Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
    Bij elke nieuwe inschrijving, nieuw of occasie voertuig moet je overschakelen naar een nieuwe europese plaat € 20
    Behalve toch als het een nieuwe okkazie is die je hebt overgekocht van een rechtstreeks familielid met een oude plaat die je dan overzet in nieuwe combinatie maar dan zonder de 1 ervoor, allez in het geval je niet verhuist natuurlijk he!

Of ben ik mis?

Comment

• 1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

Comment

• Vandaag was ik al om 7u50 aan de DIV-antenne van Namen. Het heeft ongeveer 15 minuutjes geduurd voor mijn herinschrijvingsaanvraag voltooid was. Eindelijk werd ik 1-AAA-304 toegekend. Daarna ben ik snel naar Brussel gereden en heb de eerste plaat (en de apentrots Adolf Schouppe erbij) gezien. Van de DIV-woordvoerder heb ik vernomen dat ze 20 platen per minuut uitreikten, echt een record. De hoge pieten van de DIV waren nogal negatief over de toevoeging van een 9'tje op persoplaten, maar "de minister had alle informatie gekregen en heeft een beslissing genomen". Met andere woorden: hij deed wat hij wilde. Er is trouwens nog geen Koninklijk Besluit verschenen over de nieuwe platen. Vanaf morgen rijd ik dan met een onwettige plaat!
        Last edited by slabate; 17/11/2010, 09:13.
        Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
        Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Behalve toch als het een nieuwe okkazie is die je hebt overgekocht van een rechtstreeks familielid met een oude plaat die je dan overzet in nieuwe combinatie maar dan zonder de 1 ervoor, allez in het geval je niet verhuist natuurlijk he!

Of ben ik mis?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Of ben ik mis?
            Dat weet ik niet juist hoe dat zit.
            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Zo lang ge met uwen auto blijft rijden kunde ook u plaat behouden he.
              als ge bovendien dezelfde voordeur blijft binnenstappen uiteraard.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Dat heb ik nog eens gelezen, maar dat snap ik eigenlijk niet zo goed, adresverandering heeft toch niks met de inschrijving van u voertuig te maken

Ze kunnen mij toch niet verplichten om mij wagen opnieuw in te schrijven als ik verhuis
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Kleine nummerplaathouder vanachter is dus byebye?

Comment

• Vanaf de moment dat we met de nieuwe plaat zullen rijden toch.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Voor zo'n breed ding te zijn ... vind ik ze eigenlijk best knap! En ze ogen erg Belgisch ons lettertype is behouden!

Dat wijnrood is maar kak, maar bon 't is beter dan zwart imo.

Ik zou eigenlijk wel meteen willen wissen. Alleen wil ik geen stomme AAA-lettercombinatie, noch heb ik 1.000 EUR veil voor een persoplaat.

Comment

• Heeft iemand een idee welke leuke combinatie je zou kunnen maken voor een Noble M12 GTO ?

Ik dacht vb aan 9.TOM.012 ; lees GTO-M(0)12 (al zou je wle kunnen denken dat de plaateigenaar dan TOM heet )

Kun je nog steeds, zoals vroeger, een 5-karakter-plaat (wel, nu dan 6) aanvragen ?

vb 9.xxxxx ? Zoiu dan vb 9.N0BLE kunnen worden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                          Heeft iemand een idee welke leuke combinatie je zou kunnen maken voor een Noble M12 GTO ?

Ik dacht vb aan 9.TOM.012 ; lees GTO-M(0)12 (al zou je wle kunnen denken dat de plaateigenaar dan TOM heet )

Kun je nog steeds, zoals vroeger, een 5-karakter-plaat (wel, nu dan 6) aanvragen ?

vb 9.xxxxx ? Zoiu dan vb 9.N0BLE kunnen worden ?
                          Ik dacht in de pdf gelezen te hebben dat perso platen enkel nog een combinatie mochten zijn van 3 letters gevolgd door 3 cijfers of 3 cijfers gevolgd door 3 letters.

Comment

• Waarom zo'n groot geval? Een nummerplaat van een halve meter... Ga schoon zijn op m'n oldtimer. Kan je voor elke wagen zo'n vierkante plaat bestellen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
                              Vandaag was ik al om 7u50 aan de DIV-antenne van Brussel. Het heeft ongeveer 15 minuutjes geduurd voor mijn herinschrijvingsaanvraag voltooid was. Eindelijk werd ik 1-AAA-304 toegekend. Daarna ben ik snel naar Brussel gereden en heb de eerste plaat (en de apentrots Adolf Schouppe erbij) gezien. Van de DIV-woordvoerder heb ik vernomen dat ze 20 platen per minuut uitreikten, echt een record. De hoge pieten van de DIV waren nogal negatief over de toevoeging van een 9'tje op persoplaten, maar "de minister had alle informatie gekregen en heeft een beslissing genomen". Met andere woorden: hij deed wat hij wilde. Er is trouwens nog geen Koninklijk Besluit verschenen over de nieuwe platen. Vanaf morgen rijd ik dan met een onwettige plaat!
                              Leuk. Heb je puur voor de plaat heringeschreven?
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Leuk. Heb je puur voor de plaat heringeschreven?
                                Ja, dat klopt En ja, ik ben gek

(PS. Ik ben eigenlijk naar Namen gegaan; ik heb mijn bericht aangepast.)
                                Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
                                Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Net nog eens naar Ethias (Leuven) gebeld, zij kunnen nog steeds geen inschrijvingen uitvoeren, en weten ook niet wanneer ze dat wel gaan kunnen.
                                  Grmbl.
                                  2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                                  2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                                  2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                                  1999 Volvo V70 classic 2.5d
                                  1967 Volvo 123 GT

Comment

• Als ik zo'n nieuwe plaat bestel krijg ik dan ook een nieuwe auto?

Comment

• Mijn inschrijving is al 2 weken bezig en de papieren zijn al een paar keer over en weer gegaan naar de div, dus de kans bestaat dat ik nu ineens een nieuwe plaat krijg?

Dan zit ik wel met een serieus probleem, want die nieuwe plaat past niet op de wagen bij mij

Comment

• Je kan ook een kleinere vierkante plaat krijgen, maar daarvoor moet je wel naar de bevoegde instanties om toestemming te krijgen.

Comment

• Tja, daar zit het probleem, ik heb momenteel echt geen flauw idee waar m'n papieren en m'n dossier zitten. Da's de eerste keer, maar ook meteen de laatste keer dat ik een Engelse wagen koop

Comment

Working...
                                          X