Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Pfff, ik hoop dat we de plaat op onze oldtimer mogen houden, want zo'n lange gaat totaal niet passen.

Het is jammer dat onze andere combinaties, die we al meerdere jaren hebben, zouden verdwijnen. Het is wel te begrijpen dat men zoveel mogelijk uniformiteit wil, maar ik zou het liefste hebben dat men z'n oude platen mag behouden en enkel de nieuwe inschrijvingen nieuwe platen krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
      benieuwd eigenlijk wanneer die geeindigd is die vorige serie. van wanneer dateert die?
      zie topic "wat is de meest recente nummerplaat die je gezien hebt", daar effe terugbladeren

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

ik ben voorstander, vooruit met de geit, denk europees.
        En ja, we gaan er wat voor moeten betalen, da's het jammere.
        Voor zover ik begrepen heb, zal de perso plaat blijven bestaan, alleen zal ze een nieuw kleurtje krijgen.
        Dus je combinatie blijft, alleen de vorm verandert.
        Wij hebben onze nummerplaat al van 1993, ik wil die eigenlijk ook zo lang mogelijk houden, te meer omdat (per toeval) de combinatie gelijk is aan de eerste letter van mijn voornaam en de twee laatste letters van mijn achternaam.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
          Was er ook niet ooit sprake om ze per provincie in te delen?
          Limburg beginnende met LI-....
          Antwerpen met AN-....
          Oost-Vlaanderen met OO-...
          enz........
          zoiets zou ik ook nog wel zien zitten.

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          verdeling 7 karakters is als volgt (inside info):

2 cijfers 2 letters 3 cijfers

vb. 25-RF-084
          hm, da's minder, 'k had liever 3 letters en 4 cijfers gehad ofzo. Beetje zoals het Duits model

vb. OVL-1234 voor ene van Oost-Vlaanderen ofzo
          2018 BMW X1 18d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
            verdeling 7 karakters is als volgt (inside info):

2 cijfers 2 letters 3 cijfers

vb. 25-RF-084
            Das minder natuurlijk. Ik hoop dat er niet zo van die streepjes tussenstaan, maar eerder de Franse en Duitse wijze, dus 25 RF 084.

Je kan er wel iets moois van maken.

09 RS 004
            00 MB 350
            of
            00 MM3 00 (maar dat is dan weer op het randje hé)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Ik heb nu juist zo'n leuke
              Mss best wachten met de alu nummerplaathouder

Comment

ik zou liever B-000001 willen
                die ga ik dan maar rap eens personaliseren als die toegelaten zal worden!

Comment

koop eens iets persoonlijks ipv opzichtig

Comment

kvind de meeste perso platen niet zo mooi, zo met nen naam der in enzo. zo gelijk bij mij, zou het dan VDV-001 moeten zijn of iets in die aard, maar 'k vind die echt niet staan.
                    die met één letter en de rest cijfers vind ik de sjiekste.
                    (omdat ik sommige bepaalde letters echt niet mooi vind bij elkaar. maar dat komt omdat ik een echte kentekenfreak ben, ik ben redelijk kieskeurig op dat vlak :p)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                      Was er ook niet ooit sprake om ze per provincie in te delen?
                      Limburg beginnende met LI-....
                      Antwerpen met AN-....
                      Oost-Vlaanderen met OO-...
                      enz........
                      Daar is inderdaad ooit sprake van geweest, in de eerste plaats zou het gegaan hebben per kanton (zoals je ziet bij de verkiezingen) maar dat werd afgeketst omdat dit teveel inspeelt op de privacy van personen. Ook omdat er wel eens communotaire wrijvingen zouden kunnen ontstaan tussen Vlaanderen en Wallonië. nadien wou men per provincie werken, en was jaren geleden dus al sprake van :

VLB voor Vlaams Brabant
                      BW voor Brabant-Wallon
                      NA voor Namur
                      OVL voor Oost-Vlaanderen
                      LIM voor Limburg
                      enz...

Maar (als verwoed verzamelaar van nummerplaten) weet ik dat er ooit een parlementaire comissie geweest is die deze combinatie's verworpen heeft.
                      Persoonlijk vind ik het schermen met de privacy op voertuigen flauwe kul, wat in het buitenland kan, moet hier toch ook kunnen?

Comment

Ik verbaas me er nog steeds over waarom de NL platen zo lelijk zijn. Lelijke kleur. Lelijk formaat. Lelijke combinaties met streepjes ertussen. Jammer. Mooiste platen komen uit Zwitserland en Italië
                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

langs de andere kant wél lekker origineel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rebelsfather Bekijk Berichten
                            Ik heb ergens gelezen dat plaatnr. YZZ - 999 op 19 maart jl. uitgereikt zou zijn.

Mvg,

Half maart zat men aan YYW ook

Comment

bring out the gimp

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Er staat 1 teken te veel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Er staat 1 teken te veel
                                  Kan zijn, vond die foto gewoon bij het zoeken op Google

BLAME GOOGLE!!!

Comment

en komen er ook Europese stickers?

Comment

Plezant gaat het in ieder geval worden. Je krijgt dat bij de meeste Amerikaanse wagens niet op de normale plaats waar een nummerplaat moet komen??? Te hopen dat ze er rekening met gaan houden. Anders ga je nogal iets zien bij de keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonnyC4 Bekijk Berichten
                                        Plezant gaat het in ieder geval worden. Je krijgt dat bij de meeste Amerikaanse wagens niet op de normale plaats waar een nummerplaat moet komen??? Te hopen dat ze er rekening met gaan houden. Anders ga je nogal iets zien bij de keuring.
                                        Dat kan je met de huidige platen toch ook niet?
                                        En hoe doet de rest van Europa dat dan als ze Amerikaanse wagens importeren?

Comment

Ik weet niet hoe het komt, maar Schoupe is nu iemand waarvan als ik hem zou tegenkomen de nek zou omwringen.

Ik kan mij totaal niet herinneren dat die man verkozen is.

Verder versta ik totaal niet waarom wij nu een nieuwe nummerplaat nodig hebben, de combinatie omdraaien was gewoon de meest simpele en beste oplossing.
                                          Maar omdat Schoupe zijn ego dat in de weg staat en de regering geld nodig heeft, krijgen we een nieuwe. Alé dat is toch de enige reden die ik kan bedenken.

Comment

Working...
                                          X