Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben ook volop aan het zoeken. Ook reeds mail verzonden naar een garage in Polen, en bij de NMBS al is gaan horen voor de exacte prijs van het ticket naar ginder.
Ik denk dat het veel goedkoper is met het vliegtuig ipv de trein.
Ben je wel zeker dat een poolse auto dezelfde homologaties heeft ondergaan als een belgische? Niet dat je hier aankomt met je wagen en nog vanalles moet veranderen om hem hier ingevoerd en ingeschreven te krijgen. En wat betreft de uitrusting is deze quasi dezelfde of is de poolse versie misschien nog verder kaalgeplukt dan deze in belgie?
Ben je wel zeker dat een poolse auto dezelfde homologaties heeft ondergaan als een belgische? Niet dat je hier aankomt met je wagen en nog vanalles moet veranderen om hem hier ingevoerd en ingeschreven te krijgen. En wat betreft de uitrusting is deze quasi dezelfde of is de poolse versie misschien nog verder kaalgeplukt dan deze in belgie?
Kobe Ilsen had een model uitgezocht dat overal dezelfde uitrusting meehad, al dan niet onder andere uitrustingspakket naam maar qua uitrusting zou het niks gescheeld hebben. En ge moet niet denken dat het ginder ontwikkelingslanden zijn eh, dat ze alleen maar basisversies van wagens hebben of kunnen krijgen en dat het ook maar kneusjes zouden zijn waar er, in vergelijking met "ons", nog vanalles zou aan mankeren of zou van mindere kwaliteit zijn dan de versies hier.
Ik denk dat het veel goedkoper is met het vliegtuig ipv de trein.
het is nog goedkoper als je met de auto gaat en neem maar een vertaler mee als je met de nieuwe wagen terug komt want de tolgrenzen zijn wel open,maar indien je daar aan de kant wordt gezet door de policja of douane zal je er niet mee afkomen met een fles vodka
betalen of je auto blijft in polen staan!!! politie is niet alleen in belgie corrupt
De btw in polen is blijkbaar 22% voor auto's, zover ik kan terugvinden dus schiet me niet neer als het niet klopt.
Ik zou alleen is moeten weten wat het woord "btw" in het pools is zodat ik weet of die prijzen incl of exl op de site staan.
Ben je niet verplicht de Belgische BTW te betalen ipv de Poolse. Bij mijn weten geldt de intracommunautaire verwerving van goederen niet voor nieuwe vervoersmiddelen?
In het Pools wordt VAT gebruikt om de btw aan te duiden.
Op de websites staan de prijzen normaal inclusief (22%) btw vermeld. Trek dat er dus af, en je weet wat je ter plaatse moet betalen. Tel er weer 21% bij, en je weet wat je er in België weer moet bijtellen.
Trouwens, via http://www.elanlanguages.com/ kan je heel gebruiksvriendelijk en correct vertalen.
Daarmee heb ik zowat een hele Poolse site uitgepluist... ;-) En echt waar, het loont de moeite om daar een nieuwe wagen aan te kopen. Alleen dus nog uitpluizen hoe ik hem naar België kan rijden dus... :-)
Ben je niet verplicht de Belgische BTW te betalen ipv de Poolse. Bij mijn weten geldt de intracommunautaire verwerving van goederen niet voor nieuwe vervoersmiddelen?
De BTW is nu toch een oorsprong btw ipv bestemming
Dus enkel btw betalen in land waar je dit aankoopt en that's it dan zou er niks meer moeten gebeuren.
De BTW is nu toch een oorsprong btw ipv bestemming
Dus enkel btw betalen in land waar je dit aankoopt en that's it dan zou er niks meer moeten gebeuren.
Ja, maar er staat in de wetgeving dat intracommunautaire verwerving toegepast wordt met uitzondering van aankoop van nieuwe voertuigen, vandaar mijn twijfel.
als ik het mij goed herinner uit men cursus fiscaal recht moet een wagen minstens 6 maand ingeschreven zijn in het land van herkomst met een minimum van xxx km om de btw in het land van herkomst te betalen. In het andere geval betaalt ge uw wagen zonder btw en betaalt ge de btw bij het invoeren in belgië
als ik het mij goed herinner uit men cursus fiscaal recht moet een wagen minstens 6 maand ingeschreven zijn in het land van herkomst met een minimum van xxx km om de btw in het land van herkomst te betalen. In het andere geval betaalt ge uw wagen zonder btw en betaalt ge de btw bij het invoeren in belgië
Klopt inderdaad, in Polen zouden wij geen btw betalen maar we betalen wel 21% btw wanneer we de wagen belgie binnen brengen.
Zie wel dat de wagen over een ECC beschikt. Anders moet je dit aanvragen bij de POOLSE IMPORTEUR. D'ieteren geeft geen ECC voor wagens die niet via hen geïmporteerd zijn. En ja, er zijn nog verschillende landen waar een ECC niét bij de wagen zit. Frankrijk bijvoorbeeld.
Idd... Het blijkt allemaal vrij simpel te zijn als je die brochure leest. Een mens zou al eens een roadtrip naar Polen overwegen. Met een oude Seat Cordoba naar ginder tuffen en met een VW Touareg terugkeren
Comment