Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
    welke nummerplaat zou schouppe genomen hebben?
    9-ASS-001
    9-CON-001
    9-DOM-001
    9-SUF-001
    9-LUL-001

Echt een tiraan, die Adolf! Hij heeft zelf alle beslissingen genomen, ook al waren er veel verwijten bij de DIV…
    Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
    Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
      9-ASS-001
      Echt een tiraan, die Adolf! Hij heeft zelf alle beslissingen genomen, ook al waren er veel verwijten bij de DIV…
      Pardon? Stop met zulke onzin te verkopen. Dat was een regeringsbeslissing en hij wou eigenlijk een andere plaat.

Comment

• Ook vandaag geen Bpost gezien.. plaat die donderdagmorgen aangevraagd is zal dus wsl ten vroegste maandag arriveren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
          Ook vandaag geen Bpost gezien.. plaat die donderdagmorgen aangevraagd is zal dus wsl ten vroegste maandag arriveren
          Ondertussen heb ik gisteren ook de eerste nieuwe plaat gezien en zoals de meesten vind ik het nogal meevallen (blijft erbij dat ik liever zwarte letters had gezien, maar goed), maar het enige dat ik jammer vind is dat je de platen niet meer kunt zelf afhalen.

Bovenstaande is iets wat momenteel zal beschreven worden als een kinderziekte in het systeem, maar onze algemene ervaringen met de post ('de volgende dag ter plaatse') zijn verre van positief. Zeer jammer aangezien ik bij het kopen van een nieuwe wagen zéér weinig geduld heb ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
            Pardon? Stop met zulke onzin te verkopen. Dat was een regeringsbeslissing en hij wou eigenlijk een andere plaat.
            Schouppe's voorganger had de cijfers en letters omgedraaid.
            Schouppe was daar niet mee opgezet en wou kost wat kost een nieuwe nummerplaat. Naar niet verplicht europees model.

En de regering is gevolgd omdat je nu €20 of €1000 moet betalen.

Comment

• Even voor mijn beeldvorming. Als ik over termijn X verplicht ben met de europese plaat te rijden krijg ik dan gewoon een 1 voor mijn huidige plaat of krijg ik dan een hele nieuwe kentekenplaat.

stel ik heb nu TYI-560 krijg ik dan 1-TYI-560 of wordt het dan bijvoorbeel 1-ABC-123

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scartus Bekijk Berichten
                Misschien een stomme vraag, maar ik ga ze toch stellen:
                Bij de nummerplaat zit nu een 'kentekenbewijs'. Is dit de vervanger van het inschrijvingsbewijs 'roze kaart' ??
                Klopt.
                Less is more...

(2003) Audi A4 Cabriolet 1.8T 163pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door giddy Bekijk Berichten
                  Even voor mijn beeldvorming. Als ik over termijn X verplicht ben met de europese plaat te rijden krijg ik dan gewoon een 1 voor mijn huidige plaat of krijg ik dan een hele nieuwe kentekenplaat.

stel ik heb nu TYI-560 krijg ik dan 1-TYI-560 of wordt het dan bijvoorbeel 1-ABC-123
                  Uw combinatie zijt ge kwijt. Het zal een volledige nieuwe nummerplaat zijn.

Als ge ze echt wilt behouden kunt ge een gepersonaliseerde aanvragen voor 1000 euro.
                  Less is more...

(2003) Audi A4 Cabriolet 1.8T 163pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                    De beslissing over de kleuren is idd een regeginsbeslissing (enfin, die van Madame Non en haar goede vriendin Laurette), maar voor de rest heeft Adolf Schouppe alles beslist. Van het hoofd van de FOD Mobiliteit zelf heb ik kunnen begrijpen dat hij geen rekening had gehouden met de mensen die geen 9 op hun persoplaat wilden. Dat noem ik een tirannieke beslissing.
                    Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Wat is dan de overgangstermijn, of heeft dit te maken als ik van voertuig zou verwisselen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door giddy Bekijk Berichten
                        Wat is dan de overgangstermijn, of heeft dit te maken als ik van voertuig zou verwisselen?
                        Momenteel is er geen overgangstermijn: je verandert van nummerplaat alleen in de volgende gevallen:

– als je er een voor aanvraag doet (zoals ik)
                        – als je een nieuw of tweedehands voertuig wenst in te schrijven
                        – als je nummerplaat helemaal onleesbaar geworden is (je kunt geen duplicaat meer aanvragen)
                        – als je nummerplaat gestolen wordt of als je die kwijt bent

Comment

• doordat ik mijn plaat nu nog niet heb, rij ik wel nog rond met mijn oude platen.. mijn verzekering is wel in orde, die hebben ze voorlopig nog op mijn oude plaat gezet, maar in afwachting van mijn nieuwe plaat (en dus ook inschrijvingsbewijs), mag ik dan dit weekend nog rijden zonder het inschrijvingsbewijs?
                          ik kan mss wel de documenten van de 'aanvraag nummerplaat via leaseconnect bij DIV' meenemen, maar ik weet niet of dat voldoende is?

Comment

• In principe mag dat niet nee, maar als je een begripvolle agent tegenkomt zien ze dat wel eens door de vingers.

Ga wel niet naar het buitenland...

Comment

doordat ik mijn plaat nu nog niet heb, rij ik wel nog rond met mijn oude platen.. mijn verzekering is wel in orde, die hebben ze voorlopig nog op mijn oude plaat gezet, maar in afwachting van mijn nieuwe plaat (en dus ook inschrijvingsbewijs), mag ik dan dit weekend nog rijden zonder het inschrijvingsbewijs?
                              ik kan mss wel de documenten van de 'aanvraag nummerplaat via leaseconnect bij DIV' meenemen, maar ik weet niet of dat voldoende is?
                              Dat doe ik momenteel ook, in afwachting van mijn voorplaat (die bij OTM besteld is). De DIV heeft mijn oude inschrijvingsbewijs bewaard en ze zeiden dat het aanvraagsdocument voldoende was. Sinds woensdag rijd ik zonder inschrijvingsbewijs en heb nog geen politieagent gezien

Comment

• Vandaag ook m'n eerste EU-platen gezien. Eerst op een BMW 5 GT en daarna een Audi A6 Avant. Verschilt van kleur afhankelijk van de lichtomstandigheden.

Comment

• Hoera, Eindelijk heb ik er vandaag ook gezien. en dan nog drie.

Een Nissan Micra
                                  een Peugeot 306
                                  een Saab 900

Comment

• reactie nummerplaat

Heb er vandaag ook verscheidene zien rondrijden..

Ze beginnen stilletjes aan in het straatbeeld te komen,
                                    maar velen kijken ook naar mij en steken een positieve duim omhoog.

Weet nu niet of het om mijn europese nummerplaat is of voor de Audi A1.
                                    Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
                                    VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
                                    VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
                                    Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
                                    Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
                                    Vespa GTV 125 (Mei 2009)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                      Schouppe's voorganger had de cijfers en letters omgedraaid.
                                      Schouppe was daar niet mee opgezet en wou kost wat kost een nieuwe nummerplaat. Naar niet verplicht europees model.

En de regering is gevolgd omdat je nu €20 of €1000 moet betalen.
                                      Als het maar geld opbrengt he.

Niet dat het iets zal uitmaken, alles verdwijnt toch in die bodemloze put.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik rijd nooit met een B op mijn auto, no way

Comment

doordat ik mijn plaat nu nog niet heb, rij ik wel nog rond met mijn oude platen.. mijn verzekering is wel in orde, die hebben ze voorlopig nog op mijn oude plaat gezet, maar in afwachting van mijn nieuwe plaat (en dus ook inschrijvingsbewijs), mag ik dan dit weekend nog rijden zonder het inschrijvingsbewijs?
                                          Wat denk je nu zelf ?

Comment

Working...
                                          X