Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een auto kopen? Ga naar Polen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

veel snap ik toch ni van die poolse sites
    2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
    2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
      Eigenlijk is dit toch hetgeen cardoen doet maar dan met stockwagens.
      Idd!

En het vreemde is, per merk verschilt het enorm! Overigens, vergis je niet voor veel auto's behoort België al tot de goedkopere landen. Met name Volkswagen is hier juist een uitzondering in...

Er zijn diverse Nederlandstalige tijdschriften waar zowel de Belgische als de Nederlandse totale prijzen vermeld worden, dan zie je soms dat wagens in BE een groot prijsverschil kennen terwijl ze in NL gelijkwaardig zijn van prijs. Dan weet je al genoeg... (Insignia versus Passat is zo'n voorbeeld)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk Berichten
        Stel maar eens een Vw samen op de Poolse website en reken dan de totaalsom om naar €.
        Belachelijk, 20.000 € voor een Golf VI 2.0TDI 140 in Highline uitvoering.
        Wat is er nu belachelijk aan iets dat goedkoop is.
        Is het niet belachelijk dat ze hier in België veel duurder zijn?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          neen.
          zeg dat binnen 10jaar nog eens wil je.
          20K voor een gewone hatchback is veel geld. voor dat geld koop ik een wagen die dubbel zo groot is en evenveel opties heeft.
          wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            zeg dat binnen 10jaar nog eens wil je.
            20K voor een gewone hatchback is veel geld. voor dat geld koop ik een wagen die dubbel zo groot is en evenveel opties heeft.
            En bovendien met heel wat levenservaring/km zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
              veel snap ik toch ni van die poolse sites
              Vraag anders aan uw Poolse poetsvrouw of ze het kan vertalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Vraag anders aan uw Poolse poetsvrouw of ze het kan vertalen.
                wij verstonde haar ook ni, dermee da we nu een vlaamse hebbe
                2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
                  wij verstonde haar ook ni, dermee da we nu een vlaamse hebbe
                  praten doet ze thuis maar. een berg was en vuile ruiten daar moet niet tegen gesproken worden.
                  wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                    praten doet ze thuis maar. een berg was en vuile ruiten daar moet niet tegen gesproken worden.
                    als ge die ni deftig uitgelegd krijgt wa ze moet doen en ze kan u ni duidelijk maken wnn ze wel en wnn ze ni kan komen, dan is ze ook ni veel waard, dan kunde het den helft van den tijd zelf doen
                    2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Op vakantie naar Polen, uw auto is er al
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Transitplaten Polen

Ik ben van plan een nieuwe auto aan te kopen in Polen (met een serieuze winst i.v.m. de prijs die ik in België zou betalen!). Om de wagen van daar naar België te rijden, heb ik echter transitplaten (+ tijdelijke verzekering) nodig.

Ik graag er echter maar niet aan uit hoe en waar in Polen ik die platen kan regelen.
                        Ook in België (DIV, verzekeringsbedrijven, ....) kan men mij niet de juiste contactgevens of nodige info bezorgen.

Heeft iemand ervaring met deze procedure?

Bedankt alvast!

Comment

Op de boomsesteenweg in Aartselaar heb je zo'n kantoor waar je dat kan kopen geloof ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            Op de boomsesteenweg in Aartselaar heb je zo'n kantoor waar je dat kan kopen geloof ik.
                            Ja maar er is wel een reukje aan die platen ......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                              Ja maar er is wel een reukje aan die platen ......
                              Met uw pollen afblijven hé Nemo!

Nee, wat is er toch mis mee?

Comment

Vraag het eens aan die Poolse truckers, die met hun autotrailers elk weekend kamperen in de buurt van de automarkten. Die komen leeg vanuit Polen gereden, misschien willen die hem wel meebrengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartvege Bekijk Berichten
                                  Ik ben van plan een nieuwe auto aan te kopen in Polen (met een serieuze winst i.v.m. de prijs die ik in België zou betalen!). Om de wagen van daar naar België te rijden, heb ik echter transitplaten (+ tijdelijke verzekering) nodig.

Ik graag er echter maar niet aan uit hoe en waar in Polen ik die platen kan regelen.
                                  Ook in België (DIV, verzekeringsbedrijven, ....) kan men mij niet de juiste contactgevens of nodige info bezorgen.

Heeft iemand ervaring met deze procedure?

Bedankt alvast!
                                  Als ik me niet vergis heeft die Poolse verkoper aan Kobe Ilsen van het programma Volt toch gezegd dat in de geciteerde prijs alles inbegrepen was, ook transitplaten en tijdelijke verzekering ? Vraag anders eens aan EEN (tv-Een programma Volt) wat meer info.

Comment

De btw in polen is blijkbaar 22% voor auto's, zover ik kan terugvinden dus schiet me niet neer als het niet klopt.

Ik zou alleen is moeten weten wat het woord "btw" in het pools is zodat ik weet of die prijzen incl of exl op de site staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Als ik me niet vergis heeft die Poolse verkoper aan Kobe Ilsen van het programma Volt toch gezegd dat in de geciteerde prijs alles inbegrepen was, ook transitplaten en tijdelijke verzekering ? Vraag anders eens aan EEN (tv-Een programma Volt) wat meer info.
                                      Ik heb mailcontact met de garage in Polen, maar die mensen hebben blijkbaar geen ervaring met de aanvraag van transitplaten. Dus ik vrees niet dat die er gaan inbegrepen zijn... Maar het is zeker een goeie tip eens met de redactie van het programma contact op te nemen, merci!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sander555 Bekijk Berichten
                                        De btw in polen is blijkbaar 22% voor auto's, zover ik kan terugvinden dus schiet me niet neer als het niet klopt.

Ik zou alleen is moeten weten wat het woord "btw" in het pools is zodat ik weet of die prijzen incl of exl op de site staan.

In het Pools wordt VAT gebruikt om de btw aan te duiden.
                                        Op de websites staan de prijzen normaal inclusief (22%) btw vermeld. Trek dat er dus af, en je weet wat je ter plaatse moet betalen. Tel er weer 21% bij, en je weet wat je er in België weer moet bijtellen.

Trouwens, via http://www.elanlanguages.com/ kan je heel gebruiksvriendelijk en correct vertalen.
                                        Daarmee heb ik zowat een hele Poolse site uitgepluist... ;-) En echt waar, het loont de moeite om daar een nieuwe wagen aan te kopen. Alleen dus nog uitpluizen hoe ik hem naar België kan rijden dus... :-)

Comment

Ik ben ook volop aan het zoeken. Ook reeds mail verzonden naar een garage in Polen, en bij de NMBS al is gaan horen voor de exacte prijs van het ticket naar ginder.

Comment

Working...
                                          X