Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    Heeft die camionette nu serieus de eerste combinatie?
    Ja, dat klopt. Gisteren zag ik hem bij de persconferentie.

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    Zie hem daar staan, trots op 'zijn' plaatje...
    De hoofden van de DIV waren impliciet zeer negatief over Adolf Schouppe en de keuze die hij had gemaakt, vooral bij de toevoeging van het 9'tje. "De minister had alle elementen in de handen, en heeft zijn beslissing genomen". Met andere woorden: hij heeft alle protesten van de hand geveegd.

QUOTE=Ian;4303175]Damn dat gaat snel. [/QUOTE]

Dat gaat niet zo snel bij Post SPEOS, daarentegen. Ik heb mijn plaat pas deze namiddag ontvangen… De foto's post ik even later

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
    welke combinaties worden er eigenlijk vermeden?
    ik zou geen 1-AAP-xxx willen hebben..
    Deze combinatie wordt niet gebruikt; je maakt er dus geen kans op. (Ik zou alle AAP-platen aan Adolf Schouppe toekennen…)
    Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
    Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
      Dit is zo'n exemplaar, veel rand is er toch niet weg.
      In de nieuwe platen zitten sowieso 4 vijsgaatjes, is toch netter als dat allemaal opgevuld wordt vind ik, liefst nog met afdekkapjes voor de vijzen, twee blauwe links en rechts twee witte. (achteraan wel met nummerplaathouder, geen extra gaten in m'n koffer graag...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanotus Bekijk Berichten
        Ik passeerde daarnet omstreeks 11u toevallig aan DIV in Brussel en daar zat verdomd nog veel volk te wachten!!! En je mag dus niet meer om u plaat gaan?
        Die zaten daar misschien gewoon hun beurt af te wachten om dan te horen te krijgen "Nope, hier niet meer, alles via BPost, zo blijft elke staatsonderneming leven" :-)
        Je mag nog altijd je papieren zelf binnen bregen ipv het door de verzekeraar in orde te laten bregen, de plaat komt echter met de post, dus je krijgt ze niet direct mee.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue Darkness Bekijk Berichten
          De nummerplaat moet met 4 schroeven gemonteerd worden, eventueel op een nummerplaathouder.
          Hoeft dus niet in de bumper!

De nummerplaten mogen echter niet geklikt gemonteerd worden.
          Waarschijnlijk omdat dan een randje onzichtbaar wordt...
          Hoezo niet geklikt?
          Kijk eens naar de foto van die plaat op die bestelwagen van de RYD achteraan, die zit vasgeklikt in een houder.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Hoezo niet geklikt?
            Kijk eens naar de foto van die plaat op die bestelwagen van de RYD achteraan, die zit vasgeklikt in een houder.
            Da's ironisch.

Snap niet goed dat er niemand van de herinschrijvers gisteren naar Brussel is geweest 's morgens voor een zeer vroege plaat.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Ze zullen geen vijzen bij de hand gehad hebben zeker.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Goede relame voor de garage ook trouwens!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Da's ironisch.

Snap niet goed dat er niemand van de herinschrijvers gisteren naar Brussel is geweest 's morgens voor een zeer vroege plaat.
                  had ik het geweten en zelf mijn aanvraag tot inschrijving gehad had ik het ongetwijfeld gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                    1-AAH-069 lijkt me een leukere
                    LOL!!!!!

2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                    2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                    2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                    2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                    2013 Nissan Leaf (daily)
                    1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                      AAP is een "verboden combinatie".

Zo zijn er 100:

AAS
                      AEL
                      ALA
                      ANE
                      ASS
                      BEB
                      BIT
                      BOM
                      BOY
                      BSP
                      BUB
                      BWP
                      BYT
                      CAP
                      CDF
                      CDH
                      CDV
                      CON
                      CSP
                      CUB
                      CUL
                      CUT
                      CVP
                      DCD
                      DIK
                      DOM
                      FDF
                      FOK
                      FOL
                      FOU
                      FUC
                      FUK
                      GAT
                      GAY
                      GEK
                      GOD
                      HIV
                      HOL
                      JEK
                      KAK
                      KKQ
                      KUL
                      KUT
                      LAF
                      LDD
                      LSP
                      LUL
                      MAS
                      MCC
                      MDP
                      MOR
                      MOU
                      MST
                      NIC
                      NIK
                      NIQ
                      NVA
                      PDB
                      PDO
                      PET
                      PFF
                      PIK
                      PIN
                      PIP
                      PIS
                      PJU
                      PKK
                      POT
                      PRL
                      PSB
                      PSC
                      PSL
                      PTB
                      PUE
                      PUT
                      PVV
                      PYK
                      PYN
                      PYP
                      PYS
                      ROM
                      RPW
                      RWF
                      SEX
                      SOA
                      SOT
                      SPA
                      SUL
                      TAK
                      TET
                      TIT
                      TUE
                      VCD
                      VIH
                      VLD
                      VMO
                      ZAC
                      ZAK
                      ZOT

Lol, wat is er mis met de vetgedrukte?

En AAP mag niet, maar APE dan weer wel? :') Vreemd dat BEF en RUK ook mogen. FUU mag ook.

Eigenlijk hadden ze dit zo simpel kunnen vermijden, gewoon 2 letters, 2 cijfers en 2 letters of wat letters en cijfers door elkaar zoals in zoveel andere landen. Maarja, dit is België.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        Da's ironisch.

Gisteren was ik de eerste die een nieuwe combinatie toegekend werd aan de DIV-antenne van Namen. Er was heel veel volk, vooral omdat het voor mij 15 minuutjes geduurd heeft voor mijn aanvraag voltooid was: de ambtenaren hadden alle informatie pas gekregen van Brussel en die probeerden het nieuwe software te begrijpen. Om 8u49 kreeg ik dus al 1-AAA-304… Maar ik moest toch wachten tot ongeveer 15u vandaag om de plaat te krijgen. Het ergste is dat de plaat niet door Post Speos geleverd werd, maar door de gewone postbode. Die €20 zijn de dienst helemaal niet waard.

PS. De nummerplaat is nog niet legaal, aangezien er niets over verschenen is in het Belgisch staatsblad!
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
                        Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Leuk dat je een AAA combinatie hebt.

Eigenlijk vreemd dat ze niet 1-123-ABC gekozen hebben, zo steekt dat indexcijfer minder af.

Ik wil 1-337-IRA of 1-989-IAN of zo.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Man man man

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
                              Gisteren was ik de eerste die een nieuwe combinatie toegekend werd aan de DIV-antenne van Namen. Er was heel veel volk, vooral omdat het voor mij 15 minuutjes geduurd heeft voor mijn aanvraag voltooid was: de ambtenaren hadden alle informatie pas gekregen van Brussel en die probeerden het nieuwe software te begrijpen. Om 8u49 kreeg ik dus al 1-AAA-304… Maar ik moest toch wachten tot ongeveer 15u vandaag om de plaat te krijgen. Het ergste is dat de plaat niet door Post Speos geleverd werd, maar door de gewone postbode. Die €20 zijn de dienst helemaal niet waard.

PS. De nummerplaat is nog niet legaal, aangezien er niets over verschenen is in het Belgisch staatsblad!
                              Uiteindelijk toch een relatief snelle levering, systeem moet bij De Post ook nog wat wennen zeker, dus zal in de toekomst wel wat vlotter gaan. De laatste keer dat ik een plaat zelf ging halen heb ik 2u staan aanschuiven, alsof dat zo aangenaam is. Dan ben ik toch blij met het nieuwe systeem hoor.

Comment

• Mijn vriendin kwam vanavond thuis en zei dat de platen niet meer bij de bestuurder horen, maar bij de wagen??? Dus als je je wagen verkoopt, ben je je plaat ook kwijt? Je moet eens kijken op het kentekenbewijs, staat er onderaan op...
                                2000 Lancia Delta 1.9 TD
                                2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                                eg

Comment

• Dat lijkt mij wel zeer onwaarschijnlijk. Waarom dan nog perso's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                    AAP is een "verboden combinatie".

Zo zijn er 100:

....
                                    ASS
                                    ...

Ik ben nochtans vrij zeker van dat ik al een paar keer een 123-ASS combinatie tegengekomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                      Dat lijkt mij wel zeer onwaarschijnlijk. Waarom dan nog perso's?
                                      Was ook mijn eerste reactie, maar toen toonde ze dit:

2000 Lancia Delta 1.9 TD
                                      2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                                      eg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                        Uiteindelijk toch een relatief snelle levering, systeem moet bij De Post ook nog wat wennen zeker, dus zal in de toekomst wel wat vlotter gaan. De laatste keer dat ik een plaat zelf ging halen heb ik 2u staan aanschuiven, alsof dat zo aangenaam is. Dan ben ik toch blij met het nieuwe systeem hoor.
                                        Bij de oude platen deed de post toch ook al de verdeling, dus eigenlijk veranderd er voor hen niet zo veel.

Comment

• WTF, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Krijgen we dat stomme systeem zoals in Nederland...

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Working...
                                          X