Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opnieuw BIV betalen bij overdracht bvba naar privé?
Pfffft wat is me dat hier toch een apenland zeg
Waarschijnlijk moet ik ook eerst nog eens een keuring voor verkoop doen en betalen voor een car-pass?
Waarom ook niet he...
Waarschijnlijk moet ik ook eerst nog eens een keuring voor verkoop doen en betalen voor een car-pass?
Waarom ook niet he...
Ik denk wel dat dat overal hetzelfde zal zijn hoor. Uw vennootschap is een afzonderlijk (rechts)persoon, dus juridisch is er geen verschil met gewone koop-verkoop tussen particulieren...
Ik denk wel dat dat overal hetzelfde zal zijn hoor. Uw vennootschap is een afzonderlijk (rechts)persoon, dus juridisch is er geen verschil met gewone koop-verkoop tussen particulieren...
Dat laatste betwist ik niet.
Dat het overal hetzelfde is wél.
Ik zie dat je een London connection hebt...
De UK is het beste voorbeeld hoe het anders kan.
BIV bestaat daar niet en zelfs de allerdikste kar betaalt nooit meer dan 400 pond taks per jaar. Vergelijk dat eens met hier.
Om maar te zeggen...
Dat laatste betwist ik niet.
Dat het overal hetzelfde is wél.
Ik zie dat je een London connection hebt...
De UK is het beste voorbeeld hoe het anders kan.
BIV bestaat daar niet en zelfs de allerdikste kar betaalt nooit meer dan 400 pond taks per jaar. Vergelijk dat eens met hier.
Om maar te zeggen...
Juist, in Zwitserland ook niet, als ik mij niet vergis. Ik ben het overigens met u eens dat de BIV achterhaald is op verschillende vlakken. De vermogensgrenzen zijn m.i. volledig arbitrair gekozen en niet meer van deze tijd. Een systeem op basis van Co2 uitstoot (voor nieuwe auto's) zou beter te verantwoorden zijn. Geen BIV nog beter uiteraard, maar gelet op de desastreuze financiële situatie van ons landje vrees ik daar een beetje voor
Waarom ook niet he...
bij ons had de verzekering de wagen per ongeluk ingeschreven op naam van men moeder maar ze moest op de bvba, door dieje blunder hebbe we idd de wagen opnieuw moete laten keuren voor verkoop
Zoals al gezegd hier zal je inderdaad opnieuw BIV moeten betalen.
Je zal dan ook een andere nummerplaat hebben, of je moet die je nu hebt kopen.
Ik weet niet hoe oud je wagen is, maar probeer 'm te verkopen aan de prijs dat 'm nog in de boeken staat, anders moet je ook nog eens belastingen betalen op de meerwaarde.
Ik heb anderhalf jaar geleden met hetzelfde probleem gezeten, maar dan in omgekeerde richting. Ik heb dan ook beslist om een nieuwe wagen te kopen omdat het bijkomend nadeel was dat ik de BTW niet kon terugvorderen. Dat nadeel heb jij dus niet...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Er bestaat zoiets als 'onttrekking van roerende goederen aan de vennootschap'.
Je moet nog steeds BIV betalen bij herinschrijving maar dat wordt gecompenseerd door het feit dat je slechts btw moet afdragen op de helft van de marktwaarde.
Vanaf september zal ik ook mijn privé-zaak naar BVBA omvormen. Maandag ga ik de nieuwe wagen afhalen. Kan ik het dan niet zo regelen dat de bvba de wagen huurt van ikke als persoon? Mijn huis zal ook niet in de bvba zitten, maar zal "huur" betalen aan mij. Of sla ik de bal hier kompleet mis? Ik moet die juiste gang van zaken wel nog gaan bespreken met de boekhouder.
Vanaf september zal ik ook mijn privé-zaak naar BVBA omvormen. Maandag ga ik de nieuwe wagen afhalen. Kan ik het dan niet zo regelen dat de bvba de wagen huurt van ikke als persoon?
Dat kan zeker maar dat is veel gezeik.
Moet je rittenboeken gaan bijhouden enzo en een goeie kilometervergoeding bepalen.
Ik heb dat 6 maand volgehouden en dan de kar verkocht en een andere gekocht op de BVBA
Die forfait prive + de rest beroeps is in het omgekeerde geval. De fiscus heeft daar richtlijnen rond waar men 5000/7500 privé aanvaardt en de rest beroeps, ALS de auto van een bedrijf is. In uw geval is dat het omgekeerde en daar hebben ze geen richtlijnen over. Dus....
Die forfait prive + de rest beroeps is in het omgekeerde geval. De fiscus heeft daar richtlijnen rond waar men 5000/7500 privé aanvaardt en de rest beroeps, ALS de auto van een bedrijf is. In uw geval is dat het omgekeerde en daar hebben ze geen richtlijnen over. Dus....
Ja, OK, het zal dat geweest zijn dat mijn boekhouder me voorstelde dan...
Maar goed, we krijgen dat wel geregeld. Belangrijkste zal zijn dat ik van die verdomd hoge personenbelasting zal verlost zijn... (heb het verschot van mijn leven gedaan toen ik vorige week mijn boekhouder aan de lijn kreeg met de resultaten...) Jij steunt vadertje staat met je nummerplaat, ikke met iets meer dan dat dit jaar...
Comment