Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
    Nee, want je krijgt altijd de eerste beschikbare combinatie, dus als je een BEF-plaat krijgt en je vindt die combinatie belachelijk of zo, dan moet je je wagen opnieuw laten inschrijven (bv. de dag erna, want je moet een verzekeringsvignet krijgen, enz.).
    De dag erna ? Alsof om het even welke staatsinstelling plots snel zou werken ? Het duurt al ongeveer een week voor die plaat bij mij is, dan verlof aanvragen, oude plaat brengen en nieuwe halen, dat is makkelijk 2 tot 3 weken ...

De volgende dag ? Wat zijn de openingsuren op zondag dan ?
    Last edited by ; 21/05/2011, 14:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
      Hoe moet je je plaat dan bevestigen? Kostelijke grap
      enkel de 4 originele gaatjes mogen gebruikt worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        enkel de 4 originele gaatjes mogen gebruikt worden
        Was dit vroeger ook al zo, want de oude nummerplaat van men vader had verschillende gaatjes.
        Ik heb nog eens even naar de foto van die Corvette gekeken en volgens mij gaat het andere formaat daar ook niet mooi op passen. Want er steekt een schroef uit, net in het midden onderaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
          Nogal een stevig uit de hand gelopen hobby. Probleem is dat je vroeg of laat een mogelijk terechte klacht gaat krijgen omdat je de privacy scheldt.

Je moet eens bellen naar DIV en vragen of je een kopie van hun volledige databank mag krijgen. Wat denk je dat ze gaan antwoorden ? Tuurlijk, weet ge wat, ge moogt onze server een weekje lenen !
          Wat ik doe, is niet in strijd met de privacy: ik geef gewoon aan wanneer een plaat uitgegeven wordt, niet van wie ze zijn. Ik gebruik geen illegale middelen om tot de informatie te komen.
          Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
          Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Zo'n motoplaat, is dat even breed als een niet-europese plaat? In de Jetta zijn enkel gaten voorzien voor het oude-type plaat, plaathouder kan ik dus ook niet hangen, en ga geen extra gaten meer boren.

Zou zo graag zo'n motoplaat hebben, als ik deze vb als oldtimer inschrijf.

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Zo'n motoplaat, is dat even breed als een niet-europese plaat? In de Jetta zijn enkel gaten voorzien voor het oude-type plaat, plaathouder kan ik dus ook niet hangen, en ga geen extra gaten meer boren.

het vierkante formaat komt overeen qua breedte met de oude belgische platen... motorplaten zijn nog minder breed.
              zie voorbeeld afbeelding, wel jammer dat die zoveel uitsteekt...

Last edited by znimmer; 26/05/2011, 19:40.

Comment

• Comment

• Het is idd erg jammer dat die 'vierkante' platen zo ver uitsteken.. Die wordt het dus niet.

Meeste US cars hebben een motoplaat heb ik al opgemerkt.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Zo'n motoplaat, is dat even breed als een niet-europese plaat? In de Jetta zijn enkel gaten voorzien voor het oude-type plaat, plaathouder kan ik dus ook niet hangen, en ga geen extra gaten meer boren.

Gaten boren in de plaathouder he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                      Gaten boren in de plaathouder he
                      Maar die gaten zitten net ter hoogte van de rand van de houder, toch?

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Voor het AAA-lijstje:

1-AAA-725 MB C250 CDI

Comment

Maar die gaten zitten net ter hoogte van de rand van de houder, toch?
                          Op zo'n inoxplaat zoals ik heb zitten er geen gaten, dus dat is perfect te doen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
                            1-OAD-246 is de laatste oldtimersnummerplaat die gisteren uitgereikt is.
                            En hoe verklaar je dan dan Bert al een maand met 1-OZA- rondrijdt? Is dat misschien omdat het een motoplaat is?

Ik ben ook wel benieuwd wat mijn oldtimerplaat gaat worden binnen anderhalve week

Comment

• De tweede letter op dat formaat nummerplaten is inderdaad een Z. Bij het rechthoekige is dat Y.

Comment

• Ja, dat klopt. Op mijn website heb ik alle types nummerplaten op een rijtje gezet: http://belgianlicenceplates.blogspot...ce-plates.html
                                Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
                                Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                                  Op zo'n inoxplaat zoals ik heb zitten er geen gaten, dus dat is perfect te doen!
                                  Sssst!

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Moet je nog altijd drie weken wachten op een O-plaat?

Bert (die met de Mustang) heeft zelf zijn papieren naar de DIV gebracht en had 's anderendaags zijn plaat. Kwam dit nu omdat hij een motoplaat aangevraagd had of komt dat omdat hij zelf naar de DIV is gegaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Moet je nog altijd drie weken wachten op een O-plaat?

Bert (die met de Mustang) heeft zelf zijn papieren naar de DIV gebracht en had 's anderendaags zijn plaat. Kwam dit nu omdat hij een motoplaat aangevraagd had of komt dat omdat hij zelf naar de DIV is gegaan?
                                      Omdat hij zelf naar de DIV geweest is

Comment

• idd, heb dat zeer recentelijk ook zo gedaan : met de papieren naar DIV wanneer er een douane-beambte aanwezig is : die steekt alles direct in het systeem, je weet dan al je nummerplaat en de volgende werkdag ligt ie in je bus

Comment

• gisteren in aalst een orange-rode dodge challenger, met voor en achteraan een vierkante plaat.
                                          perfect.
                                          wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                          X