Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zelfs het blauwe vlak is bijna hetzelfde van grootte en kleur. Staan ook bijna op dezelfde plaats. Ze lijken inderdaad heel veel op elkaar.
    Last edited by Utah; 21/08/2011, 13:39. Reden: tekst bijgevoegd
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door playboy Bekijk Berichten
      Ik zag liever de gele met zwarte letters en rode omranding, Dat was pas een mooie en unieke plaat.

Spijtig dat was te vlaams.
      Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
        Dat moet mij dan toch eens iemand uitleggen wat daar Vlaams aan is hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
          Dus de belgische driekleur vind je te vlaams?
          "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lester Bekijk Berichten
            Dus de belgische driekleur vind je te vlaams?
            Hij vindt dat niet, de Walen vonden dat toen men een gele achtergrond met zwarte letters voorstelde. De rode rand was niet voldoende voor hen om het minder Vlaams te maken, vandaar terug wit-rood.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Hij vindt dat niet, de Walen vonden dat toen men een gele achtergrond met zwarte letters voorstelde. De rode rand was niet voldoende voor hen om het minder Vlaams te maken, vandaar terug wit-rood.
              Onze Waalse landgenoten vonden dat niet te Vlaams, 1 minister vindt dat te Vlaams.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                Voor mij is dat teveel een kleurboek dan
                2. Aartslelijk. Geef mij maar een DUI plaat, mooi zwart-wit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door playboy Bekijk Berichten
                  Onze Waalse landgenoten vonden dat niet te Vlaams, 1 minister vindt dat te Vlaams.
                  Ik denk dat de meesten hier ondertussen wel al doorhebben dat het een politiek spelletje is en dat de bevolking er weinig mee te maken heeft. Dacht dat ik dat niet moest verduidelijken in die post.

Comment

• van't weekend een grappige combi gezien

1-BIR-395
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                      Dan heb je niet genoeg gekeken want de europese unie schrijft 2 verplichte dingen voor:
                      1) het formaat van de nummerplaat (europees formaat)
                      2) Links op de nummerplaat, het afkorting(s) letter van het land in het wit met blauwe achtergrond met de europese sterren.

Al de rest mogen de europese lidstaten zelf kiezen, dus de kleur van de achtergrond van de letters, de kleur van de letters, aantal letters-cijfers combinatie...
                      Op de foto hieronder (hierboven) is de cirkel met sterren niet eens gelijk qua grootte en plaatsing. Uniformiteit is vrijwel afwezig, enkel in de zin dat "het ook platen zijn". Als zowel de kleuren, als het lettertype en ook de combinatiemogelijkheden verschillend zijn, dan is het woord uniform een beetje bij de haren getrokken. En onze plaat valt nog eens extra uit de boot, wij hebben een kleurencombinatie die niemand heeft ... Ik denk niet dat het ooit de bedoeling was om ze uniform te maken, maar dat het meer een oefening betreft : laat het lijken alsof je iets uniform maakt, maar doe eigenlijk uw goesting. Beetje zoals Europa zelf ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                        Op de foto hieronder (hierboven) is de cirkel met sterren niet eens gelijk qua grootte en plaatsing. Uniformiteit is vrijwel afwezig, enkel in de zin dat "het ook platen zijn". Als zowel de kleuren, als het lettertype en ook de combinatiemogelijkheden verschillend zijn, dan is het woord uniform een beetje bij de haren getrokken. En onze plaat valt nog eens extra uit de boot, wij hebben een kleurencombinatie die niemand heeft ... Ik denk niet dat het ooit de bedoeling was om ze uniform te maken, maar dat het meer een oefening betreft : laat het lijken alsof je iets uniform maakt, maar doe eigenlijk uw goesting. Beetje zoals Europa zelf ook.
                        Moesten ze van elk land het lettertype, de kleur en combinaties gelijk maken, dan zou je problemen krijgen. Ofwel rijden dan 25 dezelfde platen rond, enkel het landsstickertje zou nog duidelijk maken van waar ze zijn. Leuk als een buitenlander hier geflitst wordt met "jou" plaat en op foto is niet duidelijk wat er in het blauwe vak staat.
                        En om iedereen een andere combinatie te geven, zijn er niet genoeg mogelijkheden.

Comment

• Mss heb ik het mis, of niet... maar telt dit als nieuwe plaat? Want de afmetingen zijn er wel, en met de 9 als eerste cijfer dacht ik aan een perso-plaat, maar is het niet verplicht om een 3-letter/3-cijfer combinatie te hebben?

Comment

• Dat is een oude B-plaat die is omgezet naar perso plaat (of het was al een perso plaat).

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                              Mss heb ik het mis, of niet... maar telt dit als nieuwe plaat? Want de afmetingen zijn er wel, en met de 9 als eerste cijfer dacht ik aan een perso-plaat, maar is het niet verplicht om een 3-letter/3-cijfer combinatie te hebben?

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              Dat is een oude B-plaat die is omgezet naar perso plaat (of het was al een perso plaat).
                              Ja dat was al een gepersonaliseerde plaat dus als je kan aantonen dat je in het verleden hebt betaald voor die nummerplaat wordt die gratis (20euro zoals idereen) omgezet naar een nieuwe combinatie met een 9 ervoor ook al hebben die niet de huidige 3 letters 3 cijfers verdeling.

Comment

• Ziet er wel 100x beter uit dan de gewone combinaties.

Comment

• Als je je oude plaat opstuurt naar de DIV, maar die raakt verloren in de Post en komt dus nooit aan, wat dan?

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Als verloren opgeven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                      Als je je oude plaat opstuurt naar de DIV, maar die raakt verloren in de Post en komt dus nooit aan, wat dan?
                                      Als je dat te weten komt, dan ga je daar melding van doen bij de politie. 'onvrijwillig verlies' heet dat. Politie geeft dan door dat de plaat niet meer in bezit is van de eigenaar.