Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een auto kopen? Ga naar Polen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_in_polo_2 Bekijk Berichten
    Hoe zit dat hier?

Heb een occasie BMW zien staan in polen voor 15000 euro.
    Zelfde staat hier voor 22500 euro

Heb een Pool die mij wel wil helpen.

Doen, of niet?
    Tjah, als het echt misloopt ben je 15K kwijt, in Polen wordt de wet nogal vrij flexibel geinterpreteerd he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_in_polo_2 Bekijk Berichten
      Hoe zit dat hier?

Heb een occasie BMW zien staan in polen voor 15000 euro.
      Zelfde staat hier voor 22500 euro

Heb een Pool die mij wel wil helpen.

Doen, of niet?
      De Poolse Zloty (PLN) staat momenteel niet zo sterk dus momenteel kan je daar interessante deals doen, ik zou niet weten waarom je het niet zou doen als de wagen je aanstaat, 't is natuurlijk wel direct een eindje rijden om er om te gaan maar als je bvb. een auto in Berlijn zou vinden of zo is 't ook direct een pak rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
      Tjah, als het echt misloopt ben je 15K kwijt, in Polen wordt de wet nogal vrij flexibel geinterpreteerd he
      Ik zit vaak genoeg in Polen en wat je hier nu weer uitkraamt is onzin en weer op niks gebaseerd behalve op de gebruikelijke clichés.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        Ik zit vaak genoeg in Polen en wat je hier nu weer uitkraamt is onzin en weer op niks gebaseerd behalve op de gebruikelijke clichés.
        Aja, is dat zo ? Ik was al in verschillende Oost-Europese landen, toen jij nog in je pampers zat (letterlijk). Je HOOPT dat het gebaseerd is op cliches, maar daar vergis je u deftig. Maak uzelf niks wijs, en probeer u te verdigen met argumenten, ipv persoonlijke aanvallen die op niks gebaseerd zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
          Aja, is dat zo ? Ik was al in verschillende Oost-Europese landen, toen jij nog in je pampers zat (letterlijk). Je HOOPT dat het gebaseerd is op cliches, maar daar vergis je u deftig. Maak uzelf niks wijs, en probeer u te verdigen met argumenten, ipv persoonlijke aanvallen die op niks gebaseerd zijn.
          Volgens mij hoef je niet in Oost-Europa te zitten om problemen te hebben als je zo'n domme ingesteldheid hebt als jezelf hier.

Je doet alsof je leeftijd hier een belangrijke factor is, maar het maakt je alleen maar extra belachelijk en nog minder geloofwaardig als je je daarmee probeert te verdedigen (= loos argument, itt ikzelf die me baseer op meerdere eigen ervaringen). Geef dan 's een paar voorbeelden van slechte ervaringen die je zelf hebt meegemaakt in bvb. Polen (waar 't hier om gaat ) ?

Behalve Slovakije, waar ik 't er wat meer louche vond gaan, vind ik bvb. Tsjechië & Polen zeer correct, Hongarije zit daar wat tussen (ja, al zelf allemaal geweest en sommige meer dan een keer ).

Als je nog vragen hebt, je mag ze altijd stellen, je kan vast nog veel leren van mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
            Volgens mij hoef je niet in Oost-Europa te zitten om problemen te hebben als je zo'n domme ingesteldheid hebt als jezelf hier.

Je doet alsof je leeftijd hier een belangrijke factor is, maar het maakt je alleen maar extra belachelijk en nog minder geloofwaardig als je je daarmee probeert te verdedigen (= loos argument, itt ikzelf die me baseer op meerdere eigen ervaringen). Geef dan 's een paar voorbeelden van slechte ervaringen die je zelf hebt meegemaakt in bvb. Polen (waar 't hier om gaat ) ?

Behalve Slovakije, waar ik 't er wat meer louche vond gaan, vind ik bvb. Tsjechië & Polen zeer correct, Hongarije zit daar wat tussen (ja, al zelf allemaal geweest en sommige meer dan een keer ).

Als je nog vragen hebt, je mag ze altijd stellen, je kan vast nog veel leren van mij
            Leren van u, ik denk het niet. Hier zijn alvast 2 artikels die de sfeer in Polen omschrijven. Wat zei je, Polen is het land waar de wet strikt gehanteerd wordt ? Je moet al echt dom zijn om zoiets te geloven, en als je dan nog in het land in kwestie geweest ben, en je ziet het dan nog niet, tja, dan ik daar niet veel meer aan toevoegen.

Veel leesplezier, ik heb deze artikels zelf geschreven. Misschien geloof je dat ? Niet antwoorden op die vraag, het is een retorische vraag. Ik heb een idee wat uw probleem is, maar ik laat het u zelf ontdekken. Zo leer je meer (maar misschien ook nooit).

<a href="http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/20/duitse-minister-eigen-auto-terugstelen-ga-gerust-je-gang" target="_blank">http://www.autoblo
            Last edited by ; 29/01/2012, 16:31.

Comment

• En met dergelijke artikeltjes als bron (die je zelf hebt geschreven lol) staaf je dus volgens u uw mening ? Ik lach die artikeltjes gewoon weg eerlijk gezegd.

Ga eens in POLEN ZELF, en probeer daar eens ambras te maken, de straten zijn daar rustiger en veiliger imo dan bepaalde cotés hier. Als er mensen hier ambras proberen te maken dan ligt 't aan 't feit dat 't hier makkelijk gaat, en dat zal altijd gangsters aantrekken van waar ze ook komen. Er heerst daar in Polen gewoon meer orde & rust.. Overal zie ik daar politie (zelf ook al 's aan de kant gezet geweest wegens flitsboete, gelukkig vallen de boete's daar nog mee en word je in 90% van de keren gewaarschuwd door tegenliggers dat ze staan te flitsen, geen mini coyote nodig daar ).

Ook zijn de meeste mensen daar veel meer down-to-earth en minder hypocriet dan hier (vaak worden ze dus volgens een West-Europeaan afgestrafd als "te introvert"), hebben meer besef van de waarde van 't geld en zijn ze rechtuit en eerlijk met hun mening.

Nóg een paar eigen ervaringen: ooit 's een aanrijding gehad (ik was volledig in mijn recht), de persoon die schuld trof heeft er niks van problemen van gemaakt, verzekering was perfect in orde, Europees aanrijdingsformulier ingevuld en ik heb m'n geld van de tegenpartij zijn verzekering gekregen, heeft wel een paar maandjes geduurd.

Ooit in Toruń (prachtig pittoresk stadje), 's avonds was er op het marktplein een soort van spektakel, tussen de toeschouwers zat een kerel die wat te veel op had ambras te maken en luid te roepen, binnen de minuut was die uit 't publiek gesleurd, tegen de muur gepind door 2 flikken. 't Was direct gedaan met ambras maken..
              Last edited by Wouter; 29/01/2012, 16:44.

Comment

• Damn dat is echt goedkoop daar in Polen

Hier zou een Scirocco mij rond de 27.000 euro kosten, met als voornaamste opties GPS, beter audio systeem, xenon, usb en leer. Op de Poolse configurator heb ik mij eens goed laten gaan, en ik heb extra's gepakt zoals de Interlago's velgen en het R design pakket. En daar kost hem dan een dikke 19.000 euro...

Comment

• @Wouter, imo hebt ge volledig gelijk. Mijn ervaring is dat ge in 't buitenland enkel problemen of ergernissen hebt als ge uw eigen gewoonten en gebruiken overplant naar ginder en ze als vanzelfsprekend beschouwt (wat met nogal veel West-Europeanen het geval is).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                    Damn dat is echt goedkoop daar in Polen

Hier zou een Scirocco mij rond de 27.000 euro kosten, met als voornaamste opties GPS, beter audio systeem, xenon, usb en leer. Op de Poolse configurator heb ik mij eens goed laten gaan, en ik heb extra's gepakt zoals de Interlago's velgen en het R design pakket. En daar kost hem dan een dikke 19.000 euro...
                    En een quasi full option Astra GTC ook een dikke 19.000 euro

Comment

• overtijd ook een interessante occasie zien staan in Polen. Ik gaan vragen aan een Poolse kameraad of die het niet zag zitten deze mee te gaan halen (taalbarriere enzo...) en zn reactie was toch vrij cynisch... Er is nog een verschil tussen gene ambras kunnen maken en een goed geregelde tweedehandsmarkt he

Comment

• Kun je als niet garagist wel een auto invoeren? Dus kopen in het buitennland en hier inschrijven, keuren,...?
                        Ik dacht dat dit niet meer mogelijk was?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                          Kun je als niet garagist wel een auto invoeren? Dus kopen in het buitennland en hier inschrijven, keuren,...?
                          Ik dacht dat dit niet meer mogelijk was?
                          Is nog mogelijk hoor Denk dat de halve (1/4e?) tweedehandsmarkt ineen zou zakken moest dat niet meer gaan
                          All hail the Ovlov

Comment

• Een nieuwe wagen in Polen is mss wel een goed idee op dit moment omwille van de voordelige wisselkoers maar probeer toch dichter bij de grens van Duitsland een dealer te vinden. Waarom ?

Hoe verder landinwaarts moe minder ze Engels spreken (wat ik toch ondervonden heb) en dat kan idd voor problemen zorgen .

Tweedehandsmarkt in Polen: ik ben zelf half Belg-Pool (ben in België geboren) . Ik heb geen ervaring met tweedehandswagens kopen in Polen maar mijn vader is er toch eerder sceptisch over. Veel van die wagens zijn in België/Duitsland/Frankrijk gekocht om hersteld te worden in Polen.

Ik heb al vele wrakken gezien die ze helemaal oplappen en mijn vader en ik kennen genoeg mensen die dit soort zaken doen. Er is wel een wereld van verschil als de wagen in kwestie kleine blikschade had tegenover een wagen die 5 x over de kop is gegaan . Let dus op en neem desnoods iemand mee die wat van wagens kent om de wagen goed te bekijken.

Mochten er mensen zijn die hulp nodig hebben om iets te vertalen...ik ben perfect tweetalig .

Comment

• Vanuit Belgisch oogpunt gezien, Nederlands/Frans ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                Vanuit Belgisch oogpunt gezien, Nederlands/Frans ???
                                Nee Nederlands-Pools !

Comment

• Ik denk dat je enorm moet opletten met de beweging van oost naat west.
                                  Meestal zijn dergelijke wagens in west als totaal verlies aangekocht , en dus ook zo geregistreerd.
                                  Dit houd in dat je alvorens dergelijke wagen hier opnieuw te kunnen inschrijven EERST een schouwing na ongeval zal moet passeren.
                                  En de standaard manier van herstellen in oost , zal hier op geen enkele mogelijke manier dergelijke schouwing doorkomen, dus ........dan sta je daar met je goedkoop aangekochte auto , wat doe je ermee ?
                                  als je hem hier niet opnieuw gekeurd en ingeschreven krijgt ?????
                                  Inderdaad dikke bulshit !

Comment

Working...
                                  X