Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En geen internet @ gsm nee, dat ding stamt af uit 2006.
Dat valt mee. De mijne is van 2004. Die heeft zelfs een experiment met bier overleeft . Ding is niet kapot te krijgen
Leave a comment:
Guest replied
BUR, excuseer. Ik zou je op de hoogte willen houden maar zit vanaf morgen in het buitenland voor twee weken dus je zult het aan iemand anders moeten vragen
En geen internet @ gsm nee, dat ding stamt af uit 2006.
Leave a comment:
Guest replied
Ik zou de site van de DIV in de gaten houden. Denk dat je gemiddeld mag rekenen op een omlooptijd van 2 uur per combinatie, dus wanneer ze aan BUT zitten best naar het verzekeringskantoor gaan. Ik weet niet of je mobiel internet hebt op je GSM, maar de site van de DIV werkt perfect daarop en je kan dus in principe voor het verzekeringskantoor controleren aan welke combinatie ze zitten.
Volgens de nr-platen blog komen worden de 1-BUS platen woensdag als laatste afgehandeld. Rond hoe laat moet ik dan bij de verzekeraar zijn zodat ik een BUS plaat heb? Zou leuk zijn voor op m'n T3.
Ja, dat kan maar je moet ze er buiten in een grote speciale brievenbus voor nummerplaten steken met die sticker op van bij je nieuwe plaat. Maar je hebt toch minder kans he dan dat ze verloren gaat ze zit direkt bij de DIV dan. (DIV in Brussel spreek ik van he daar staat toch zo een brievenbus)
In Alken stond dat vroeger (voor de huidige platen) ook, hoe dat nu zit weet ik echter niet.
Maar ik zou het allersinds veiliger vinden om het zo te doen, ben je zeker dat hij is waar hij hoort te zijn, iets wat bij de post nog te vaak problemen oplevert.
(dan heb ik het niet enkel over nummerplaten, maar in het algemeen)
Opsturen? kan je die niet meer in de regionale DIV kantoren gaan binnen steken?
Ja, dat kan maar je moet ze er buiten in een grote speciale brievenbus voor nummerplaten steken met die sticker op van bij je nieuwe plaat. Maar je hebt toch minder kans he dan dat ze verloren gaat ze zit direkt bij de DIV dan. (DIV in Brussel spreek ik van he daar staat toch zo een brievenbus)
Leave a comment:
Guest replied
tegenwoordig als ge uw nieuwe plaat krijgt, ge weet wel, die dinge ter grote van een surfplank, zit daar ook een sticker bij da ge op uw oude plaat moogt kleve die ge dan gratis kunt terugsture
Als je je oude plaat opstuurt naar de DIV, maar die raakt verloren in de Post en komt dus nooit aan, wat dan?
Als je dat te weten komt, dan ga je daar melding van doen bij de politie. 'onvrijwillig verlies' heet dat. Politie geeft dan door dat de plaat niet meer in bezit is van de eigenaar.
Mss heb ik het mis, of niet... maar telt dit als nieuwe plaat? Want de afmetingen zijn er wel, en met de 9 als eerste cijfer dacht ik aan een perso-plaat, maar is het niet verplicht om een 3-letter/3-cijfer combinatie te hebben?
Dat is een oude B-plaat die is omgezet naar perso plaat (of het was al een perso plaat).
Ja dat was al een gepersonaliseerde plaat dus als je kan aantonen dat je in het verleden hebt betaald voor die nummerplaat wordt die gratis (20euro zoals idereen) omgezet naar een nieuwe combinatie met een 9 ervoor ook al hebben die niet de huidige 3 letters 3 cijfers verdeling.
Dat is een oude B-plaat die is omgezet naar perso plaat (of het was al een perso plaat).
Leave a comment:
Guest replied
Mss heb ik het mis, of niet... maar telt dit als nieuwe plaat? Want de afmetingen zijn er wel, en met de 9 als eerste cijfer dacht ik aan een perso-plaat, maar is het niet verplicht om een 3-letter/3-cijfer combinatie te hebben?
Op de foto hieronder (hierboven) is de cirkel met sterren niet eens gelijk qua grootte en plaatsing. Uniformiteit is vrijwel afwezig, enkel in de zin dat "het ook platen zijn". Als zowel de kleuren, als het lettertype en ook de combinatiemogelijkheden verschillend zijn, dan is het woord uniform een beetje bij de haren getrokken. En onze plaat valt nog eens extra uit de boot, wij hebben een kleurencombinatie die niemand heeft ... Ik denk niet dat het ooit de bedoeling was om ze uniform te maken, maar dat het meer een oefening betreft : laat het lijken alsof je iets uniform maakt, maar doe eigenlijk uw goesting. Beetje zoals Europa zelf ook.
Moesten ze van elk land het lettertype, de kleur en combinaties gelijk maken, dan zou je problemen krijgen. Ofwel rijden dan 25 dezelfde platen rond, enkel het landsstickertje zou nog duidelijk maken van waar ze zijn. Leuk als een buitenlander hier geflitst wordt met "jou" plaat en op foto is niet duidelijk wat er in het blauwe vak staat.
En om iedereen een andere combinatie te geven, zijn er niet genoeg mogelijkheden.
Dan heb je niet genoeg gekeken want de europese unie schrijft 2 verplichte dingen voor:
1) het formaat van de nummerplaat (europees formaat)
2) Links op de nummerplaat, het afkorting(s) letter van het land in het wit met blauwe achtergrond met de europese sterren.
Al de rest mogen de europese lidstaten zelf kiezen, dus de kleur van de achtergrond van de letters, de kleur van de letters, aantal letters-cijfers combinatie...
Op de foto hieronder (hierboven) is de cirkel met sterren niet eens gelijk qua grootte en plaatsing. Uniformiteit is vrijwel afwezig, enkel in de zin dat "het ook platen zijn". Als zowel de kleuren, als het lettertype en ook de combinatiemogelijkheden verschillend zijn, dan is het woord uniform een beetje bij de haren getrokken. En onze plaat valt nog eens extra uit de boot, wij hebben een kleurencombinatie die niemand heeft ... Ik denk niet dat het ooit de bedoeling was om ze uniform te maken, maar dat het meer een oefening betreft : laat het lijken alsof je iets uniform maakt, maar doe eigenlijk uw goesting. Beetje zoals Europa zelf ook.
Leave a comment: