Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
    Klopt, of toch ongeveer. Ik heb intussen vernomen dat men die periode gaat verlengen door middel van een sticker (typisch Belgisch). Wie na 1 januari 2011 nog naar het buitenland wil met een oude nummerplaat zal een zo'n blauwe Europese sticker moeten kleven. De nieuwe uiterste datum zal 15 maart worden.
    Inderdaad, dat is wat ik ook vernomen heb.
    Maar wat mij nog het meest verbaasde was het feit dat dit ook op de voorkant van de wagen dient te gebeuren Waar the fuck moet ik dat gaan plakken???

Comment

• levering nieuwe nummerplaat

Mijn nieuwe Europese nummerplaat werd net geleverd door BPost..
      Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
      VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
      VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
      Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
      Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
      Vespa GTV 125 (Mei 2009)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smurf Bekijk Berichten
        Foto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
          Btw, is de site van test-aankoop nu up-to-date of niet?

Ik heb het dan vooral over dit punt:
          Is het nog mogelijk de nummerplaat te personaliseren?

Ja, dat kan nog steeds, maar het is wel een dure grap. Voor de personalisering wordt zo'n € 1 000 extra gevraagd. Bovendien hebben die gepersonaliseerde nummerplaten sowieso het indexcijfer "9". De keuzevrijheid zit hem dus nog in de drie letters en de drie cijfers en in de volgorde, dus eerst de drie cijfers of eerst de drie letters. Wie bij een herinschrijving van zijn voertuig erop staat de bestaande karaktercombinatie te bewaren, zal trouwens ook die hoge prijs van een personalisering moeten betalen.

Dit is correct, we spreken dan namelijk over een (nieuwe) gepersonaliseerde nummerplaat. Iemand die echter nu reeds over een gepersonaliseerde plaat beschikt zal echter in elk geval zijn combinatie kunnen behouden (gratis, want hij heeft al eens betaald) weliswaar aangepast aan het europese formaat en met het indexcijfer 9 ervoor. (bvb JAN-007 => 9-JAN-007)

Comment

Hoi Smurf, de mijne ook!
            2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
            2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
            2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
            1999 Volvo V70 classic 2.5d
            1967 Volvo 123 GT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
              Hoi Smurf, de mijne ook!
              Weer enkele personen blij..
              Nu afspraak maken met dealer voor ophaling van mijn nieuwe aanwinst.
              Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
              VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
              VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
              Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
              Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
              Vespa GTV 125 (Mei 2009)

Comment

• Ik ben aan het twijfelen om te verhuizen ...

Want ik ben gehecht aan m'n oude nummerplaat en wil ze niet kwijt.

En m'n vakantie in frankrijk deze winter mag ik blijkbaar ook al vergeten
                als ik de voorgaande posts lees

Comment

Check! 13.30u Countryman gaan halen. Wat wordt het bij jou, of is dat nog staatsgeheim?

(we wijken hier wat af, sorry!)
                  2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                  2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                  2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                  1999 Volvo V70 classic 2.5d
                  1967 Volvo 123 GT

Comment

Btw, is de site van test-aankoop nu up-to-date of niet?

Ik heb het dan vooral over dit punt:
                    Is het nog mogelijk de nummerplaat te personaliseren?

Ja, dat kan nog steeds, maar het is wel een dure grap. Voor de personalisering wordt zo'n € 1 000 extra gevraagd. Bovendien hebben die gepersonaliseerde nummerplaten sowieso het indexcijfer "9". De keuzevrijheid zit hem dus nog in de drie letters en de drie cijfers en in de volgorde, dus eerst de drie cijfers of eerst de drie letters. Wie bij een herinschrijving van zijn voertuig erop staat de bestaande karaktercombinatie te bewaren, zal trouwens ook die hoge prijs van een personalisering moeten betalen.

Oorspronkelijk geplaatst door BernieDC Bekijk Berichten

Dit is correct, we spreken dan namelijk over een (nieuwe) gepersonaliseerde nummerplaat. Iemand die echter nu reeds over een gepersonaliseerde plaat beschikt zal echter in elk geval zijn combinatie kunnen behouden (gratis, want hij heeft al eens betaald) weliswaar aangepast aan het europese formaat en met het indexcijfer 9 ervoor. (bvb JAN-007 => 9-JAN-007)
                    bernie je spreekt jezelf tegen?
                    dit is correct zeg je (over het terug betalen) en in je volgende zin schrijf je gratis want hij heeft al eens betaald?
                    wimoptiek.be op

Comment

• Nog iets ... als ik nu mijn plaat behoud mag ik dan nog buiten de grenzen van mijn intercommunale?

Comment

Nog iets ... als ik nu mijn plaat behoud mag ik dan nog buiten de grenzen van mijn intercommunale?
                        Ge verwart intercommunale met kanton.

Comment

• met de pan met koffer open alvast niet. want vuilniswagens hebben hun eigen zone's.
                          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                            bernie je spreekt jezelf tegen?
                            dit is correct zeg je (over het terug betalen) en in je volgende zin schrijf je gratis want hij heeft al eens betaald?
                            Awel ja, wie zijn huidige (niet perso) nummerplaat wil behouden (weliswaar met een 9 voor dan) moet betalen. Wie reeds beschikt over een perso-plaat kan zijn combinatie zonder betalen behouden (nieuwe combinatie wel met een 9 ervoor).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Ge verwart intercommunale met kanton.
                              Ja seg ... sebiet kan ik ni meer volgen zelle!
                              Ik heb maar ne V6 hé

Comment

Nog iets ... als ik nu mijn plaat behoud mag ik dan nog buiten de grenzen van mijn intercommunale?
                                Neen, u zal dan enkel nog in beveiligde en afgebakende zones kunnen rijden binnen uw territoriaal gebied weliswaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BernieDC Bekijk Berichten
                                  Neen, u zal dan enkel nog in beveiligde en afgebakende zones kunnen rijden binnen uw territoriaal gebied weliswaar
                                  Nu komen we ergens!
                                  Maar ver zal het ni zijn blijkbaar

Comment

Nu komen we ergens!
                                    Maar ver zal het ni zijn blijkbaar
                                    't Schijnt dat als ge achteruit rijdt, dat ge wel overal gaat mogen rijden.
                                    Gaatje in de wetgeving! Van betrouwbare bron gehoord.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

en, en, en ????
                                      wat mag ik verwachten binnenkort in de buurt?
                                      'k Ga anders al geregeld eens komen piepen

Oorspronkelijk geplaatst door Smurf Bekijk Berichten
                                      ga je dan uw speciale combinatie kwijt zijn? Of is 't met een speciale nummer vooraan nu?
                                      En vooraan opnieuw met stempel?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                        't Schijnt dat als ge achteruit rijdt, dat ge wel overal gaat mogen rijden.
                                        Gaatje in de wetgeving! Van betrouwbare bron gehoord.
                                        Als ge dan geflitst wordt op uw voorste Europese Kantonplaat is dat wel geldig?

Comment

Ja seg ... sebiet kan ik ni meer volgen zelle!
                                          Ik heb maar ne V6 hé
                                          Oei, valt die Panamera zo tegen?

Comment

Working...
                                          X