niet aan uitkan, ben ik maar full option gegaan en alles aangevinkt

Een full option Insignia ST Cosmo 2.0 Turbo, kost mij in Polen, 160.900zl

160.900 - 22% = 125.502

125.502 + 21% = 151.857,42

En nu m'n vraag, 151.857,42zl, hoeveel euro is dat?
                                  fout, 160900 - 22% btw = 131885
                                  dus in België= 131885 + 21% = 159.581 zlotykes
                                  = 35.193 euro's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                    fout, 160900 - 22% btw = 131885
                                    dus in België= 131885 + 21% = 159.581 zlotykes
                                    = 35.193 euro's
                                    Lol, oftewel is mijn rekenmachine kapot, ofwel die van u

Comment

Lol, oftewel is mijn rekenmachine kapot, ofwel die van u
                                      Gij kunt niet rekenen.
                                      Je mag de BTW niet aftrekken van de verkoopprijs, je moet de BTW optellen bij de prijs exclusief BTW.
                                      Mbman heeft dus gelijk.

Dus 131.885 + 22% BTW = 160.900
                                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

151.857,52 Zloty is aan de koers van vandaag 31.996,9279 €.

Volgens
                                        deze site toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                          Gij kunt niet rekenen.
                                          Je mag de BTW niet aftrekken van de verkoopprijs, je moet de BTW optellen bij de prijs exclusief BTW.
                                          Mbman heeft dus gelijk.

Dus 131.885 + 22% BTW = 160.900
                                          Achja, just

*neemt met z'n rechterhand z'n achterhoofd vast en slaat zichzelf tegen de bureau... *

Comment

Working...
                                          X