Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deze week iets vreemd gezien, hier op staat zijn twee mensen die andere auto's hebben gekocht (bijde tweedehands).
    Ik dacht dat de platen in volgorde werden uitgerijkt, maar dat is dus blijkbaar niet het geval.
    Vorige week hadden de buren nummerplaat 1-BQI-381 op een Renault Clio.
    Eergisteren een paar huizen verder, nummerplaat 1-BK... op een Opel Vectra.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het kan ook al een nummerplaat zijn dat al geschrapt is geweest. Ofwel heeft die mensch zijn nummerplaat een weekske of 2 op de kast laten liggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Wat volg je niet? Auto in januari gekeurd, nummerplaat dinsdag gekregen. Import duurt altijd "iets" langer.
        ja wa ik ni snap is da ge zegt da ge uw achterste plaat nog moe(s)t krijgen. Nochtans de eerste plaat die ge krijgt is voor de achterkant...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
          ja wa ik ni snap is da ge zegt da ge uw achterste plaat nog moe(s)t krijgen. Nochtans de eerste plaat die ge krijgt is voor de achterkant...
          Ik was zelf naar de DIV geweest, omdat het import was en je anders nog wat moet wachten, daar krijg je enkel een papier mee met welke plaat je gaat ontvangen, de plaat zelf krijg je dan de dag nadien. Ik had het duplicaat dus al een dag op voorhand laten maken.

Comment

• Gisteren mijn eerste wagen gezien met nummerplaat 8-xxx-xxx.
            sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Gisteren mijn eerste wagen gezien met nummerplaat 8-xxx-xxx.
              dat zijn dus de ex- EURO of EUR-platen etc

Comment

• Ben intussen al 2 weken aan het wachte. Heb gisteravond gebeld naar den DIV, aanvraag was in behandeling. Maandag dus hopelijk mijn plaat. Stelleke Kl**tzakken werke er op den DIV

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hellrider Bekijk Berichten
                  Ben intussen al 2 weken aan het wachte. Heb gisteravond gebeld naar den DIV, aanvraag was in behandeling. Maandag dus hopelijk mijn plaat. Stelleke Kl**tzakken werke er op den DIV
                  Daarom : ZELF gaan en nummeprlaat aanvragen : naar een DIV-antenne gaan, je krijgt dan direct een papier met vermelding van je nieuwe nummerplaat, en de volgende dag staat de postbode aan je deur

Comment

Dan kom jij niet vaak in het brusselse, daar zijn die platen al heel lang en heel vaak te spotten
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Gisteren was er in de krant (HLN) nog iemand aan het schelden op de DIV dat hij geen plaat kreeg voor zijn ingevoorde Ford F150 "en nog iet".
                      Maar eigenlijk was het niet de DIV, maar hijzelf dat de nodige papieren niet had, zo had hij nog geen attest dat de auto EURO-4 was...

Er wordt dus ook onterecht gevloekt op de DIV.

Wat zegt u? Nee ik werk daar niet

Comment

• buiten dat niemand hem zegt waar je dat papier kunt verkrijgen.
                        of je nergens tegen een fatsoenlijk bedrag zijn testen kunt doorlopen.

Comment

idem dito, heb de eerste 8 - *** - *** plaat vorige zondag gespot, wist niet af van dit bestaan.
                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Wat ik niet begrijp aan Schouppe zijn gezever ivm nieuwe Europese nummerplaten: hoe zit het met de andere landen die ook het systeem Europese platen gingen implementeren????
                            Blijkbaar zijn wij Belgskes de enige die zich weeral Europees belachelijk maken ( Van Rompuy komt uit België en die is al belachelijk genoeg met zijne mottige kop...)
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Wat ik niet begrijp aan Schouppe zijn gezever ivm nieuwe Europese nummerplaten: hoe zit het met de andere landen die ook het systeem Europese platen gingen implementeren????
                              Blijkbaar zijn wij Belgskes de enige die zich weeral Europees belachelijk maken ( Van Rompuy komt uit België en die is al belachelijk genoeg met zijne mottige kop...)
                              België is juist één van de laatste landen die de Euro plaat heeft ingevoerd. Zowat alle andere Europese landen hebben die al veel eerder.

Comment

• Ah ja? Waar zit dan de uniformiteit met Nederland? Duitsland? Frankrijk? ....
                                Dan heb ik het niet alleen over de vormgeving, maar ook over het aantal tekens, de spaties, de kleuren, enz.

Blijkbaar ben ik dus een uitzondering. Want ik zie geen uniformiteit in wat Europees zou moeten zijn.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ah ja? Waar zit dan de uniformiteit met Nederland? Duitsland? Frankrijk? ....
                                  Dan heb ik het niet alleen over de vormgeving, maar ook over het aantal tekens, de spaties, de kleuren, enz.

Blijkbaar ben ik dus een uitzondering. Want ik zie geen uniformiteit in wat Europees zou moeten zijn.
                                  Dan heb je niet genoeg gekeken want de europese unie schrijft 2 verplichte dingen voor:
                                  1) het formaat van de nummerplaat (europees formaat)
                                  2) Links op de nummerplaat, het afkorting(s) letter van het land in het wit met blauwe achtergrond met de europese sterren.

Al de rest mogen de europese lidstaten zelf kiezen, dus de kleur van de achtergrond van de letters, de kleur van de letters, aantal letters-cijfers combinatie...

Comment

• Dat kan wel tellen naar uniformiteit dan... Het viel me zo erg op dat ik het niet eens zag.

Comment

Dat kan wel tellen naar uniformiteit dan... Het viel me zo erg op dat ik het niet eens zag.
                                      Dat is wel een feit, van mij zou het ook meer uniform mogen zijn. Bvb allemaal witte achtergrond met zwarte letters en dezelfde verdeling van aantal letters en cijfers. Het ergste zijn toch wel die gele nummerplaten zoals de hollandse, dan ben ik nog blij met ons uniek rood maar had toch liever zwarte letters gezien.

Comment

• Ik zag liever de gele met zwarte letters en rode omranding, Dat was pas een mooie en unieke plaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door playboy Bekijk Berichten
                                          Ik zag liever de gele met zwarte letters en rode omranding, Dat was pas een mooie en unieke plaat.
                                          Voor mij is dat teveel een kleurboek dan

Comment

Working...
                                          X