Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Ze kunnen toch maar proberen.

Ik ken iemand uit Napels die enkele jaren hier in Gent verbleven heeft en die nu ook nog steeds in Italië rondrijdt met Belgische nummerplaten. Hij zegt dat de verzekering veel goedkoper is in België. Taks zal er niet betaald worden en keuren doet hij ook niet. Hij zei dat de Italiaanse politie onmiddellijk zegt dat alles goed is als ze een Belgische inschrijving zien.
    Nja maar zonder keuring is de verzekering niet geldig.
    Collega ook op spaanse platen hier maar gaat elk jaar wel eens over en weer om te keuren.
    Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Ze kunnen toch maar proberen.

Ik ken iemand uit Napels die enkele jaren hier in Gent verbleven heeft en die nu ook nog steeds in Italië rondrijdt met Belgische nummerplaten. Hij zegt dat de verzekering veel goedkoper is in België. Taks zal er niet betaald worden en keuren doet hij ook niet. Hij zei dat de Italiaanse politie onmiddellijk zegt dat alles goed is als ze een Belgische inschrijving zien.
      Zal waarschijnlijk hier in Polen ook zo zijn, er is ook niemand in geïnteresseerd trouwens, niet hier en niet bij ons. Alleen spijtig voor degene die wel allemaal braaf hun taks betalen, het blijven sowieso valse platen
      Onze politiekers pluimen liever de eerlijke mensen en laten fraudeurs en andere criminelen gerust, zoveel gemakkelijker ook. En loopt het toch eens mis weten ze van niks en laten ze er wel een kleine garnaal voor opdraaien
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Tegenwoordig is het eerder zeldzaam om nog een oude 6-teken plaat te hebben. Ongelooflijk hoeveel auto's met Euro-exemplaren er rondrijden tegenwoordig, sedert de invoering ervan. Het zou een spelletje kunnen zijn voor kinderen op een lange autoreis; "tel de auto's die nog een oude Belgische nummerplaat hebben", ipv "tel de auto's" vroeger.

En ik blijf de standaard Belgische Euro platen lelijk vinden.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Ik heb er nog een. :-)

Comment

• Ik heb nog 1 van de laatste voor het Europese formaat d'r gekomen is.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 850-bam

Comment

• Hier 486-BRQ
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• ik vind het ook echt lelijk en heb daarom vooraan een belgisch formaat met europese layout.
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• En nog nooit problemen mee gehad?
                    Dan bedoel ik politie of op de keuring?

Comment

• Heb dat ook op de mijne.. Zoveel beter/stijlvoller dan die lompe Europlaat. Past mooi bij de breedte (smalheid) van de nieren..

Binnenkort ook eens eentje maken voor m'n W124 denk ik.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                        Heb dat ook op de mijne.. Zoveel beter/stijlvoller dan die lompe Europlaat. Past mooi bij de breedte (smalheid) van de nieren..

Binnenkort ook eens eentje maken voor m'n W124 denk ik.
                        'k Vind het ook mooier, maar de uitsparing in de bumper is wel voorzien op een breder model.
                        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• ja spijtig dat ze vaak die voorziening voorzien. Bij nieuwere BMW's of de GTI of GTD versie van de Golf is dat niet en is een sticker wel het mooist.

Zelf heb ik met mijne, zoals de E30 hierboven, nog nooit problemen gehad met politie.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Zal waarschijnlijk hier in Polen ook zo zijn, er is ook niemand in geïnteresseerd trouwens, niet hier en niet bij ons. Alleen spijtig voor degene die wel allemaal braaf hun taks betalen, het blijven sowieso valse platen
                            Onze politiekers pluimen liever de eerlijke mensen en laten fraudeurs en andere criminelen gerust, zoveel gemakkelijker ook. En loopt het toch eens mis weten ze van niks en laten ze er wel een kleine garnaal voor opdraaien
                            Het was al even geleden maar toch weer 2 valse B-exemplaren gezien de laatste dagen hier, helaas geen foto, wel van een Nederlandse plaat. Nummer komt overeen met hetzelfde voertuig blijkbaar. Op de check site staat wel iets over uitvoer maar dan nog is het niet koosjer want de plaat is vals.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Vandaag had ik hier in Polen weer ene bij zijn pietje

Plaat geschorst sinds 13/08/2018, Opel Antara klopt wel. Auto is ooit verkocht bij garage Willy in Nazareth/Wetteren blijkbaar.

Stond voor mij aan de Tesco pomp, getankt aan omgerekend 1,03 € voor de 95

Comment

• Bij zijn pietje ? Hebt ge hem in den bak gestoken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                  Bij zijn pietje ? Hebt ge hem in den bak gestoken ?
                                  Hij durfde mij niet bekijken toen hij zag dat er een Belg met een onvervalste nummerplaat achter hem stond. Hij was echt niet op zijn gemak, liet voor mij aan de kassa ook nog zijn portemonnee met kleingeld vallen

Comment

• Waar kan jij eigenlijk zien dat die plaat effectief op een Opel Antara gehangen heeft tot 13/8/2018 ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Waar kan jij eigenlijk zien dat die plaat effectief op een Opel Antara gehangen heeft tot 13/8/2018 ??
                                      https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...kentekenplaten

http://www.mobilit.fgov.be:7082/Webd...SIONID=8554305

Kan bovenstaande niet linken blijkbaar, klik op 'status nummerplaat'. Misschien omdat ik in het buitenland zit?

En hier moet je wel eerst een accountje aanmaken.

Last edited by Jocar; 10/02/2019, 09:26.

Comment

Hij durfde mij niet bekijken toen hij zag dat er een Belg met een onvervalste nummerplaat achter hem stond. Hij was echt niet op zijn gemak, liet voor mij aan de kassa ook nog zijn portemonnee met kleingeld vallen

Comment

https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...kentekenplaten

http://www.mobilit.fgov.be:7082/Webd...SIONID=8554305

Kan bovenstaande niet linken blijkbaar, klik op 'status nummerplaat'. Misschien omdat ik in het buitenland zit?

En hier moet je wel eerst een accountje aanmaken.

https://vip.autosecurite.be/jsp/secure/login.jsp
                                          Ja dat van die status nummerplaat kende ik al, maar dat je dan kan zien welk merk / model... kan je daar ook keuring of zelfs adres op terug zien ?

Comment

Working...
                                          X