Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
    Net op tijd dit bericht, ik zal dan een perso plaat aanvragen met de nieuwe nummerplaat. Zie ik wel zitten 7 tekens, opent nieuwe perspectieven

Iemand ook al de nieuwe platen van Frankrijk gezien, ? ze rijden nu al rond zijn zwarte letters met witte achtergrond met het departement er nu in het klein naast.

Zalig zo'n groot formaat met zwarte letters en witte achetergrond
    Was al zwart wit in Frankrijk he (ale de voorste toch) de achterste waren zwart geel.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Was al zwart wit in Frankrijk he (ale de voorste toch) de achterste waren zwart geel.
      Ja, maar vroeger stond het departementsnummer mee in de nummerplaat. Nu hebben ze dat departementsnummer uit de cijfercombinatie gehaald en staat dat in het klein aan de rechterkant (in de ruimte waar de F en de europese vlag staat).

Voor de rest zou ik me niet te veel zorgen maken over die perso platen. Vooralsnog zijn nummerplaten in België nog steeds eigendom van de bestuurder, en niet zoals de rest van Europa waar ze meekomen met de auto. Dus zolang je je plaat niet instuurt kan je volgens mij de oude combinatie blijven gebruiken, zij het misschien wel dat je die in de nieuwe kleurstelling gaat moeten aanvragen ofzo.

Kleine versies blijven trouwens ook mogelijk. In Luxemburg al regelmatig bvb een Maserati GranTurismo gezien met een kleinere plaat vooraan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
        Kom nu eigenlijk wel curieus wat de prijs zou zijn in bijvoorbeeld Duitsland, Nederland en Frankrijk voor een perso-europese-plaat. Iemand informatie hierover/kennisen daar ?
        In Oostenrijk heb je dit ook... 172 EUR reserveringskosten + 18 EUR voor de plaat zelf.. meer info

Voorbeeldje:

Mvg,
        =================
        2016 Skoda Octavia RS

Comment

Trekt echt op niets zo te zien die nieuwe platen. Tis toch veel eenvoudiger om te zien van welk land een bepaalde auto afkomstig is adh van kleuren en dergelijke?

Comment

Eindelijk een Europees model!
            Ik ben fan, juist spijtig dat je weer moet dokken ...

Comment

Een open vraag is of Belgiê bij deze verandering het syteem zelf zal veranderen of niet.
              Nu is de inschrijving gekoppeld aan een persoon (of maatschappij)
              In vele andere landen is de inschrijving gekoppeld aan de wagen.
              Op zich is het laatste beter voor de uiniformiteit (zie NL) want anders blijven uitzonderingen (als perso) decenia overleven
              Ik vermoed nochthans dat de nummerplaat-mania (die wat centen in de lade brengt bij vadertje Staat) wel nog aangemoedigd zal worden
              Persoonlijk vindt ik niets verkeerd aan perso-nummers : soms vertellen ze iets over de ego van de bestuurder, soms zijn dan toffe knipoogjes: bv 911.XXL op een Cayenne Turbo ! (bestaat echt )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Een open vraag is of Belgiê bij deze verandering het syteem zelf zal veranderen of niet.
                Nu is de inschrijving gekoppeld aan een persoon (of maatschappij)
                In vele andere landen is de inschrijving gekoppeld aan de wagen.
                Dat ze dat maar niet veranderen.

Comment

Leuke is wel dat je met je huidig rood/witte mag blijven rijden en ze dus niet met der tijd moet inruilen.

Ben wel is benieuwd wat het gaat geven met de perso-plates...
                  Zou zwart/wit dan wél mogen, zoals ik nu al heb vooraan?

Comment

Imo hadden ze dit direct moeten doen toen ze overgestapt zijn naar 123-ABC types.
                    De kleur is nog aanvaardbaar, maar waarom moet er nu echt een B op de plaat zelf...
                    De meeste standaard nummerplaathouders hebben toch al zo'n B.
                    2018 BMW X1 18d

Comment

Was er ook niet ooit sprake om ze per provincie in te delen?
                      Limburg beginnende met LI-....
                      Antwerpen met AN-....
                      Oost-Vlaanderen met OO-...
                      enz........

Comment

Ik heb nu een van de laatste van de vorige serie (YY.-...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                          Je zal toch maar net ff +600 of +800 euro uitgegeven hebben voor een gepersonaliseerde plaat
                          Je zal je B-plaat maar 80 jaar in de familie gehouden hebben
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                            Ik heb nu een van de laatste van de vorige serie (YY.-...)
                            benieuwd eigenlijk wanneer die geeindigd is die vorige serie. van wanneer dateert die?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
                              benieuwd eigenlijk wanneer die geeindigd is die vorige serie. van wanneer dateert die?
                              wij hebbe in februari nog een YXX plaat gekregen
                              2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                              2009 Porsche Carrera 4S

Comment

hier wat verder is er zelfs ene die YZV heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
                                  wij hebbe in februari nog een YXX plaat gekregen
                                  ik bedoelde de serie YY.xxx, niet YYY.xxx ...

Comment

verdeling 7 karakters is als volgt (inside info):

2 cijfers 2 letters 3 cijfers

vb. 25-RF-084
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
                                      Ik heb ergens gelezen dat plaatnr. YZZ - 999 op 19 maart jl. uitgereikt zou zijn.

Mvg,

Comment

Wat betreft de nieuwe platen we horen nu eenmaal bij europa dan zou alles een moeten zijn.
                                        Heb er niets op tegen nieuwe platen vindt ik ook mooier ik hoop dat men ze ook in het vierkant kan krijgen want een lange krijg ik niet achter op mijn corvette.
                                        In duitsland kan men personaliseren alleen de drie eerste letters verwijzen naar een district.
                                        Zoals gemeenten in een straal rond cochem begin allemaal met COC . . . . zou men hier ook kunnen maar iedereen heeft andere ideen en smaken gelukkig maar anders zou de wereld saai zijn.

Comment

In Duitsland kost een perso plaat een paar euro

Comment

Working...
                                          X